• دوشنبه / ۲۷ خرداد ۱۳۸۷ / ۱۵:۵۲
  • دسته‌بندی: استان ها
  • کد خبر: 8703-13287
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

/اخبار حوادث خراسان رضوي/ سرقت ‌15 تن برنج در مشهد کشف456 کيلوگرم ترياک در مرز تايباد دستگيري سارقان مامورنما و دو سارق مسلح در مشهد

با دستگيري دو متهم و کشف چهار تن برنج سرقتي، تحقيقات گسترده پليس مشهد در اين پرونده آغاز شده است.

به گزارش واحد دريافت خبر ايسنا، منطقه خراسان، فردي سراسيمه به کلانتري شهيد رجايي مشهد مراجعه کرد و اظهاركرد: انبار برنج او مورد دستبرد قرار گرفته و 15 تن برنج او به سرقت رفته است.

وي که به شدت ناراحت بود از پليس تقاضاي کمک کرد و ماموران انتظامي با هماهنگي مراجع قضايي تحقيقات وسيع خود را براي کشف محموله سرقتي و شناسايي و دستگيري سارقان آغاز کردند.

پليس بررسي‌هاي خود را در محل وقوع سرقت آغاز کرد و شواهد موجود در صحنه نشان مي‌داد که سارقان با کاميون سرقت را انجام داده‌اند.

لذا ماموران با اين فرضيه که امکان فروش برنج‌هاي سرقتي در بازار و همچنين انتقال آن به خارج از شهر مشهد وجود دارد، روند تحقيقات خود را به اين دو شکل متصور معطوف کردند و با انجام کنترل‌هاي نامحسوس اقدامات پليسي خود را ادامه دادند، تا اينکه چند ساعت بعد جستجوهاي پليس نتيجه داد و ماموران دريافتند مقداري برنج در مقابل بازار عباسقلي خان مشهد از خودرو کاميوني تخليه و به مغازه‌اي فروخته شده است.

ماموران کلانتري شهيد رجايي مشهد با هماهنگي مقام قضايي و در اقدامي ضربتي پس از شناسايي، فروشگاه مذکور در بازار عباسقلي خان را مورد بازرسي قرار دادند که پس از تطبيق نمونه برنج‌هاي خريداري شده با کالاي سرقتي، مقدار دو تن و 800 کيلوگرم برنج را کشف کردند.

در اين ارتباط خريدار برنج‌ها اعلام داشت که هنوز با فروشنده تسويه حساب نکرده‌ام، لذا ماموران در محل کمين کردند و زماني که متهم براي گرفتن پول خود آمده بود او را دستگير و به کلانتري انتقال دادند.

فرد دستگير شده در باز جويي‌هاي پليسي همدست ديگرش که در منطقه پنج تن سکونت دارد را معرفي کرد و پليس به طور پوششي به محل اعزام شد، تحقيقات ماموران حاکي از آن بود که سارق مقداري از برنج‌هاي سرقتي را به قيمت نصف بازار به همسايگان خود فروخته است، در اين ارتباط پليس با دستور مقام قضايي منزل متهم را بازرسي کرد که مقدار يک تن و 200 کيلوگرم برنج سرقتي کشف و سارق دستگير شد.

با توجه به اين‌که تاکنون مقدار 4 تن از برنج‌هاي سرقتي کشف شده است، تيم هاي دايره آگاهي کلانتري شهيد رجايي مشهد تحقيقات خود را براي شناسايي ديگر اعضاي اين باند و کشف مابقي برنج سرقتي آغاز کردند.

پايگاه خبري پليس خراسان رضوي از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوکي مراتب را بلافاصله به فوريت‌هاي پليسي 110 گزارش دهند.

***

سارقان مسلح به 9 فقره سرقت در مشهد، کرمانشاه و همدان اعتراف کردند

دو سارق مسلح که با همدستي فرد ديگري و با تهديد چاقو از مغازه‌ها و مسافرخانه‌ها سرقت مي‌کردند شناسايي و دستگير شدند.

به گزارش واحد دريافت خبر ايسنا منطقه خراسان، رييس پليس آگاهي خراسان رضوي افزود: در پي سرقت يک مغازه سوپر مارکت در خيابان صدراي مشهد توسط سه سارق مسلح موضوع بلافاصله به فوريت‌هاي پليسي 110 گزارش داده شد و تيم‌هاي عملياتي پليس آگاهي خراسان رضوي در محل حاضر و تحقيقات وسيع خود را در اين رابطه آغاز کردند.

سرهنگ ماشاء الله صادقي ادامه داد: در حالي که کار آگاهان پليس آگاهي اقدامات اطلاعاتي خود را با توجه به حساسيت و اهميت موضوع آغاز کرده بودند، يکي از شهروندان با فوريت‌هاي 110 تماس گرفت و ادعا کرد که سارقان مسلح که با يک دستگاه خودرو سواري پيکان از محل وقوع جرم فرار کرده‌اند را ديده‌ام و شماره پلاک آن را برداشته‌ام.

رييس پليس آگاهي خراسان رضوي خاطرنشان کرد: با مشخص شدن شماره پلاک خودرو اکيپ‌هاي کنترل نامحسوس پليس آگاهي طرح کنترل و مراقبت ويژه را آغاز کردند و پس از چند ساعت، خودرو شناسايي و متوقف شد.

ماموران انتظامي جوان 31 ساله‌اي به نام مختار که راننده خودرو بود را دستگير و در بازرسي از وي 2 قبضه کلت کمري و 49 هزار تومان وجه نقد را کشف کردند.

اين مقام انتظامي افزود: در بازرسي از مخفي‌گاه اين سارق مسلح يک قبضه اسلحه کمري ديگر به همراه 45 تير فشنگ جنگي کشف شد و مختار در بازجويي‌هاي به عمل آمده مشخصات دو همدست خود را نيز به پليس داد.

سرهنگ ماشاء‌الله صادقي در ادامه افزود: با اين اعترافات ماموران پليس آگاهي همدست ديگر وي که جواني به نام عبدالرسول است را شناسايي و دستگير کردند که متهمان دستگير شده به ارتکاب 9 فقره سرقت مسلحانه از مغازه‌ها و مسافرخانه‌هاي مشهد، کرمانشاه و همدان اعتراف کرده‌اند.

رييس پليس اگاهي خراسان رضوي با اشاره به اين که جستجوهاي پليسي براي دستگيري متهم فراري پرونده همچنان ادامه دارد، بيان كرد: دو سارق دستگير شده سلاح‌هاي مورد استفاده در سرقت‌هاي مسلحانه خود را در شهرستان کرمانشاه خريداري کرده‌اند.

وي اظهار داشت: در خصوص اين پرونده اقدامات ويژه پليسي با دستور مراجع قضايي همچنان ادامه دارد.

***

در پاكسازي مرز تايباد 456 كيلوگرم ترياك كشف شد

در پاکسازي محل درگيري مسلحانه ماموران انتظامي هنگ مرزي تايباد با اشرار، بيش از 456 کيلوگرم مواد مخدر کشف شد.

به گزارش واحد دريافت خبر ايسنا منطقه خراسان، ماموران پليس هنگ مرزي تايباد با انجام کنترل‌هاي نامحسوس از ورود چند نفر از اشرار به داخل خاک کشورمان مطلع شدند كه پس از تيراندازي به اشرار، آن‌ها متواري شدند.

براساس اين گزارش در پاکسازي محل درگيري، مقدار 456 کيلو و 189 گرم مواد مخدر از نوع ترياک کشف و ضبط شد.

تلاش پليس براي دستگيري افرادي که قصد وارد کردن اين ميزان مواد مخدر به داخل کشور را داشتند، همچنان ادامه دارد.

***

دستگيري سارقان مامور نما

سه سارق مامورنما که با تهديد چاقو و توسل به زور سرقت کرده بودند، شناسايي و دستگير شدند.

به گزارش واحد دريافت خبر ايسنا منطقه خراسان، چندي پيش سه جوان به نام‌هاي حميد 20 ساله، حسين 22 ساله و مهدي 24 ساله كه با موتور سيكلت در حال عبور از كنار گذر ورودي خيابان پنج تن بودند، متوجه يكي از دوستان حميد شدند كه با فردي درگير شده و از حميد درخواست كمك كرد.

در اين لحظه سه جوان موتورسوار به کمک دوست حميد رفتند و در حالي که دقايقي بعد چند رهگذر عبوري در محل درگيري جمع شده بودند و قصد جدا کردن طرفين دعوا را داشتند، ناگهان مهدي با اين ادعا که مامور است به حسين و حميد اشاره کرد و گفت: من اين دو نفر را با خود به کلانتري مي‌برم شما هم دنبال‌مان بياييد، او بلافاصله سوار خودرو پرايد شد و از راننده خواست تا حرکت کند.

وقتي خودرو به انتهاي بلوار طبرسي شمالي مشهد رسيد او چاقويي درآورد و راننده پرايد را تهديد کرد تا به سمت کال التيمور تغيير مسير دهد، مهدي به اتفاق دو همدست ديگرش با تهديد و توسل به زور مبلغ 150 هزار تومان وجه نقد، راديو پخش خودرو، گوشي تلفن همراه، مدارک شناسايي و اسناد خودرو را سرقت کردند.

آنها در زمان فرار به دو سرنشين خودرو پرايد که از شهرستان فريمان به مشهد آمده بودند، گفتند: اگر فردا صبح مبلغ 150 هزار تومان ديگر بدهيد مدارک‌تان را پس مي‌دهيم.

با فرار سارقان از محل، مالباختگان بلافاصله خود را به کلانتري گلشهر رساندند و از پليس درخواست کمک کردند كه در اين رابطه تيم آگاهي کلانتري گلهشر با اقدامات وسيع اطلاعاتي وارد عمل شدند و پس از انجام چهره نگاري و تحقيقات گسترده دريافتند که پاتوق متهمان در بوستان بسيج مشهد است لذا در محل مورد نظر کمين کردند و ساعت 10 صبح روز بعد حميد را شناسايي و دستگير کردند.

جوان 20 ساله نيز همدستان خود رابه ماموران معرفي كرد که در نتيجه ماموران آن‌ها را در اقدامي ضربتي دستگير کردند ضمن اينكه پليس با هماهنگي مقام قضايي در بازرسي از منزل مهدي اقلام سرقتي را کشف کرد.

اين گزارش حاكي است: متهمان دستگير شده با تشکيل پرونده به مقامات قضايي معرفي شدند، اما از آنجا که احتمال مي‌رود اين افراد سرقت‌هاي مشابه ديگري را نيز انجام داده باشند، لذا شهرونداني که در اين رابطه شکايتي دارند مي توانند براي پيگيري موضوع، هرچه سريعتر به کلانتري گلشهر مشهد مراجعه كنند و يا با شماره تلفن 2590406 تماس حاصل نمايند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha