• یکشنبه / ۹ تیر ۱۳۸۷ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8704-04738

وزير صنايع و معادن: اميدواريم لايحه تحقيق و توسعه هرچه زودتر تصويب شود برخي از استان‌ها با مازاد توليد سيمان روبه‌رو شده‌اند

لايحه تحقيق و توسعه در دولت جمع‌بندي شده و اميدواريم لايحه‌اي كه به صلاح بخش تحقيق و توسعه‌ي كشور است، هرچه سريع‌تر به تصويب رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)؛ علي اكبر محرابيان - وزير صنايع و معادن - درباره‌ي آخرين وضعيت لايحه‌ي تحقيق و توسعه گفت: هر لايحه‌اي كه در دولت مطرح مي‌شود، همه‌ي دستگاه‌ها نظر خود را درباره‌ي آن ارائه مي‌دهند و وزارت اقتصاد نيز به طور طبيعي به عنوان متولي بخش ماليات در كشور نظر تخصصي خود را در اين زمينه ارائه داده است.

وي افزود: در نهايت اين لايحه در دولت جمع‌بندي شده و اميدواريم لايحه‌اي كه به صلاح بخش تحقيق و توسعه‌ي كشور است، به تصويب برسد.

او به ايسنا خاطرنشان كرد:‌ براي بخش تحقيق و توسعه و حمايت از آن بايد صبر كرد تا تكليف لايحه‌ي حمايت از فعاليت‌هاي تحقيق و توسعه به سرانجام رسد.

گفتني است، در لايحه پيشنهادي جايگزيني ماليات با سرمايه‌گذاري در تحقيق و توسعه مقرر شده بود كه 3 درصد از ماليات صنايع به فعاليت‌هاي تحقيق و توسعه همان واحدها در راستاي توسعه بيشتر صنعتي کشور، اختصاص يابد.

وزير صنايع و معادن همچنين درباره‌ي وضعيت سيمان گفت: اميدواريم با راه‌اندازي طرح‌هاي جديد شاهد بهبود وضعيت سيمان در كشور باشيم؛ به طوري كه در شرايط فعلي برخي از استان‌ها مانند كرمان با مازاد توليد روبه‌رو شده‌اند.

وي همچنين با اشاره به اين كه هر دستاوردي كه در بخش صنعت و معدن به دست مي‌آيد، محصول فعاليت ميليون‌ها فرد بوده است، اضافه كرد: اگر هم نصيبي از اين فعاليت‌ها سهم وزارت صنايع و معادن باشد، آن سهم كمترين خواهد بود.

گفتني است، پيش از اين محمدمسعود سميعي‌نژاد - معاون امور معدني و صنايع معدني وزارت صنايع و معادن - به خبرنگار ايسنا اعلام كرده بود كه طرح توسعه كارخانه سيمان نكا در استان مازندران به بهره‌برداري رسيده و تا چند هفته آينده نيز دو طرح سيماني عمران انارك در استان مركزي و ساروج اصفهان افتتاح رسمي مي‌شوند.

وي افزوده بود: كوره‌هاي سه طرح سيماني يادشده پيش از اين در خرداد ماه روشن شده بودند و به اين ترتيب مي‌توان گفت كه ظرفيت توليد سيمان در كشور تا پايان خرداد امسال به 55 ميليون تن رسيده است.

محرابيان همچنين درباره اخبار رسيده مبني بر احتمال تغيير مديرعامل شركت دخانيات ايران اظهار نظري نكرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha