• جمعه / ۴ مرداد ۱۳۸۷ / ۱۱:۵۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8705-01771
  • خبرنگار : 71233

غفوري فرد: حفظ هويت هر ملتي در گرو حفظ هنرهاي قديمي آن است

غفوري فرد:
حفظ هويت هر ملتي در گرو حفظ هنرهاي قديمي آن است

نماينده مردم تهران در خانه ملت گفت: بايد برگزاري جشنواره زنان سرزمين من در كميسيون هاي فرهنگي ، اجتماعي مجلس و در كميسيون شوراي فرهنگ عمومي دولت مطرح شود تا در جهت حفظ ، احيا و غني كردن آن كمك كنند.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حسن غفوري فرد در بازديد از سومين جشنواره بين المللي زنان سرزمين من با تاكيد بر اين كه حفظ هويت هر ملتي در گرو حفظ هنرهاي قديمي آن است، افزود: اگر ملتي هويت ، تاريخ ، سنت و هنرهاي خود را فراموش نكند هيچ گاه تهاجم فرهنگي در بين آن ملت موثر نيست.

وي اظهارداشت: تهاجم فرهنگي زماني موثر است كه افراد بدون هويت باشند، بنابراين بسياري از انديشمندان جهان سوم (آفريقا، آمريكاي جنوبي و آسيا) در انديشه هستند كه حتي هويت هايي كه با خرافات مخلوط شده اند را حفظ كنند، تا آنكه مردمشان احساس بي هويتي نكرده و غرب يا شرق زده نشوند.

اين عضو كميسيون انرژي مجلس با بيان اين كه ايران كشوري است كه هم هويت ملي باستاني و هم هويت اسلامي بسيار غني دارد، تصريح كرد: حفظ اين فرهنگ اصيل اسلامي كه امروز هم كارساز است از وظايف بزرگ همه انديشمنداني است كه به عظمت ، اقتدار و استقلال كشور علاقمندند.

به گفته وي ، يكي از مسايلي كه هويت كشور را بيشتر مشخص مي كند لباس هر كشور است و با توجه به اين كه در كشورما هويت هاي مختلف ترك، لر، بلوچ، فارس و ... هر كدام با توجه به سنت هايشان لباس هاي مخصوص دارند، بنابراين تاسف آور است اگر سنت هاي خود را فراموش كنيم و به دنبال مدهاي غربي برويم.

غفوري فرد در ادامه با تاكيد بر احياي فرهنگ كشورمان براي نسل جوان ، حفظ اين فرهنگ را وظيفه مقدسي دانست و گفت: خوشبختانه در چند سال اخير جشنواره زنان سرزمين من تا حدود زيادي محبوبيت پيدا كرده و اميدواريم هر سال نيز با وسعت بيشتري برگزار شود.

وي در پايان به عنوان نماينده و عضو هيات رئيسه مجلس اعلام آمادگي كرد كه اگر طرحي نياز به حمايت داشته باشد در كميسيون مربوطه مجلس مطرح شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha