• یکشنبه / ۳ شهریور ۱۳۸۷ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 8706-01634

با اشاره به شايعات و اقدامات تخريب‌گرانه عده‌اي عليه دانشگاه آزاد؛ جاسبي: خنثي كردن تخريب‌ها و تبيين خدمات دانشگاه از وظايف روابط عمومي است

با اشاره به شايعات و اقدامات تخريب‌گرانه عده‌اي عليه دانشگاه آزاد؛
جاسبي: خنثي كردن تخريب‌ها و تبيين خدمات دانشگاه از وظايف روابط عمومي است

رييس دانشگاه آزاد اسلامي در دومين گردهمايي سراسري مسوولان روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي گفت: تبيين خدمات دانشگاه و خنثي كردن تخريب‌هاي عليه دانشگاه از وظايف مسوولين روابط عمومي است.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر عبدالله جاسبي با بيان اينكه مراكز اطلاع رساني همچون آيينه‌اي خدمات اين دانشگاه را منعكس مي‌كنند، اظهار كرد: مردم و جامعه از اين طريق خدمات دانشگاه را مشاهده مي‌كنند، در نهايت اگر اين روند مشكلي داشته باشد، هرچقدر خدمات به خوبي انجام شود ولي مردم و جامعه از آن بي اطلاع خواهند بود، در نتيجه اين آيينه را بايد صيقل و در جايگاه مناسب خود قرار داد.

وي با بيان اينكه امروز در جامعه وظايف مهم و خطيري بر عهده داريم، تصريح كرد: از يك سو جمهوي اسلامي ايران در مقابل تهاجم دشمنان قرار دارد كه در اين زمينه وظيفه سيستم‌هاي اطلاع رساني سراسر كشور اين است كه در مقابل اين هجمه تبليغاتي دشمنان از كيان جمهوري اسلامي ايران دفاع كرده و اجازه ندهند كه دشمنان فكر جوانان اين كشور را منحرف كنند.

جاسبي با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران تاكنون در حوزه آموزش عالي خوش درخشيده است، تصريح كرد: تا پيش از پيروزي انقلاب اسلامي تعداد دانشجويان كشور بسيار محدود و در حدود 165 هزار نفر بوده است كه اين عده هم مخصوص افراد خاصي در شهرهاي بزرگ بود، ولي به بركت نظام جمهوري اسلامي و بعد از آن همت دانشگاه آزاد فضايي در كشور به وجود آمد كه آموزش عالي در همه شهرها شكل گرفت و اين موضوع علاوه بر اينكه منشاء خدمات، توانايي‌ها و آبادي‌هاي زيادي شد رقابتي در دانشگاه‌هاي دولتي به وجود آورد كه آنها نيز پويا شوند و براي اينكه در ميدان رقابت منفعل نباشند به تلاش‌هاي خود افزودند.

وي با بيان اينكه امروز بيش از سه ميليون دانشجو در كشور مشغول به تحصيل هستند، گفت: اگر چه هنوز اين ميزان دانشجو كافي نيست و با كشورهاي صنعتي فاصله داريم، اما اين رشد و توسعه غرورآفرين است.

وي با بيان اينكه دانشگاه آزاد اسلامي تقريبا نيمي از مسووليت آموزش عالي كشور را بر عهده دارد، اظهار كرد: اين دانشگاه داراي 2 ميليون و 500 هزار فارغ التحصيل و يك ميليون و 400 هزار دانشجو است كه همه اين عوامل دانشگاه آزاد را به بزرگترين دانشگاه حضوري جهان مبدل ساخته و همچنان اين دانشگاه در راه تكامل و پيشرفت به سوي آينده در حركت است.

وي با بيان اينكه بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، تفكر دولتي شدن همه چيز در جامعه حاكم بود، گفت: در حقيقت دانشگاه آزاد اسلامي در سطح ملي و در آن شرايط سخت اين كار بزرگ را آغاز كرد و البته اگر حمايت امام(ره) نبود قطعا امكان ادامه راه را نداشتيم.

وي با بيان اينكه حركت امام(ره) به گونه‌اي بود كه هرجا دانشگاه آزاد به بن بست مي‌رسيد، راه را باز مي‌كرد، خاطر نشان كرد: امروز دانشگاه آزاد با از بين بردن آن فضاي دولتي شدن بزرگترين مجموعه غير دولتي را در كشور راه‌اندازي كرده است.

وي با اشاره به عبور دانشجويان از ديوارهاي بلند كنكور براي ورود به آموزش عالي، گفت: افزايش تقاضاي دانشجويان از يك سو و ظرفيت محدود دانشگاه‌ها از سوي ديگر، فشارهاي روحي و ذهني بسياري براي جوانان ايجاد كرده بود كه آنها را به دايره خودكشي، سرخوردگي، جنون و مشكلات اجتماعي مي‌كشاند. در اين ميان دانشگاه آزاد ضمن كاهش اين فشارها، رقابتي در دانشگاه‌هاي دولتي ايجاد كرد و باعث توسعه آنها شد.

وي افزود: اگر دانشگاه آزاد اسلامي نبود و ده درصد جوانان كشور به خارج رفته بودند بيش از 60 ميليارد دلار ارز از كشور خارج مي‌شد.

جاسبي با اشاره به وجود بيش از 350 واحد و مركز دانشگاهي، 25 هزار عضو هيات علمي، 10 بيمارستان، 50 مركز تحقيقاتي و غيره دد دانشگاه آزاد، گفت: روابط عمومي‌ها نتوانستند خدمات اين مجموعه عظيم دانشگاهي را براي مردم تبيين كنند، بر اين اساس مراسم ربع قرن بهانه‌اي شده تا اين خدمات را بيشتر براي مردم توضيح دهيم و اينجا زماني است كه روابط عمومي‌ها بايد تلاش مضاعفي به عمل آورند.

وي با بيان اينكه عده‌اي از اول انقلاب تخصص و فوق تخصصشان در تخريب و شايعه پراكني و تهمت زني بوده است، اظهار كرد: هنوز يك برخورد قاطع و سراسري بااين گونه افراد نشده است. نيروي انتظامي بايد با اين افراد مخرب برخورد سراسري و ملي داشته باشد، ولي متاسفانه هنوز اين اتفاق رخ نداده است.

جاسبي با اشاره به انتشار سي دي با تيراژ بسيار بالا عليه دانشگاه آزاد اسلامي، گفت: اين سي دي كه در سراسر كشور عليه دانشگاه آزاد منتشر شده است مونتاژ، غيرواقعي و ساختگي است و اين كار ساخته شده پر از دروغ و تهمت مي‌باشد.

وي افزود: فردي به ادعاي دروغ به عنوان زمين خوار قصد دارد زمين‌هاي متعلق به كشور را بگيرد، ولي دانشگاه آزاد از حق قانوني خود از طريق مدارك مستند دفاع مي‌كند، حال چه كساني و با چه منافعي از اين جريان حمايت مي‌كنند مشخص نيست.

وي با بيان اينكه اين زمين‌ها بر خلاف آنچه كه گفته شده كمتر از 40 هكتار مي‌باشد، گفت: اين برنامه‌ها براي بي اعتبار كردن اين نهاد خدمت‌گذار است.

وي در ادامه خطاب به مديران روابط عمومي واحدهاي دانشگاه آزاد، خاطر نشان كرد: تبيين خدمات دانشگاه و خنثي كردن تخريب‌هاي عليه دانشگاه، وظيفه شما مسوولين روابط عمومي است.

جاسبي با بيان اينكه ما از روابط عمومي‌ها كار صوري نمي‌خواهيم، خاطر نشان كرد: از شما توقع كاري عميق و نتيجه بخش داريم.

رييس دانشگاه آزاد اسلامي در زمينه جذب اساتيد بازنشسته توسط دانشگاه آزاد گفت: دانشگاه آزاد اساتيد بازنشسته دانشگاه‌هاي دولتي را در صورت تمايل آنها جذب مي‌كند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha