• چهارشنبه / ۳ مهر ۱۳۸۷ / ۱۴:۲۱
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8707-01681
  • خبرنگار : 71012

گزارش سينمايي‌هاي پايان هفته سيما زمان براي نمايش تله فيلم‌ها ادامه دارد

گزارش سينمايي‌هاي پايان هفته سيما 
زمان براي نمايش تله فيلم‌ها ادامه دارد

شبكه‌هاي تلويزيوني كه با پايان ليالي قدر پخش سريال‌هاي مناسبتي خود را مجددا از سر مي‌گيرند، در آخرين هفته ماه مبارك رمضان كه با روز قدس هم مصادف است، شش فيلم سينمايي و تلويزيوني را به روي آنتن مي‌برند.

به گزارش خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا، در ميان آثار انتخابي اين هفته، تله‌فيلم‌هاي ايراني از جايگاهي ويژه برخوردار بوده و چهار فيلم «تولدي ديگر»، «غريبه‌اي در مه»، «قبل از غروب»، «يغما» با اين ساختار به روي آنتن مي‌روند.

فيلم تلويزيوني «تولدي ديگر» به کارگرداني عباس رافعي جمعه (پنجم شهريور) ساعت 16 از شبکه اول سيما پخش مي‌شود. اين فيلم با حضور بازيگران عربي از جمله طلال جوردي، دارين حمزه، علي طهان، ادوارد هاشم، مونا کريم و پل سليمان، داستان ملواني جواني به نام زهير را به تصوير مي‌كشد که براي يافتن کار، همسر باردارش را در لبنان رها مي‌کند؛ او در يک کشتي مصري مشغول به كار مي‌شود و زماني که مي‌شنود در جنوب لبنان جنگ شده، به کشورش بازمي‌گردد. زهير در ادامه متوجه مي‌شود كه همسرش مفقود يا کشته شده‌است و براي يافتن او به بندر طرابلس و بيروت مي‌رود.

شبكه دو سيما نيز فيلم تلويزيوني «غريبه‌اي در مه» به كارگرداني جواد افشار را پنجشنبه پس از سريال «مثل هيچ كس» پخش مي‌كند. اين فيلم تصويرگر زندگي و سرنوشت دو بازمانده جنگ عراق عليه ايران است که پس از 20 سال دوباره سر راه هم قرار مي‌گيرند. اميرمحمد زند، ايمان دستوري، پرويز عاشورنيا، عزت‌الله جامعي، عباس موسوي و نورالدين جواديان از جمله بازيگران اين فيلم هستند.

اين شبكه جمعه ساعت 14 و 30 دقيقه نيز تله فيلم «قبل از غروب» به تهيه‌کنندگي و کارگرداني محمدجواد کاسه‌ساز را به روي آنتن مي‌برد. در اين فيلم نيز همانند «غريبه‌اي در مه» اميرمحمد زند بازي كرده و مهسا کرامتي، کاظم بلوچي، رضا آشتياني، ليلا بلوکات، غزل عزيزي، محسن جهانباني، رضا فيلي، سيدجواد حسيني، فريدون زارعي و امين عباسي‌زاده نيز با وي همبازي بوده‌اند. داستان فيلم «قبل از غروب» درباره پسري به نام مجيد است که در روزهاي اول جنگ، پدر و مادرش توسط يک افسر عراقي به نام ماجد ادهم کشته مي‌شوند. سال‌ها مي‌گذرد و مجيد در خط مقدم جبهه آن افسر را بين اسراي عراقي مي‌بيند و تصميم به انتقام مي‌گيرد.

تله فيلم «يغما» نيز جمعه مصادف با روز قدس ساعت 13 و 30 دقيقه از شبکه تهران پخش مي‌شود. «يغما» را محمود معظمي کارگرداني كرده‌است ونگين صدق گويا ،رضا رويگري ، مجيد مشيري و شهرزاد كمال زاده در آن به ايفاي نقش پرداخته‌اند. داستان فيلم درباره «مليحه»، زني جواني است كه سالها قبل امدادگر جبهه‌ها بوده‌است. او معلم است و در خانه پدرشوهرش زندگي مي‌كند؛ از طرفي مردي به نام «جباري» و خانواده‌اش سالها قبل كه خانه و مكاني نداشته و آواره بوده‌اند با اجازه پدر شوهر مليحه در آنجا ماندگار شده‌اند ولي حالا پا را فراتر گذاشته قصد دارند كه باغ را ويران كنند و به جايش برج بزرگي بسازند.

به گزارش ايسنا، در كنار پخش چهار تله فيلم ايراني، تلويزيون طي روزهاي پنجشنبه و جمعه دو فيلم خارجي «نبرد انديشه» و «آخرين هورا» را هم پخش مي‌كند كه هر دو در قالب برنامه‌هاي تخصصي سيما يعني «صد فيلم» و «سينما چهار» پخش مي‌شوند.

«نبرد انديشه» به كارگرداني چي ليونگ چيونگ جمعه شب در قالب برنامه صد فيلم از شبکه سه پخش مي‌شود. اين فيلم محصول سال 2006 چهار كشور چين، ژاپن، کره جنوبي و هنگ کنگ است و داستان آن در سال 370 پيش از ميلاد و در دوراني روي مي‌دهد که چين در نتيجه جنگ داخلي به هفت قلمرو و چند قبيله کوچک ديگر تقسيم شده بود. «نبرد انديشه» به لحاظ هنري فيلمي قابل توجه در سينماي آسيا قرار مي گيرد به نحوي كه ‌در هفت رشته نامزد دريافت جايزه فيلم هنگ کنگ بوده است و در نهايت جايزه بهترين تدوين را برده‌است.

فيلم سينمايي «آخرين هورا» ساخته جان فورد جمعه ساعت 20 و 30 دقيقه در قالب برنامه سينما چهار پخش مي‌شود. اين فيلم سياه و سفيد محصول سال 1958 آمريكا است و اسپنسر تريسي در آن بازي كرده‌اند. فيلم درباره مردي به نام فرانك است كه شهردار شهري در شرق آمريکا است؛ بيشتر اهالي اين شهر ايرلندي‌تبار هستند. پسر فرانك جواني تهي‌مغز است که کاري جز نواختن موسيقي جاز ندارد. اسپنسر تريسي براي بازي در اين فيلم جايزه بهترين بازيگر انجمن ملي نقد آمريکا را برده است و فورد نيز برنده جايزه بهترين کارگرداني شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha