• یکشنبه / ۷ مهر ۱۳۸۷ / ۱۸:۱۴
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8707-04180

كامران دانشجو با تاييد انتصابش به عنوان جانشين و معاون سياسي وزير كشور: تا زمان تعيين استاندار تهران، سرپرستي استانداري را به عهده دارم

كامران دانشجو با تاييد انتصابش به عنوان جانشين و معاون سياسي وزير كشور:
تا زمان تعيين استاندار تهران، سرپرستي استانداري را به عهده دارم

كامران دانشجو با تاييد خبر انتصابش به عنوان جانشين و معاون سياسي وزير كشور گفت كه مهم‌ترين برنامه‌اش را رعايت اخلاق و اصول اسلامي در كل مسير انتخابات مي‌داند.

به گزارش خبرنگار ايسنا، دانشجو در جمع خبرنگاران افزود: به هيچ جايي به ميل خود نيامده‌ام و به جاي ديگري نيز با ميل خود نمي‌روم. جايي كه با ميل خود رفته‌ام دانشگاهم است و درس و معلمي. استانداري را بنا بر تكليف آمدم، در جاي ديگر نيز اگر تصويب شود، علي‌رغم اين كه خودم نخواهم در حد توانايي كارم را انجام مي‌دهم.

وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا انتصاب‌تان را به عنوان معاون سياسي وزير كشور و جانشين وزير تاييد مي‌كنيد، گفت: حكم را آقاي كردان صادر كرده و كپي آن به دست من رسيده است. قرار بر اين نبود كه مطبوعاتي شود، در حال انجام صحبت‌هايي بوديم، اما زودتر از قرار مطبوعاتي شد و ما هنوز در مذكرات نهايي بوديم. ديروز (شنبه) هم چون قرار نبود مطبوعاتي شود از من كه پرسيدند گفتم چنين چيزي نيست.

دانشجو ادامه داد: قرار بر اين نبود كه كار را از الان شروع كنم. قرار بود كار را از مدت ديگري در وزارت كشور آغاز كنم .در حال حاضر اين حكم صادر شده و من به عنوان جانشين وزير كشور و معاون سياسي منصوب شده‌ام. امروز ساعت 10 حكم روي ميز من آمده است.

وي افزود: در جايگاه سرپرستي استانداري فعلا كارم را ادامه مي‌دهم تا زماني كه آقاي وزير استاندار را مشخص كند. شايد به جمع‌بندي برسند و همين فردا فردي را به عنوان سرپرست مشخص كنند.

دانشجو درباره حكمي كه دريافت كرده نيز گفت: حكمي كه براي من صادر شده حكم كشوري است. جانشين وزير كشور علي‌القاعده بايد با كليه استانداران و مجموعه اجرايي كشور فعاليت كند و در كنار آن حكم معاونت سياسي را نيز داده‌اند؛ اما براي من بالا و پايين مساله‌ نيست و هر جا باشم كارم را انجام مي‌دهم.

وي افزود: من استاد تمام دانشگاه هستم؛ چيزي حدود چند جلد تاليف و چند مقاله دارم، مراتب علمي را طي كرده‌ام و الان هم كه اينجا هستم چهار دانشجوي دكتري را هدايت مي‌كنم و چهار پنج دانشجوي كارشناسي ارشد دارم و درسم را براي تدريس در دانشگاه همچنان نگه داشته‌ام و دوشنبه‌ها به دانشگاه مي‌روم.

معاون سياسي وزير كشور افزود: وقتي اين بحث مطرح شد اول رد كردم، بالاخره صحبت‌هايي شد؛ حتي به اين مرحله رسيدم كه در استان تهران فرد ديگري اگر مد نظر است و آمادگي دارد به استانداري بيايد و من به دانشگاه بروم كه گفتند اگر بنا بر تغيير باشد، موافق نيستيم، الا اين كه شما بيايد در كل كشور خدمت‌رساني كنيد تا اين كه بعدازظهر جمعه از ساعت شش تا 30 : 10 شب طول كشيد به اين جمع‌بندي رسيديم كه به عنوان جانشين وزير كشور و معاون سياسي خدمت‌رساني كنم؛ اما درباره زمان مطبوعاتي شدن حكم قرار بود با هم صحبت كنيم؛ قرار بود ديروز مطبوعاتي نشود.

وي هم‌چنين گفت‌: زمان شروع كارم در وزارت كشور هنوز مشخص نيست، به احتمال خيلي قوي از شنبه‌ي آينده در وزارت كشور فعاليت مي‌كنم.

جانشين وزير كشور درباره برنامه‌هايش در وزارت كشور نيز اظهار كرد: من با رسانه‌ها ظرف سه سال گذشته تعامل مناسبي داشته و مانوس بود‌ه‌ام.

وي افزود: در عرصه انتخابات و جانشيني وزير كشور و معاونت سياسي و استانداري، همه صحنه‌ها را صحنه بروز اخلاق حسنه و خدمت‌رساني به مردم مي‌دانم و برايم اصلا تفاوتي ندارد.

دانشجو گفت: من دو انتخابات در استان تهران برگزار كرده‌ام كه مردم اذعان داشتند بي‌حاشيه‌ترين انتخابات بوده است. اتفاقا انتخابات آينده راحت‌تر خواهد بود؛ چون تعداد كانديداها كمتر است و اين امر منوط به اين است كه مسير رعايت اخلاق را در تمام مراحل انتخابات طي كنيم؛ از آغاز تا جمع‌آوري آرا.

دانشجو تاكيد كرد: مهم‌ترين برنامه‌ام را رعايت اخلاق و اصول اخلاق اسلامي در كل مسير انتخابات مي‌دانم. صيانت از آراي مردم به عهده ماست و ما امانتدار مردم هستيم، اين كه چه كسي انتخاب شود از ديدگاه من مجري، تفاوتي ندارد.

وي افزود: تبليغاتي كه در غرب است براي كشور ما حتما ضرر دارد، هر كاري كه مي‌كنيم در چارچوب رعايت اسلام محك زده مي‌شود؛ البته از ابزار و تكنولوژي بايد استفاده كنيم.

به گزارش ايسنا، يكي از خبرنگاران پرسيد «عنوان شده بود شما براي پذيرش اين مسئوليت ملاحظاتي داريد و شرايطي براي دولت و وزير در نظر گرفته‌ايد؛ آيا اين امر را تاييد مي‌كنيد» كه دانشجو گفت: تنها شرط من اين بوده كه بتوانم به مردم شريف ايران خدمت‌رساني كنم اما من بايد توانايي‌هاي خود را محك مي‌زدم تا ببينم آيا مي‌توانم اين كار را انجام دهم يا خير، اصرار من اين بود كه كسي ديگري كه بهتر باشد وجود دارد، به سراغ او برويد. من عاشق اين كار نيستم، اما كاري را كه شروع مي‌كنم با جديت و توكل بر خدا انجام مي‌دهم.

وي هم‌چنين در پاسخ به اين پرسش كه آيا در جلسه‌اي كه با وزير كشور داشتيد علت تغيير و كناره‌گيري آقاي افشار ذكر شده است،‌ گفت: من در اين مورد سوالي نكردم، اما در جلسات قبل اصرار داشتم كه آقاي افشار فردي توانا، دلسوز انقلاب، رزمنده و با سابقه‌ي بسيار روشن‌ و خوب است كه كارشان را ادامه دهند. اتفاقا يكي از دلايل اكراه من حضور آقاي افشار در آنجا بود، اما نگاه اين بود كه به عنوان جانشين وزير به آنجا بروم و كمك دهنده در همه امور باشم، در ارتباط با مجموعه معاونت سياسي نيز بايد علت را از دوستان سوال كرد كه چرا اين تغيير انجام شده است؟

وي افزود: مي‌خواستند ايشان را عوض كنند و من شنيده بودم كه با توجه به سابقه‌شان مي‌خواهند از ايشان در جايگاه فرهنگي استفاده كنند.

دانشجو گفت: حتما ايشان به بنده هم كمك مي‌كنند. اگر غير از اين باشد خارج از انصاف است و مي‌دانم كه ايشان منصف هستند. در طول مسير انتخابات حتما از تجربيات ايشان استفاده مي‌كنم. من با دوستان در معاونت‌هاي وزارت كشور آشنايي دارم و دوست هستم.

وي در پاسخ به اين پرسش آيا براي كسي كه قرار است جانشين شما باشد، توصيه‌اي كرده‌ايد؟ گفت: اصلا، من اصلا هنوز حكم سرپرستي نگرفته‌ام، اما بنا بر اين است كه به عنوان استاندار تا شنبه كار انجام شود تا آن زمان اگر كسي پيدا نشود، خودم به عنوان سرپرست كار را به عهده مي‌گيرم تا زماني كه استاندار مشخص شود.

استاندار تهران در پايان در پاسخ به اين پرسش كه غير از استانداري سابقه كار اجرايي سياسي داشتيد يا خير؟ گفت: بله، اما نه كار سياسي و حزبي،‌ عضو هيچ حزبي نبودم، اما از 14 سالگي كار سياسي كرده‌ام. در انجمن اسلامي دانشگاه بودم و استاد سياسي هستم و چون موضع‌گيري سياسي مي‌كنم در جامعه اسلامي دانشگاهيان عضو هستم و در شوراي هماهنگي نيروهاي انقلاب كه تشكيل شد تا انتخابات مجلس هفتم فعاليت سياسي داشتم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha