نماينده ولي فقيه در سپاه: فراگيرترين كار در حوزه نمايندگي ولي فقيه در سپاه تبليغات است
نماينده ولي فقيه در سپاه با اشاره به اين كه فراگيرترين كار در حوزه نمايندگي ولي فقيه در سپاه تبليغات است، گفت: بايد در امور تبليغات به گونهاي عمل كنيم كه فضاي سپاه پاسداران يك فضاي قدسي و معنوي شود.
به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجتالاسلام والمسلمين علي سعيدي در مراسم توديع و معارفه روساي اداره نظارت و تاييد صلاحيت و اداره تبليغات و فرهنگ سازماني با بيان اين مطلب گفت: ماه مبارك رمضان رمضان سه بهره اساسي را براي همگان دارد. نخست تقويت و تحكيم زيرساختهاي انساني و تقوا و پايداري انسان. فايده دوم بخشش گناهان گذشته است و بهره سوم اندوخته عظيمي است كه انسان براي سفر بينهايت و اخروي نياز دارد.
وي افزود: مبادا پس از ماه مبارك رمضان اين ذخاير معنوي را از دست بدهيم؛ چون حفظ عمل از انجام عمل دشوارتر است.
وي در ادامه اظهار داشت: تبليغات، نظارت و تاييد صلاحيت از وظايف حساس و كليدي مجموعه نمايندگي ولي فقيه در سپاه است. تبليغات دايره وسيعي دارد، در غرب تبليغات با پروپاگاندا و بزرگنمايي همراه است، اما تبليغات از نگاه ديني يعني استخراج متن و محتوا از منابع غني قرآن و سنت و استفاده از پيام رسان و ابزار و شيوههاي درست براي تربيت انسانها با قصد قربت و انگيزه الهي كه در اين تعريف هم پيام بايد قداست داشته باشد و هم پيامرسان، مبدا و مقصد تبليغات هم بايد الهي باشد.
سعيدي تصريح كرد: با تعريف ارائهشده تبليغات كاري بسيار پيچيده و تخصصياي است، تربيت پيامرسان استخراج متون،استفاده از ابزار مشروع و مجاز، بهرهگيري بهينه از زمان و مكان كه مقدسترين مكان مسجد و حسينيه و بهترين زمان ماه محرم و رمضان است. مهمترين هدف هم ا صلاح نگرش و زيرساختهاي فكري و معنوي پاسداران و بسيجيان است؛ بنابراين اين كار در حوزه مسووليتهاي نمايندگي ولي فقيه در سپاه قرار ميگيرد؛ چون با منافع ديني سر و كار دارد.
وي تاكيد كرد: مساله تبليغات يك مساله مهم ، حساس و اساسي است. از سوي ديگر تبليغات و عقيدتي رابطه تنگاتنگي با هم دارند و مكمل يكديگرند و قابل تفكيك نيستند. عقيدتي 40 درصد و تبليغات 60 درصد امور را ميسازند و اين نشاندهنده اهميت ويژه تبليغات در شرح وظايف است. عقيدتي زيرساختها را ميسازد و تبليغات بارور كردن زيرساختها را به عهده دارد؛ به همين خاطر به نقشه راه نياز داريم. نقشه راه ميتواند مبناي حركت عقيدتي، سياسي و تبليغات باشد.
وي اضافه كرد: بحث تبليغات فراتر از عقيدتي است؛ چون بر زمان و مكان احاطه دارد. بايد به شكلي پيش برويم تا با تبليغات ، فضاي سپاه يك فضاي قدسي و معنوي شود؛ بنابراين بايد كاري كرد تا تبليغات از مظلوميت خارج شود.
نماينده ولي فقيه در ادامه خاطرنشان كرد: با گردآوري مجموعه عظيم فرهنگي، كتابخانهاي و سمعي و بصري از پتانسيل مناسب تبليغات به نحو مطلوب استفاده شود. بر اين اساس فراگيرترين كار در حوزه نمايندگي ولي فقيه در سپاه تبليغات است.
نماينده ولي فقيه در سپاه يادآور شد: اميدواريم با تحولات جديد زمينه رشد و بالندگي و حركت سازنده رو به جلو اداره تبليغات و فرهنگ سازماني فراهم شود.
سعيدي درباره اداره نظارت و تاييد صلاحيت گفت: تاييد صلاحيت بعد شايستهسالاري نمايندگي ولي فقيه در سپاه را تضمين ميكند و نظارت دايره بسيار وسيع و گستردهاي را شامل ميشود.
وي اظهار كرد: بخش عمدهاي از ضمانتهاي دستگاههاي ما با اداره نظارت و تاييد صلاحيت است كه معيارها و شاخصهها به درستي رعايت شود.
در پايان اين مراسم با اهداي لوح تقدير از زحمات سردار رمضان شريف در راهاندازي اداره تبليغات سپاه و سردار رشيدي در مدت تصدي در اداره نظارت و تاييد صلاحيت تقدير شد و سردار محمد علي آسودي به عنوان رييس جديد اداره تبليغات و فرهنگ سازماني و سردار سيد قاسم قريشي به عنوان رييس جديد اداره و تاييد صلاحيت منصوب و مشغول به كار شدند.
بر اساس اين گزارش پيش از اين دو اداره روابط عمومي و انتشارات سپاه و اداره تبليغات توسط سردار رمضان شريف اداره ميشد كه پس از اين سردار رمضان شريف به عنوان مسوول اداره روابط عمومي و انتشارات سپاه انجام وظيفه ميكند.
انتهاي پيام
- در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.
- - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نظرات