• چهارشنبه / ۲۴ مهر ۱۳۸۷ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8707-13661

رييس اتحاديه فروشندگان گوشت گوسفندي تهران: * بازار گوشت راكد است * قيمت گوشت در ماه رمضان افزايش نيافت

رييس اتحاديه فروشندگان گوشت گوسفندي تهران گفت: خريد و فروش گوشت در ركود كم‌سابقه‌اي است و قيمت آن تغييري نكرده است.

كاظم صمدي در گفت‌وگو با خبرنگار اصناف خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) با اشاره به ركود كم‌سابقه در بازار گوشت گفت: گوشت در بسياري از مغازه‌ها مي‌ماند و واقعا مردم تمايلي به خريد گوشت گوساله و گوسفند نشان نمي‌دهند.

او گفت: وضعيت دكان‌هاي قصابي به دليل فروش بسيار كم خوب نيست و ميانگين فروش قصابي‌ها در روز 150 تا 200 هزار تومان است.

رييس اتحاديه فروشندگان گوشت گوسفندي تهران قيمت باركرد گوشت به قصابي‌ها را 7400 تا 7600 تومان عنوان كرد و گفت: سود مصوب قصابي‌ها هشت تا 10 درصد است كه در بسياري از موارد قصاب‌ها براي اينكه گوشت روي دست‌شان نماند با سودهاي پايين‌تري آن را مي‌فروشند و اين در حالي است كه فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي گوشت را حتما با سود 15 درصدي مي‌فروشند و به همين دليل قيمت‌ آن‌ها به بالاي 10 هزار تومان هم مي‌رسد.

صمدي ادامه داد: ممكن است قصابي‌اي هم پيدا شود كه گوشت را با قيمت شش هزار تومان هم به فروش برساند اما بايد ديد كه كيفيت آن چگونه است چون برخي موارد گوشت ميش و ماده بز با اين قيمت‌ها به فروش مي‌رسد.

او درباره افزايش تقاضا در ايام ذي‌الحجه گفت: ما فكر مي‌كرديم تقاضا براي گوشت در ماه مبارك رمضان افزايش مي‌يابد اما دقيقا برعكس شده به همين دليل قيمت گوشت هم افزايش نيافت.

رييس اتحاديه فروشندگان گوشت گوسفندي تهران با بيان اينكه گوشت قرمز مشمول ماليات بر ارزش افزوده نيست گفت: متاسفانه سازمان امور مالياتي كشور براي چند واحد صنفي ما دعوت‌نامه ثبت‌نام در اين قانون فرستاده بود كه ما به آن‌ها اعلام كرديم كه گوشت قرمز از شمول اين قانون خارج است.

به گزارش ايسنا در حال حاضر گوشت مرغوب با قيمت‌هاي 9 هزار و 200 تا 9 هزار و700 تومان در سطح قصابي‌هاي تهران به فروش مي‌رسد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha