• یکشنبه / ۲۸ مهر ۱۳۸۷ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 8707-15719
  • خبرنگار : 71263

با ادامه‌ي قطع دسترسي به جي‌ميل، اعتماد كاربران به ايميل گوگل كمرنگ مي‌شود

با ادامه‌ي قطع دسترسي به جي‌ميل،
اعتماد كاربران به ايميل گوگل كمرنگ مي‌شود

شمار نامعلومي از كاربران جي‌ميل و Google Apps اواخر هفته‌ي گذشته به مدت بيش از يك روز قادر به دسترسي به آدرس‌هاي ايميل‌شان نبودند و در حالي كه سخنگوي گوگل بدون اشاره به جزييات بيش‌تر يا توضيحي در مورد علت به وقوع پيوستن و طولاني شدن حل آن توسط گوگل از برطرف شدن اين مشكل و به‌روزرساني صفحه‌ي ورود به Google Apps خبر داده اما اين مشكل هم‌چنان براي برخي از كاربران وجود دارد.

به گزارش سرويس فن‌آوري اطلاعات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، جي‌ميل يكي از سرويس‌هاي محبوب گوگل است و Google Apps مجموعه نرم‌افزار همكاري و ارتباطي است كه در ديتاسنترهاي گوگل ميزباني مي‌شود و شامل سرويس‌هايي است كه براي استفاده در محيط‌هاي كاري در نظر گرفته شده‌اند.

اين سرويس مانند ديگر سرويس‌هاي نرم‌افزار به شكل سرويس جايگزين برنامه‌هايي است كه در سخت‌افزار كاربران اجرا و توسط كارمندان IT مديريت مي‌شود.

گوگل توسط سرويس Google Apps امكان راه‌اندازي سرويس ايميل با دامنه‌ي دلخواه را به كاربران مي‌دهد؛ با اين كه بيش‌تر كاربران جي‌ميل به رايگان به اين سرويس دسترسي مي‌يابند، كاربران نسخه‌ي Google Apps Premier براي استفاده از سرويس ايميل گوگل پول مي‌پردازند.

مشتريان گوگل براي برخورداري از سرويس كامل Google Apps كه شامل تضمين 9/99 درصدي قابليت اطمينان است، سالانه 50 دلار پرداخت مي‌كنند.

جي‌ميل در ماه اوت با سه مورد قطع دسترسي قابل توجه روبه‌رو شد كه نه تنها كاربران شخصي سرويس ايميل رايگان گوگل بلكه مشتريان پولي Google Apps Premier نيز با آن مواجه شدند.

دو مورد از اين قطعي‌ها در ششم ماه اوت و قطعي سوم در پانزدهم همان ماه روي داد كه شمار كوچكي از كاربران Apps Premier با آن روبه‌رو شدند و به مدت 24 ساعت طول كشيد.

در 11 ماه اوت نيز جي‌ميل به مدت دو ساعت غيرقابل دسترس شد و در هر سه مورد كاربران قادر به دسترسي به آدرس‌هاي ايميل نبودند. در نتيجه گوگل تصميم گرفت اعتبار تمامي كاربران اين سرويس را بيش‌تر كند و وعده داد روش‌هاي اطلاع‌رساني در هنگام وقوع مشكل را بهبود بخشد.

اما در مدت قطع دسترسي به سرويس ايميل گوگل، مديران Google Apps تحت فشار زيادي قرار گرفته و مجبور بودند پاسخگوي مديراني باشند كه نمي‌توانستند به آدرس‌هاي ايميل‌شان دسترسي يابند.

مديران IT از شكايت كارمنداني كه بدون كوچك‌ترين توضيح از دسترسي به ايميل خود محروم شدند به ستوه آمده‌اند؛ اين قطع دسترسي بسياري را كه اكنون به اين سرويس متكي هستند عصباني كرده و به گفته‌ي برخي، برروي فعاليت كاري آن‌ها تاثير منفي گذاشته است.

يكي از كاربران اين سرويس در يك فروم آنلاين اظهار كرده كه ظاهرا سرويس ايميل گوگل قابل اطمينان نيست و اگر قبل از استفاده از آن تا اين اندازه از مطمئن نبودنش مطلع بود هرگز از آن استفاده نمي‌كرد.

كاربران ديگري نيز با اشاره به اظهارات مقامات گوگل مبني بر موقتي بودن اين مشكل گفت: مشكلي كه تا اين اندازه طول مي‌كشد نمي‌تواند موقتي باشد و اين كه نتوان اين مشكلات را سريع حل كرد ناراحت كننده است.

گوگل بابت اين قطعي از كاربران جي‌ميل عذرخواهي كرده و مدعي شده شمار اندكي از كاربران دچار اين مشكل شده‌اند اما با توجه به اين كه طي ماه‌هاي گذشته اين چندمين بار است كه سرويس ايميل گوگل با مشكل قطع دسترسي روبه‌رو مي‌شود اين مساله به تلاش گوگل براي توصيف خود به عنوان يك سرويس دهنده‌ي آنلاين به شركت‌ها و سازمان‌ها ضربه خواهد زد.

دسترسي به سرويس ايميل اين موتور جست‌وجو در حالي رخ مي‌دهد كه چندي پيش دسترسي به ايميل ياهو و ارسال اطلاعات براي برخي كاربران ايراني غيرممكن شد و علت آن گويا بروز مشكل در يكي از لايه‌هاي ارتباطي كشورمان با مركز اصلي بود.

انتهاي پيام

 

 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha