• دوشنبه / ۲۹ مهر ۱۳۸۷ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 8707-16801
  • خبرنگار : 71216

ليست دستگاه‌هاي گلوكومتر مورد تاييد وزارت بهداشت اعلام شد

در پي ابراز نگراني رييس انجمن ديابت ايران مبني بر وجود نوع تقلبي و تاريخ مصرف گذشته نوارهاي گلوكومتر (دستگاه سنجش قند خون)، وزارت بهداشت ليست دستگاه‌هاي گلوكومترمجوزدار و مورد تاييد اين وزارتخانه را به همراه نوع گواهي‌هاي معتبر آنها اعلام كرد.

به گزارش خبرنگار «بهداشت و درمان» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، مدل AC-ACTIVE و ACCU - Check از كشور آلمان با گواهي‌هاي معتبر CE، رفرانس و FDA، دستگاه گلوكومتر با مدل ON Call plus و ON Call EZ از كشور چين و با گواهي‌هاي معتبر رفرانس و CE اروپا مورد تاييد وزارت بهداشت است.

همچنين دستگا‌ه‌هاي گلوكومتر با مدل‌هاي SHG-005 و Rightest به ترتيب از كشورهاي كره جنوبي و كره با گواهي‌هاي معتبر رفرانس و CE اروپا و نيز دستگاه گلوكومتر با مدل Med-sence از كشور آمريكا و با گواهي‌هاي رفرانس، CE‌ اروپا و FDA‌ و دستگاه‌ با مدل Easy-Gluco از كشور كره و گواهي‌هاي معتبر رفرانس و CE از نظر وزارت بهداشت معتبر است.

به گزارش ايسنا، وزارت بهداشت دستگاه‌هاي گلوكومتر با مدل Prestige IQ‌از آمريكا و مدل Clever Check‌از تايوان و با گواهي‌هاي رفرانس، CE و FDA ‌را تاييد كرد. اين دستگاه‌ها داراي مجوز از اين وزارتخانه هستند.

برپايه اين گزارش، مدل‌هاي Exic Check‌ از تايوان، AGM 2200 از كره جنوبي،‌ Glulo - Card 01-1920 از ژاپن، Expeed-vive و DUD-MAX گلوكومتر - فشار سنج و Smart - Check هر دو از كره، Micro dot از U.k و Elegance CT-XID از آلمان، Multi care از ايتاليا و نيز دستگاه‌هايي با مدل IME-DC و Beurer از آلمان Cluco - sure از تايوان و IS-Sence از كشور كره همگي با گواهي‌هاي معتبر رفرانس و CE اروپا داراي مجوز رسمي از وزارت بهداشت هستند.

به گزارش ايسنا، دستگاه گلوكومتر با مدل Cardio- check‌از آمريكا و با گواهي‌هاي رفرانس، CE اروپا و FDA‌ و نيز دستگاه‌هايي با مدل Beta-Check-G5 و Smart-x به ترتيب از استراليا و آلمان با گواهي رفرانس و CE اروپا مورد تاييد وزارت بهداشت هستند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha