• شنبه / ۱۸ آبان ۱۳۸۷ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8708-10713

رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري: توسعه‌ي صنعت گردشگري براي ايران استراتژيك است قوانين و مقررات در ايران به نفع سرمايه‌گذاران اصلاح شده‌اند

رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري:
توسعه‌ي صنعت گردشگري براي ايران استراتژيك است
قوانين و مقررات در ايران به نفع سرمايه‌گذاران اصلاح شده‌اند

رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري تأكيد كرد: توسعه‌ي صنعت گردشگري براي ايران يك امر استراتژيك است.

به گزارش خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اسفنديار رحيم‌مشايي امروز (18 آبان‌ماه) در دومين همايش بين‌المللي معرفي فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري گردشگري، با بيان اين‌كه فرصت‌هاي بشر امروز براي بهره‌برداري از كيفيت و كميت بهره‌هاي زندگي افزايش يافته است، گفت: پيشرفت‌هاي بشر، نشان داده‌اند كه جامعه‌ي جهاني مي‌تواند مدعي باشد، همه جاي جهان به او تعلق دارد و همه‌ي مردم دنيا همبستگان و آشناي او هستند و او جزو يك خانواده‌ي بزرگ جهاني است.

معاون رييس‌جمهور خطاب به ايرانيان مقيم خارج از كشور و همه‌ي سرمايه‌گذاران خارجي، ادامه داد: از آنجا كه سرمايه‌گذاري به اطمينان از برنامه‌ها و ديدگاه‌هاي بلند‌مدت دولت نياز دارد، من اطمينان مي‌دهم كه سرمايه‌گذاري در گردشگري ايران بسيار توجيه‌پذير است.

رحيم‌مشايي با بيان اين‌كه گردشگري براي ايران يك امر چندوجهي است، يادآور شد: هر كدام از ابعاد اقتصادي، سياسي و فرهنگي گردشگري براي دولت ايران در برنامه‌ي توسعه‌ي كشور از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است.

رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با بيان اين‌كه ايران عزم خود را براي نگاه بلند‌مدت به توسعه‌ي گردشگري جزم كرده است، اظهار كرد: قوانين و مقررات در ايران به نفع سرمايه‌گذاران تغيير كرده و اصلاح شده‌اند.

وي با مهم دانستن گردشگري در اقتصاد جهاني و نقش آن در توليد ناخالص ملي و افزايش درآمدهاي عمومي، گفت: گردشگري براي حوزه‌ي اقتصادي ايران، بسيار پرجذبه است و پاسخگويي سريع به نيازهاي آن از وظايف نظام است.

رحيم‌مشايي با اشاره به موقعيت ممتازي كه براي گردشگري در برنامه‌ريزي‌هاي دولت پيش‌بيني شده است، افزود: گردشگري، حوزه‌اي است كه در توزيع عادلانه‌ي درآمدها نقش‌آفرين است.

رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با بيان اين‌كه توسعه‌ي صنعت گردشگري واجب است، گفت: اين وظيفه‌ي همه‌ي مديران نظام جمهوري اسلامي است كه فرصت شكوفايي اين صنعت و بهر‌ه‌مندي از بهره‌هاي اقتصادي آن را فراهم كنند.

وي با بيان اين‌كه تلاطم بازار نفت و تأثير‌پذيري آن از امنيت بين‌الملل، ما را به توسعه‌ي گردشگري موظف مي‌كند، اظهار داشت: اگر ايران از نظر دستيابي به ظرفيت گردشگري جهاني در سال‌هاي گذشته غافل بوده است، اما به‌جرات مي‌توان اعلام كرد كه گردشگري ملي ايران به‌تنهايي براي توجيه سرمايه‌گذاري‌ها كافي است، چراكه جمعيت 70 ميليوني ايران علاقه‌ي فراواني به سفر دارد و توجه مردم به انجام سفرهاي فراوان نشان مي‌دهد، سرمايه‌گذاري در گردشگري ايران فارغ از منافع بين‌المللي، بسيار توجيه‌پذير است.

او با بيان اين‌كه فعاليت‌هاي صورت‌گرفته در گردشگري دولت نهم قابل مقايسه با سال‌هاي گذشته نيستند، گفت: برنامه‌ريزي‌هاي صورت‌گرفته به‌دليل استقبال مردم، پاسخ‌گوي نياز آن‌ها نيست. بنابراين هم‌چنان به انجام برنامه‌هاي اجرايي وسيع و بزرگ نيازمنديم.

وي صنعت گردشگري ايران را نوپا ارزيابي كرد و ادامه داد: در شرايطي كه در دنيا نسبت به ايران و ظرفيت‌هايش، دروغ‌پردازي‌هاي بزرگي انجام مي‌شوند و از سوي ديگر، ايران ميان دو كانون چالش و بحران قرار گرفته است، اما بايد بگويم در اين سرزمين، اشتياق زيادي براي حضور در عرصه‌ي جهاني وجود دارد و لازم است تا جهانيان، ايران را آن‌چنان كه هست، بشناسند.

معاون رييس‌جمهور توسعه‌ي‌ گردشگري را شاخص مهم در ارزيابي امنيت ملي دانست و گفت: از سازمان جهاني جهانگردي كه در آينده به‌طور حتم داراي مسؤوليت‌هايي به‌مراتب وسيع‌تر و بزرگ‌تر خواهد بود، درخواست مي‌كنم تا نسبت به ساختارهاي نوين برآمده از اراده‌ي مردم جهان توجه نشان دهد.

رحيم‌مشايي با بيان اين‌كه هيچ قدرت و انگيزه‌اي در برابر خواسته‌ي ملت ايران براي تعامل با جامعه‌ي جهاني نمي‌تواند ايستادگي كند، افزود: سرمايه‌گذاران بدانند كه توسعه‌ي اين صنعت نه‌تنها سياست جدي ايران، بلكه به‌طور اجتناب‌ناپذيري، سياست همه‌ي كشورهاي جهان قرار خواهد گرفت.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha