• جمعه / ۱ آذر ۱۳۸۷ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 8709-00417
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

ششمين دوره‌ي جايزه‌ي ادبي اصفهان پايان يافت محسن پرويز: نويسندگان مانع ورود سبك‌هاي ناسالم شوند

ششمين دوره‌ي جايزه‌ي ادبي اصفهان پايان يافت
محسن پرويز: 
نويسندگان مانع ورود سبك‌هاي ناسالم شوند

ششمين دوره‌ي جايزه‌ي ادبي اصفهان با معرفي نفرات برتر، به كار خود پايان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در اصفهان، اين دوره از جايزه‌ي ادبي اصفهان با همكاري اداره‌ي كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان، روز گذشته (پنج‌شنبه، 30 آبان) با حضور محسن پرويز - معاون فرهنگي وزير ارشاد -، استاندار اصفهان و مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي اين استان پايان يافت.

محسن پرويز - معاون امور فرهنگي وزارت ارشاد - در اين مراسم، گفت: در توليد آثار ادبي، خصوصاً داستان‌نويسي، بايد همه‌ي تلاش هنرمندان مبني ‌بر دوري جستن از تقليد باشد و خلق معاني بديع و متناسب با فرهنگ بومي كشور در اولويت قرار گيرد.

او اظهار كرد: بر ما و همه‌ي هنرمندان عرصه‌ي ادبيات لازم است تا مانع ورود سبك‌هاي ناسالم در اين حيطه شويم.

پرويز همچنين خاطرنشان كرد: استان‌ها در زمينه‌ي ادبيات داستاني پتانسيل بالايي براي رشد و شكوفايي دارند؛ لذا اجراي چنين برنامه‌هايي در شهرهاي مختلف كشور مي‌تواند بر رشد و شكوفايي هنرمندان اين مناطق تأثير بسزايي داشته باشد.

او به اين موضوع نيز اشاره كرد كه بسياري از داستان‌ها مي‌تواند دست‌مايه‌ي ساخت فيلم در كشور قرار گيرد.

سيدعليرضا حسيني - مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان - نيز در سخناني گفت: هدف ما از برگزاري جايزه‌ي ادبي در اصفهان، شناسايي مطلوب ظرفيت‌هاي ارزشمند حوزه‌ي ادبيات داستاني در مناطق مختلف كل كشور و استان‌ها بوده و طي شش سال گذشته، اين مراسم‌ را بي‌وقفه و مستمر، هر سال برگزار كرده‌ايم.

او با بيان اين مطلب كه تعداد قابل توجه آثار ارسالي به دبيرخانه‌ي جشنواره در بخش‌هاي گوناگون، نويدبخش است، خاطرنشان كرد: جايزه‌ي ادبي اصفهان جايگاه قابل قبولي در ميان نويسندگان و خصوصاً نوقلمان پيدا كرده است.

به گزارش ايسنا، همچنين زينب وكيلي - دبير ششمين جايزه‌ي ادبي اصفهان - عنوان كرد: در اين دوره، مجموعاً 710 تك‌داستان، 61 مجموعه‌ي داستان، 51 رمان، 56 داستان فانتزي و 307 داستان كودك و نوجوان به دبيرخانه‌ي جشنواره ارسال شده است.

در اين دوره از جايزه‌ي ادبي در بخش‌هاي رمان، مجموعه‌ي داستان، تك‌داستان، داستان فانتزي و كودك و نوجوان، نفرات برتر معرفي و تقدير شدند.

در بخش رمان با داوري داوود غفارزادگان، زهرا زواريان و رضا نجفي، مرتضي كربلايي‌لو با رمان «مفيدآقا»، فرهاد جعفري با «كافه پيانو» و فرهاد كشوري با «آخرين سفر زرتشت»، اول تا سوم شدند.

در بخش مجموعه‌ي داستان با داوري محمدرضا بايرامي، حسين فتاحي و عليرضا محمودي ايرانمهر، مجيد قيصري با «گوساله‌ي سرگردان»، ناتاشا اميري با «عشق روي چاكراي دوم» و مهدي ربي با «آن گوشه‌ي دنج سمت چپ» به ترتيب به عنوان نفرات اول تا سوم معرفي شدند.

در بخش داستان فانتزي با داوري محمد كراچيان، سيدنويد سيدعلي‌اكبر با داستان «اجازه مي‌دهيد برف ببارد» و حسن رهبر با داستان «پشه‌اي كه به جاي خون، جوهر خودنويس مي‌مكيد» اول و دوم، و محمدامين داوودي با داستان «كالبدشكافي يك كرم» و سيدنويد سيدعلي‌اكبر با داستان «قصه‌ي آن ملخ» به طور مشترك، سوم شدند.

همچنين در بخش كودك و نوجوان با داوري احمد اكبرپور و مسعود ناصري، در بخش آثار چاپ‌شده، محمدرضا شمس با كتاب «من و زن‌بابام و دماغ بابام»، نرگس آبيار با كتاب «پسر كرم به دوش و خندق بلا» و سيدنويد سيدعلي‌اكبر با كتاب «بچه غول بايد توي مدرسه بماند»، اول تا سوم شدند. همچنين در بخش چاپ‌نشده‌ها، ميترا كيان‌بخت با اثر چاپ‌نشده‌ي «استاد هنرهاي دراماتيك»، عباس غديرمحسني با «قصه‌اي براي خدا» و سام‌گيس زندي با «مادرم مي‌گه من از همه بهترم» به ترتيب برگزيده شدند.

در بخش تك‌داستان با داوري احمد دهقان، مجيد قيصري و محمدجواد جزيني، نيز آنيتا يارمحمدي با داستان «يكي آن پايين مرا دوست دارد»، حسن بهرامي با «امام‌زاده و تركه‌ي سبز» و شيرين اسحاقي با «لب‌هاي مامان برق نمي‌زند» اول تا سوم شدند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha