• دوشنبه / ۱۱ آذر ۱۳۸۷ / ۱۰:۲۲
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8709-06322
  • خبرنگار : 71060

«خاموشي دريا» موسائيان در شبكه‌ي خانگي «آمريكا» عرضه شد

«خاموشي دريا» موسائيان در شبكه‌ي خانگي «آمريكا» عرضه شد

فيلم سينمايي «خاموشي دريا» ساخته وحيد موسائيان از هفته گذشته وارد شبكه‌ي خانگي آمريكا شد.

وحيد موسائيان كارگردان اين فيلم در گفت‌وگويي با خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)اعلام كرد: اين فيلم پس از اكران در شهر لس‌انجلس از 25 ماه نوامبر (پنجم آذرماه) توسط شركت «نيويوركي پت فايندر پيكچر»(path finder picture) از 25 نوامبر ـ 5 آذر ماه ـ وارد بازار اين كشور شده است.

در خلاصه داستان اين فيلم آمده است: سياوش، ايراني‌اي كه سال‌هاست در سوئد مهاجر بوده، يكباره همه‌چيز خود را از دست رفته مي‌بيند و تصميم مي‌گيرد به ايران بازگردد. سرنوشت مبهم‌اش او را به يكي از جزاير آزاد جنوب ايران مي‌كشاند. جزيره‌اي كه ورود خارجيان به آن آزاد و خروج از آن به قصد ديگر مناطق ايران، مستلزم داشتن ويزاي ايران است. سياوش به جزيره قشم مي‌رود و همه دلتنگي‌هايش خط باريكي از مشكي است در آن سوي آب‌ها.

به گزارش ايسنا، اين فيلم در ايران نيز پس از اكران در سينماها، دوسال پيش از طريق شبكه رسانه‌هاي تصويري وارد بازار شده است.

برخي از عوامل اين فيلم عبارتند از: بازيگران: مسعود رايگان و زنده‌ياد حسين شيدايي، مدير فيلم‌برداري: محمدرضا سكوت،‌ آهنگساز فريدون شهبازيان، تدوين‌گر: نازنين مفخم، صدابردار: مسعود شاهوردي، صداگذار: عباس رستگارپور و تهيه‌كننده: روح‌ا... برادري و بهمن مقصودلو.

نويسندگي فيلم‌نامه و كارگردان اين فيلم را نيز وحيد موسائيان برعهده داشته است. «خاموشي دريا» كه محصول سال 1382 است، تاكنون در بيش از 20 جشنواره خارجي از جمله جشنواره «ساندس» حضور داشته و جوايزي چون جايزه بهترين فيلم و بهترين فيلم‌نامه جشنواره‌ي «دوبرونيك» كرواسي و جايزه كليساي جهاني پنجاه‌ودومين دوره جشنواره «مانهايم» آلمان شده و فريدون شهبازيان هم براي ساخت موسيقي آن، جايزه بهترين موسيقي جشنواره «آسياپاسيفيك» را گرفته است.

 همچنين اين فيلم در بيست‌ودومين جشنواره فيلم فجر نيز حضور داشته است.

 انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha