• شنبه / ۱۶ آذر ۱۳۸۷ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 8709-10035

جانشين فرمانده ناجا: ديگر اجازه برگزاري نمايشگاههاي پرمخاطب را در محل دايمي نمي‌دهيم بسته ايمني درخودروها اجباري شود هزينه تخلفات رانندگي بايد افزايش يابد

جانشين فرمانده ناجا:
ديگر اجازه برگزاري نمايشگاههاي پرمخاطب را در محل دايمي نمي‌دهيم
بسته ايمني درخودروها اجباري شود
هزينه تخلفات رانندگي بايد افزايش يابد

جانشين فرمانده ناجا با تاكيد بر اينكه بايد «بسته ايمني» در خودروها اجباري شود، گفت: متاسفانه هزينه تخلفات رانندگي در حال حاضر در كشور بسيار پايين است كه بايد هرچه سريعتر افزايش يابد.

به گزارش خبرنگار «شهري» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) سردار رادان روز شنبه در مراسم افتتاح طرح ترافيكي زمستانه 87 افزود: امروز هزينه تخلف در بخش رانندگي بازدارنده نيست به شكلي كه بسياري از متخلفان به خود اجازه مي دهند به تخلفات خود ادامه دهند.

وي گفت: وظيفه پليس ارائه پيشنهاد در زمينه افزايش هزينه تخلفات بود كه پيشنهاد سال گذشته به رييس جمهوري ارائه شد و ناجا معتقد است هزينه تخلف بر روي سبد خانوارها نمي‌آيد.

جانشين فرمانده ناجا تاكيد كرد: بسياري از حركات مخاطره‌آميز همچون انجام حركات مارپيچ، سرعت و سبقت غيرمجاز و غيره هم‌اكنون در شهرهاي بزرگ به دليل بالا رفتن هزينه تخلف جمع شده است.

وي با اشاره به اينكه 30 هزار نفر نيرو در طرح زمستانه سال 87 حضور دارند افزود: 3 هزار نقطه حادثه‌خيز در كشور وجود دارد كه 85 درصد آنها در 25 استاني است كه طرح زمستانه در آنها اجرا مي‌شود.

وي با بيان تاكيد بر اينكه بايد قيمت جان مردم مشخص شود گفت: بعد از آن بايد ببينيم آيا قيمت جان مردم با يك زنجير چرخ و مثلث خطر و لوازم اوليه امداد و نجات برابري مي‌كند كه اين وسايل جزء وسايل الزامي خودروها نيست؟

جانشين فرمانده ناجا با اشاره به اينكه بايد بسته ايمني در خودروها بكارگيري شود گفت: نگرانيم كه بعضي از وسايل ايمني جزء ملزومات خودروها نيست كه توليدكنندگان و مسؤولان بايد در اين زمينه اقدام كنند.

وي با تاكيد بر اينكه سختگيري بايد جزء دستور كارهاي پليس در طرح زمستانه باشد، افزود: تمامي عوامل پليس‌راه كشور بايد از ورود خودروهاي فاقد تجهيزات زمستاني به محورهاي كشور جلوگيري كنند.

به گزارش ايسنا، جانشين فرمانده ناجا در خصوص موضوع نمايشگاه بين‌المللي تهران نيز گفت: متاسفانه برگزاري نمايشگاه‌هاي پرمخاطب در اين محل روح و روان مردم را به هم ريخته است و مشخص نيست چقدر بايد به آقايان بگوييم كه اين نمايشگاه كشش ندارد و آقايان هم عين خيالشان نباشد!

وي تاكيد كرد: متاسفانه برگزاري نمايشگاه‌هاي پرمخاطب در محل فعلي پليس را درگير خود كرده و حاشيه‌هاي زيادي ايجاد كرده است.

جانشين فرمانده ناجا با اشاره به اينكه مسئولان نمايشگاه بين‌المللي تهران قول داده بودند كه نمايشگاه‌هاي تخصصي در اين محل برگزار شود، افزود: اين در حالي است كه آقايان به اسم، نمايشگاه تخصصي برگزارمي‌كنند اما بازديد كننده آنها عمومي است.

وي با اشاره به اينكه 2 هزار و 400 پاركينگ تنها در محل فعلي نمايشگاه‌هاي تهران وجود دارد افزود: اين در حاليست كه بيش از 20 هزار خودرو براي بازديد از اين نمايشگاه مراجعه مي‌كنند و ورود آنها به اتوبان چمران موجب قفل شدگي اتوبان‌هاي مدرس، صدر، شريعتي، حكيم و همت مي‌شود. از سوي ديگر بازديدكنندگان نمايشگاه به دليل نبودن پايانه مسافربري براي سوارشدن به وسايط نقليه عمومي دو لاين اتوبان را اشغال كرده و اين امر بر ترافيك چمران مي‌افزايد.

جانشين فرمانده ناجا تاكيد كرد: از اين پس پليس به هيچ عنوان اجازه برگزاري نمايشگاه‌هاي پرمخاطب را در محل فعلي نمي‌دهد و تنها بايد نمايشگاه‌هاي تخصصي با بازديدكنندگان تخصصي برگزار شود كه شركت سهامي نمايشگاه‌هاي تهران موظف است ساز و كار مراجعه بازديد كنندگان را با پليس حتما هماهنگ كند.

به گزارش ايسنا، سردار رويانيان، رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي نيز با تاكيد بر اينكه نبايد در اين محل نمايشگاه شلوغ برگزار شود افزود: بايد مراكزي كه ايجاد ترافيك مي‌كنند در تهران حذف شوند و يا با مديريت كاهش تقاضاي سفر نسبت به كاهش مراجعه اقدام كنند.

وي كاهش تقاضاي سفر و آمايش صحيح مراكز خدماتي را در تهران ضروري دانست و در پاسخ به سوالي در خصوص اظهارات مديرعامل شركت سهامي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي ايران مبني بر اين كه حدود 300 ميليون تومان براي برقراري نظم و امور ترافيكي اطراف نمايشگاه در ايام برگزاري نمايشگاه‌ها درسال 87 به پليس راهور داده شده است، گفت: ما حتي يك ريال هم پول نگرفته‌ايم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha