• جمعه / ۲۷ دی ۱۳۸۷ / ۰۸:۳۷
  • دسته‌بندی: استان ها
  • کد خبر: 8710-14931
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

سخنگوي سازمان آموزش و پرورش استان خبر داد: تاسيس اولين موزه آموزش وپرورش کرمانشاه اسناد و اشياي تاريخي وپيشينه تحولات درآموزش و پرورش در اين موزه حفظ مي‌شود

سخنگوي سازمان آموزش و پرورش استان خبر داد: 
تاسيس اولين موزه آموزش وپرورش کرمانشاه
اسناد و اشياي تاريخي وپيشينه تحولات درآموزش و پرورش در اين موزه حفظ مي‌شود

سخنگوي سازمان آموزش وپرورش استان کرمانشاه از تاسيس اولين موزه آموزش و پرورش در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه کرمانشاه، حسين پارساپور افزود: به منظور حفظ و نگهداري بهينه و علمي اسناد تاريخي، اشياي باستاني، پيشينه تاريخي و تحولات اداري در گستره آموزش و پرورش و به دستور رييس سازمان، آرشيو اسناد تاريخي آموزش و پرورش کرمانشاه پس از دو سال مطالعه تدريجي پرونده‌هاي راکد در بايگاني سازمان و استخراج اسناد و مدارک مورد نياز، راه‌اندازي شد.

وي ادامه داد: اين آرشيو از کامل‌ترين مجموعه‌هاي اسناد تاريخي استان است که ضمن حفظ پيشينه تاريخي و تحولات اداري فرهنگ و آموزش و پرورش استان، خدمات پايه‌گذاران اوليه معارف کرمانشاه از جمله فخرالدين فرزانه، مهدي فرهپور، تقي رهبر، ميرزا آقا مهدوي، حسين خطاط، غلامرضا رشيد ياسمي، نصراله محمديه، فاطمه بصيري و ... و نيز نخستين روساي معارف و فرهنگ استان مانند مزين‌الممالک، شهيد سيدحسين کزازي، عبدالحسين سلطاني، عبدالرحمن قوامي، قوام العلماء، موسي نثري، حسين طوسي و ..و جميع کثيري از خادمان فرهنگ استان، همچون علي فروزان، مهندس محمدعلي محمديان، محمد حسين جليلي، حسين شکيبا، غلامعلي گويا و ... در آن ثبت و نگهداري مي‌شود.

مدير روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بخش ديگر اين آرشيو اختصاص به کارنامه و گواهينامه‌هاي تحصيلي مربوط به سال 1327 به بعد و مدارک و گواهينامه‌هاي تحصيل دبيران، آموزگاران، کارمندان اداره فرهنگ کرمانشاه در دهه 1320 به بعد دارد.

پارساپور افزود: آرشيو اسناد تاريخ آموزش و پرورش استان کرمانشاه جهت تکميل مجموعه خويش نياز به همراهي و مساعدت کليه علاقه‌مندان تاريخ و فرهنگ استان دارد، لذا فرهنگ دوستان کرمانشاهي مي‌توانند با اهداء آثار و مدارک فرهنگي خود مانند کتب درس قديمي، اسناد، عکس، تصاوير آموزشي و وسايل آموزشي قديمي اين مجموعه را ياري دهند.

وي افزود: آثار اهداء شده به نام هديه کنندگان در غرفه مخصوص نگهداري و به نمايش گذاشته مي شود.

وي گفت: در حال حاضر هم مجموعه آثار در سالن اجتماعات سازمان در معرض ديد بازديدکنندگان قرار خواهد گرفت، ولي در آينده نزديک با همکاري سازمان ميراث فرهنگي، دبيرستان کزازي کرمانشاه پس از بازسازي به موزه آموزش و پرورش استان اختصاص خواهد يافت.

سخنگوي سازمان آموزش و پرورش در پايان گفت: فرهنگ دوستان کرمانشاهي با اهداء اسناد و مدارک تاريخي خود ضمن جلوگيري از روند نابودي تدريجي آن سهمي مهم در احياء اسناد تاريخي و فرهنگي خواهند داشت.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha