• سه‌شنبه / ۲۹ بهمن ۱۳۸۷ / ۱۷:۴۰
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8711-01034.87722
  • منبع : فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی

سارقان حرفه‌اي بيش از 50 راس گاو و گوسفند را دزديدند

اعضاي هشت نفره مجرمان حرفه‌اي كه با سرقت ده‌ها راس گاو و گوسفند و فروش گوشت آنها مبالغ هنگفتي را به دست آورده بودند، توسط كارآگاهان پليس آگاهي دستگيرشدند.

به گزارش سرويس «حوادث» ايسنا، سرهنگ سلطاني ــ رييس پليس آگاهي استان گلستان ــ با بيان اين خبر درباره جزئيات اين پرونده‌ گفت: چندي پيش گزارشي از وقوع چندين فقره سرقت احشام به پليس آگاهي رسيد كه محتوا و نحوه به انجام رسيدن آن كارآگاهان اداره مبارزه با سرقت را بر آن داشت براي شناسايي عاملان سرقت وارد عمل شوند.

وي ادامه داد: با توجه به سرعت عمل مجرمان از ابتدا مشخص بود كه سرقت توسط عده‌اي تبهكار حرفه‌اي رخ داده است. بنابراين بلافاصله تحقيقات ميداني در دستور كارپليس قرار گرفت و كارآگاهان متوجه شدند كه در منطقه‌اي كه سرقت رخ داده مدتي قبل نيز چند فقره سرقت ديگر با شيوه مشابه انجام شده بود، اما برخي از صاحبان مراكز به دلايل مختلفي از گزارش موضوع به پليس خودداري كرده بودند و همين عامل باعث تكرار سرقت توسط مجرمان شده بود.

وي اظهار كرد: پليس با جمع‌بندي اطلاعات به دست آمده حدس زدند كه به دليل زمان‌بر بودن فروش و با توجه به تعداد بسيار زياد احشام سرقت شده به احتمال فراوان، سارقان در نزديكي همان محل انباري را براي نگهداري گوسفندهاي سرقت شده تدارك ديده‌اند، در نتيجه پليش با رسيدن به سرنخ اوليه، براي به دام انداختن متهمان به صورت همزمان در پوشش‌هاي مختلف به سراغ افراد مورد نظر رفت و در حالي كه متهم اصلي در حال بارگيري بود، توسط كارآگاهان پليس غافلگير و دستگير شد.

به گفته سرهنگ سلطاني، متهم دستگير شده، در بازجويي‌هاي اوليه به جرم خود اعتراف و عنوان كرد كه با همدستي هفت تن ديگر اقدام به سرقت احشام مي‌كرده است.

به گزارش اداره اجتماعي پليس آگاهي ناجا، رييس پليس آگاهي استان گلستان اظهار كرد: در بازرسي از انبار متهمان بيش از 50 راس گاو و گوسفند و تعداد زيادي گوسفند ذبح شده كشف و متهم اصلي با صدور قرار راهي زندان شد، اين درحالي است كه تلاش كارآگاهان براي دستگيري ساير همدستان ادامه دارد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha