• یکشنبه / ۱۳ بهمن ۱۳۸۷ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8711-07579.91768
  • خبرنگار : 71133

تهمينه ميلاني در نشست خبري «سوپراستار»: قصد نداشتم خانواده‌ سينما را زير سوال ببرم متوقف شدن «تسويه حساب» مرا به سوي علاقه‌هاي ديگرم در فيلم‌سازي برد

تهمينه ميلاني در نشست خبري «سوپراستار»:
قصد نداشتم خانواده‌ سينما را زير سوال ببرم
متوقف شدن «تسويه حساب» مرا به سوي علاقه‌هاي ديگرم در فيلم‌سازي برد

تهمينه ميلاني گفت: ادعا نمي‌كنم «سوپراستار» فيلم عالي‌ است. سعي كردم فيلمي بسازم تا تماشاگر خسته نشود و دست خالي بيرون نرود و حتي اگر به قيمت بد و بيراه گفتن به من باشد، اما به فيلم فكر كند.

به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين كارگردان سينما شب گذشته در نشست پرسش و پاسخ فيلم «سوپراستار» در سينما فلسطين مسايل فلسفي و روان‌شناسي را از موضوعات مورد علاقه‌اش در سينما برشمرد و اظهار داشت: البته «سوپراستار» خيلي فلسفي نيست، اما مي‌تواند به عنوان فيلم فلسفي مطرح شود. من سال‌ها پيش كه بسيار جوان‌تر بودم «افسانه آه» را ساختم و اگر آن‌زمان منتقدين تشويقم مي‌كردند، شايد راه فيلم‌سازي‌ام تغيير مي‌كرد، چون آن سبك فيلم‌ها را خيلي دوست داشتم.

اين كارگردان درباره حضور «سوپراستار» در بخش فيلم‌هاي معناگراي جشنواره هم گفت: فكر مي‌كنم همه فيلم‌هايم معناگرا است، چون هر فيلم معنايي دارد، اما براي اين فيلم‌ها «در جست‌وجوي حقيقت» مناسب‌ترين اسم است.

ميلاني در پاسخ به سوالي درباره شباهت فيلم‌اش به نمايشنامه خارجي «دفترچه يادداشت» اظهار داشت: من اين نمايشنامه را نخواندم، اما شخصيت «كوروش» را در فيلم از داستان «هرمان هسه» برداشتم و شخصيت دختر را هم تحت تأثير «شازده كوچولو» نوشتم.

ميلاني با اشاره به انتخاب شهاب حسيني براي نقش اصلي «سوپراستار» اظهار داشت: اي‌كاش مي‌توانستم براي اين نقش از يك نابازيگر استفاده كنم، اما به لحاظ سخت بودن نقش به سراغ شهاب حسيني رفتم كه با او در «واكنش پنجم» كار كرده بودم و با توانايي‌هايش آشنا بودم.

وي همچنين به حضور فتانه ملك‌محمدي براي نقش «رها» اشاره كرد و گفت: بايد شباهتي بين «سوپراستار» و «رها» وجود داشت، فراخواني داديم و حدود بيش از هزار فرم برايمان ارسال شد كه بعد از مصاحبه، فتانه ملك‌محمدي انتخاب شد. او دختر بسيار هنرمندي است و موزيك را هم خيلي خوب مي‌داند و در اين فيلم كه اولين تجربه‌اش بود، بسيار خوب بازي كرد.

اين كارگردان درباره پرداختن به يك بازيگر سينما به عنوان شخصيت اصلي فيلم‌اش گفت: مي‌شد اين سوپراستار؛ كشتي‌گير، فوتباليست و يا يك سياستمدار موفق باشد و تنها قصدم اين بود كه يك آدم موفق را نشان بدهم و چون شناخت‌ام از جامعه سينمايي بيشتر بود سراغ يك بازيگر رفتم. اما قصد نداشتم خانواده‌ام سينما را زير سوال ببرم.

وي افزود: البته اگر ستاره‌هاي سينمايي شبيه «كوروش» وجود دارند كه اين‌قدر از شهرت و محبوبيت‌شان سوء‌استفاده مي‌كنند، به آن‌ها بربخورد ايرادي ندارد. من اين مسايل مطرح شده در فيلم را در سينما نديده‌ام و همه را از ذهن‌ام درآورده‌ام.

ميلاني درباره پايان‌بندي فيلم با بيان اين‌كه خيلي از فيلم‌هاي من پايان‌بندي باز دارند اظهار داشت: فيلم‌هايم پايان نااميد كننده‌اي ندارند. اين پايان براي اين قصه لازم بود و «كوروش» بايد براي رسيدن به موقعيت جديد زندگي خيلي تلاش مي‌كرد و درواقع «سوپراستار» ما لياقت داشتن «رها» را نداشت و به خاطر همين گم شد.

به گزارش ايسنا، ميلاني در بخش ديگري از اين نشست با بيان اين‌كه من عاشق ارتباط‌هاي جدي در سينما هستم اظهار داشت: در فيلم «ديگه چه خبر» براي اولين‌بار ارتباط يك خواهر، برادر را در سينما نشان دادم و در «دو زن» هم به شكل جدي موضوع زن دوم را به تصوير كشيدم، اين فيلم هم يك رابطه غيرمعمول بين يك «سوپراستار» و يك دختر تينيجر است كه سعي كردم آن را در يك فضاي مدرن شهري با آدم‌هاي شهري بسازم. و در چند نمايشي كه داشته است جواب بدي از مخاطب نگرفتم.

اين كارگردان با اشاره به طراحي صحنه فيلم گفت: همه لوكيشن‌ها در يك خانه كلنگي توسط محمد نيك‌بين بازسازي شد كه به شدت در هزينه‌ها و وقت صرفه‌جويي شد.

محمد نيك‌بين تهيه‌كننده و طراح صحنه اين فيلم كه در جلسه حاضر بود با بيان اين‌كه همكاري‌اش را با ميلاني از فيلم «كاكادو» آغاز كرده است اظهار داشت: براي اين فيلم پيشنهادم اين بود كه شخصيت اصلي يك فوتباليست باشد، اما هركسي انتخاب شد الآن اين سوال پيش مي‌آمد كه چرا به سراغ آن شغل رفته‌ايم.

وي زمان اكران فيلم را عيد نوروز دانست و از بستن قرارداد با سينماها خبر داد.

فتانه ملك‌محمدي بازيگر نقش «رها» هم كه در اين جلسه حاضر بود، درباره‌ي چگونگي ورودش به سينما گفت: اين فيلم اولين تجربه‌ام بود و از طريق فراخوان در يكي از سايت‌هاي سينمايي تست دادم و قبول شدم و تجربه همكاري خوبي با خانم ميلاني داشتم.

تهمينه ميلاني درباره فيلم آينده‌اش هم مطرح كرد: همه‌چيز بستگي به اين دارد كه مسوولين چه كساني باشند كه اين باعث مي‌شود سليقه من هم عوض شود. من مسير خوبي را پيش مي‌رفتم و در حال كاركردن روي روانشناسي زن ايراني بودم تا به «تسويه‌حساب» رسيدم و متوقف‌شدن اين فيلم باعث شد به سراغ علايق ديگرم بروم تا شرايط دوباره فراهم شود.

وي افزود: «سوپراستار» را به شدت دوست دارم و خودم را در اين قصه مانند «رها» مي‌بينم كه با سوپراستار»ها سروكله مي‌زنم.

در اين نشست كه اجراي آن را منصور ضابطيان برعهده داشت، اسحاق خانزادي صدابردار و السا فيروزآذر بازيگر فيلم نيز حضور داشتند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha