• یکشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۸۷ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8711-11846
  • خبرنگار : 71060

درپي پديد آمدن مشكلاتي ميان كانون اتومبيل‌راني و مستندسازان رييس هيات مديره انجمن مستندسازان: اين مساله را از سوي مقامات بالاتر پي‌گيري مي‌كنيم

درپي پديد آمدن مشكلاتي ميان كانون اتومبيل‌راني و مستندسازان
رييس هيات مديره انجمن مستندسازان:
اين مساله را از سوي مقامات بالاتر پي‌گيري مي‌كنيم

در پي سخنان معاونت فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري نسبت به نامه‌ي انجمن مستندسازان، رييس هيات مديره‌ي اين انجمن اعلام کرد که اين مساله را از سوي مقامات بالاتر پيگيري مي‌كنيم.

درپي سخنان معاونت فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري به نامه‌ي انجمن مستندسازان كه در اعتراض به دريافت مبالغ سنگين براي صدور مجوز فيلم‌برداري در اماكن تاريخي مطرح شده بود، مجتبي ميرتهماسب،‌ رييس هيات مديره انجمن مستندسازان به خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: همان‌گونه كه در نامه‌ي سرگشاده‌ي انجمن مستندسازان اشاره شده بود،‌ به‌خوبي مي‌دانستيم كه مذاكرات سربسته در اين‌باره حاصلي نخواهد داشت. به همين دليل اين مساله را به رسانه‌ها و افكار عمومي‌ واگذار كرديم تا شايد بدين ترتيب مشکلات مستندسازان به گوش مسوولان برسد. چراکه تاکنون کانون اتومبيل‌راني هيچ پاسخي به اين اعتراضات گسترده نداده است و معاونت فرهنگي سازمان ميراث هم بيان کرده که «کار کانون اتومبيل‌راني به من چه ربطي دارد؟»

ميرتهماسب ادامه داد: همچنين اين معاونت معتقد است كه كار او به صدور مجوز ختم مي‌شود و عملكرد كانون اتومبيل‌راني ارتباطي با اين بخش ندارد و حتي هزينه‌اي كه كانون اتومبيلراني دريافت مي‌كند، نيز به حساب سازمان واريز نمي‌شود؛ حال آن كه از نظر بنده هنگامي‌كه مديري تا اين اندازه از حوزه‌هاي مسووليتي خود بي‌اطلاع است، پس بايد منتظر مشكلاتي به مراتب بيشتر نيز باشيم و من پيش‌بيني مي‌كنم كه اگر اين مساله به همين شكل ادامه پيدا كند، در سال‌هاي آتي تصويري از ميراث فرهنگي ما در هيچ فيلم مستندي بر جاي نخواهد ماند.

رييس هيات مديره انجمن مستندسازان خاطرنشان كرد: اين مشکل عده‌ي زيادي از مستندسازان حرفه‌اي و با سابقه‌ي کشور است که به انجمن منعکس شده و انجمن نيز به‌عنوان يک نهاد صنفي موظف است آن را پيگيري کند. حال آن که معاونت فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي با گفتن اين جمله که «کار کانون اتومبيل‌راني به من چه ربطي دارد؟» بيان اين مشکل را زير سوال مي‌برد. بنده دوبار تاکيد مي‌کنم که کانون اتومبيل‌راني علاوه بر برخورد نامناسب با فيلمسازان، هزينه‌هاي غير معقولي را به آن‌ها تحميل مي‌کند! حال اگر معاونت فرهنگي از اين موضوع بي‌خبر است و به او مربوط هم نيست؛ چه کسي پاسخگوي اين اقدامات است؟

رييس هيات مديره‌ انجمن مستندسازان در ادامه‌ي اين صحبت‌ها خاطرنشان كرد: بهتر است اين موضوع از سوي شخص اول سازمان ميراث فرهنگي پيگيري شود و اگر باز هم نتيجه‌اي حاصل نشد، موضوع را از طريق معاونت سينمايي وزارت ارشاد با كميسيون فرهنگي مجلس در ميان مي‌گذاريم تا يكي از اين نهادها پا پيش گذارد و اين مشکل فرهنگي را برطرف كند. در حال حاضر ما در انجمن مستندسازان در تلاش هستيم تا مجموع اخبار و نامه‌هاي مربوط به اين مساله را جمع‌آوري كنيم و براي پيگيري به دفتر رياست سازمان ميراث فرهنگي ارجاع دهيم تا شايد آن‌جا اين مساله با دقت بيشتري بررسي شود.

ميرتهماسب در پايان با تاكيد بر اين كه ميراث فرهنگي پشتوانه‌ي فرهنگ و سكوي پرش فرهنگي ما محسوب مي‌شود گفت: ميراث فرهنگي امري بسيار تخصصي، مهم و خطير است و به هيچ وجه با «ميدان تره‌بار» قابل مقايسه نيست! و مشخص نيست كه اگر اين وضعيت ادامه پيدا كند تا چند سال ‌آينده چه اتفاقي براي فرهنگ ما خواهد افتاد.

به گزارش ايسنا، معاونت فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در پانزدهم بهمن‌ماه و در بخشي از گفت‌و‌گويش با ايسنا گفته بود: «الزامي نداريم كه اين خدمات را از كانون جهانگردي و اتومبيل‌راني بگيريم، مي‌توانيم اين خدمات را از جاي ديگري بگيريم، از جايي كه ارزان‌تر است. ميوه را از يك سوپر ميوه‌فروشي مي‌خريم كه گران‌تر است يا از يك تره‌بار شهرداري كه ارزان‌تر است؟ من كه راه رفتن به تره‌بار را مي‌دانم، از اين مكان خريد مي‌كنم و شما كه راه سوپري را مي‌دانيد، از آنجا ميوه مي‌خريد.»

جعفري درباره‌ي اين‌كه آيا به‌جز كانون اتومبيل‌راني، مكان ديگري براي ارايه‌ي اين‌گونه خدمات وجود دارد؟ گفت: «من نمي‌شناسم. شما قصد خريد ميوه را داريد، من كه نمي‌خواهم ميوه بخرم. من كه نمي‌توانم توصيه كنم كه ميوه را گران يا ارزان بخريد. اگر قصد خريد ميوه‌ي ارزان را داريد، از من خدمات نخواهيد، هر كاري كه دوست داريد، انجام دهيد.»

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha