• شنبه / ۳ اسفند ۱۳۸۷ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 8712-00919

«يكي بود يكي نبود» كامران عدل رونمايي شد

«يكي بود يكي نبود» كامران عدل رونمايي شد

«كامران عدل» اين بار با «يكي بود يكي‌ نبود»ش، مناظر طبيعي و دهات ايران متعلق به 40 سال پيش را به تصوير كشيد.

به گزارش خبرنگار هنرهاي تجسمي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) ، گالري «شيرين» انجمن خوشنويسان ايران، در اين سه روز پيش‌رو ميزباني عكس‌هاي رنگي را است كه در اندازه‌هايي هرچند كوچك ، اما با تعدادي زياد ، همراه با امضاي متفاوت «كامران عدل» كه همچنان براي مخاطبانش سوال‌برانگيز است، مناظري بكر از مناطقي همچون بلوچستان، گلپايگان، فارس، اطراف نيشابور، زنجان، كردستان و نواحي مرزي ايران و شوروي سابق را به تصوير كشيده است.

وارد حياط انجمن خوشنويسان كه مي‌شوي، پيش از رسيدن به در اصلي گالري شيرين ، پاكت‌هاي كوچك ميوه‌اي را مي‌بيني كه اين‌بار با اندكي خاك و سنگ و شمعي در درونش، راه را نشان مي‌دهند. هرچند كه برف و باران اسفند ماه شمع‌ها را خاموش نگه داشته، اما به محض ورود به نگارخانه شيرين و با طي كردن پله‌ها، اين بار پاكت‌هايي را مي‌بيني كه در همه جا روشن هستند و با نواي موسيقي مي‌سوزند، تا مخاطب را به سمت تازه‌هاي عكاسي عدل هدايت كنند.

130 قطعه عكس رنگي در دو تالار اين مجموعه بر ديوارها قرار گرفته كه همگي آنها برگزيده‌اي از ششصد عكسي است كه عدل طي سال‌ها عكاسي كرده است. عكس‌هايي كه علاوه بر زيبايي ، نوستالژيك نيز هستند و تك تك آنها از ايراني سخن مي‌گويند كه ديگر وجود ندارد و اين همان‌جايي است كه عدل بعد از بازگشت دوباره به ايران معتقد است ، بايد در آن فرود مي‌آمد.

طبيعت عرفاني ايران، عدل را تسخير كرده بود، ولي به اعتقاد او مردم ايران چهل سال پيش چيز ديگري بودند به همين دليل هم در اين مجموعه، «عنصر انساني» در درجه‌ي اول اهميت براي او قرار دارند. «ايراني در محيط خودش».

حتي به گفته‌ي عدل؛ اگر در بعضي از عكس‌ها آدمي ديده نمي‌شود، اما اثر انگشت او را مي‌توان ديد. حتي اگر گوسفنداني هستند كه چوپاني بالاي سر آن‌ها نيست، ولي سايه‌ي آدم بالاي سرشان هست.

از اين روست كه به زعم عدل ، ايران چهل سال پيش را بايد نگاه كرد و ديد كه چه چيز را از دست داده‌ است و اين عكس‌ها به واقع چنين تجربه‌اي را براي مخاطب اين روزها حكايت مي‌كند.

به گزارش ايسنا، نمايشگاه عكس‌هاي كامران عدل كه روزگذشته - دوم اسفند ماه ـ افتتاح شد ، تا 4 اسفند ماه از ساعت 16 تا 21 برپاست.

نگارخانه‌ي شيرين در خيابان فرمانيه، بلوار اندرزگو، خيابان سليمي شمالي، باغ خوش نويسان واقع است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha