• سه‌شنبه / ۶ اسفند ۱۳۸۷ / ۱۹:۲۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 8712-02708
  • منبع : ریاست جمهوری

رييس‌جمهور پس از امضاي 5 سند همكاري بين ايران و جيبوتي: ايران و جيبوتي خواهان جهاني بدون تنش هستند

رييس‌جمهور پس از امضاي 5 سند همكاري بين ايران و جيبوتي:
ايران و جيبوتي خواهان جهاني بدون تنش هستند

رييس جمهوري اسلامي ايران گفت: دو کشور و ملت ايران و جيبوتي خواهان جهاني بدون تنش و درگيري و مملو از صلح ،‌ آرامش و برادري هستند و همکاري‌هاي خود را براي تحقق اين آرمان گسترش خواهند داد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر محمود احمدي‌نژاد پس از امضاي اسناد همکاري‌هاي دو کشور در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندي از اين سفر افزود: روابط برادرانه دو کشور و دو ملت در همه زمينه‌هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي در حال گسترش و تعميق است و مصمم هستيم اين روابط را هر چه بيش‌تر گسترش دهيم.

رييس‌جمهور درگيري‌ها و تنش‌ها در مناطق مختلف جهان را ناشي از دخالت‌هاي برخي قدرت‌هاي به اصطلاح بزرگ ارزيابي و تصريح کرد: باور ما اين است که اختلافات و درگيري‌ها را مي‌توان بر اساس برادري، عدالت و احترام متقابل برطرف کرد.

او در پاسخ به سوال خبرنگاري از جيبوتي درباره درگيري‌هاي سومالي گفت: در کل منطقه به ويژه در سومالي بايد تفاهم، گفت‌وگو و برادري جاي تنازع را بگيرد چون اين درگيري‌ها نه تنها به ضرر مردم سومالي بلکه به ضرر مردم کل منطقه است.

احمدي‌نژاد از تلاش‌هاي رييس جمهوري جيبوتي براي حل مساله سومالي تشکر کرد و افزود: قرار شد با مشورت هم تلاش‌هاي سازمان يافته‌اي را براي کمک به مردم سومالي و برقراري آرامش و برادري انجام دهيم و جمهوري اسلامي ايران از هيچ تلاشي براي ثبات، صلح، آرامش و برادري فروگذار نخواهد کرد.

احمدي‌نژاد بار ديگر از استقبال دولت و رييس‌جمهور جيبوتي تشکر کرد و گفت: از مردم مسلمان و مؤمن جيبوتي هم براي اين که موفق نشديم از نزديک آن‌ها را زيارت کنيم؛ عذرخواهي مي‌کنم. علاقه‌مند بودم در خيابان يا مساجد مردم را ملاقات کنم اما کوتاهي سفر و فشردگي کار اين اجازه را به من نداد.

رييس‌جمهور جيبوتي نيز پس از امضاي اسناد همکاري دو کشور در جمع خبرنگاران اظهار كرد: اهميت حضور احمدي‌نژاد در جيبوتي و شرق آفريقا را جز فايده چيز ديگري نيست و آن را افتخاري براي ملت خود و ملت‌هاي منطقه مي‌دانيم.

اسماعيل عمرگيله افزود: روابط ايران و جيبوتي بر اساس اخوت دو ملت اسلامي شکل گرفته است و ما متعهد هستيم روابط را در جهت خير دو ملت هر چه بيش‌تر گسترش دهيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha