• سه‌شنبه / ۲۰ اسفند ۱۳۸۷ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 8712-11382

مدير عامل مخابرات تهران خبرداد: بعيد بودن كاهش تعرفه تلفن ثابت مذاكره براي ارسال پيامك از همراه به ثابت واگذاري به‌روز تلفن در شهرك‌هاي اطراف تهران

مدير عامل مخابرات تهران خبرداد:
بعيد بودن كاهش تعرفه تلفن ثابت 
مذاكره براي ارسال پيامك از همراه به ثابت
واگذاري به‌روز تلفن در شهرك‌هاي اطراف تهران

مدير عامل مخابرات استان تهران با بيان اين كه ادعا نمي‌كنيم واگذاري تلفن ثابت در تمام مناطق استان تهران صددرصد است گفت: در شهرك‌هاي تازه تاسيس اطراف تهران به دليل نبود زيرساخت‌هاي لازم بعضا تا چند ماه واگذاري‌ها طول مي‌كشد اما در سال آينده با تمركز روي اين مناطق قصد واگذاري به روز تلفن ثابت را داريم.

به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمد روح‌اللهي در نشست خبري كه در محل شركت مخابرات استان تهران برگزار شد، گفت: مجموع شماره‌هاي مشغول به كار استان 6 ميليون و 200 هزار شماره، دايري تلفن در سال 87، 429 هزار، ضريب نفوذ تلفت ثابت در استان 8/43 و در شهر تهران 19/53، طول شبكه فيبر نوري هفت هزار كيلومتر و 303 دفتر فعال ICT روستايي در استان است.

او ادامه داد: در بودجه سال 87 راه‌اندازي 800 هزار ADSL پيش‌بيني شده كه در نيمه اول سال آينده تجهيزات آن را در استان خواهيم داشت. اين تعداد بخشي از يك ميليون پورتي است كه راه‌اندازي آن به استان تهران تكليف شده است و براي ايجاد مابقي بايد در بودجه 88 رديفي براي آن درنظر گرفته شود تا اين طرح در اواخر سال آينده محقق شود.

روح‌الهي يادآورشد: از ابتداي راه‌اندازي پورت پرسرعت تعرفه مصوبي براي آن وجود نداشت اما امسال سازمان تنظيم مقررات براي ابلاغ تعرفه مشخص تصميم گرفته است كه براي پورت 128K كمي كمتر از 10 هزار تومان مصوب شده كه شركت مخابرات موظف به رعايت آن است.

او با بيان اين كه در پروانه شركت‌هاي ندا ايجاد فضا برعهده‌ آن‌هاست، يادآور شد: 300 هزار زوج سيم در استان وجود دارد كه تحويل شركتهاي ندا يا PAPها شده در حالي كه مشكل ADSL تهران كمتر از 100 هزار است؛ هر چند مشكل ADSL از PAP نبوده و از مدل كار است.

به گفته او شركت‌هاي ندا تلاش خود را كرده‌اند و در خريد پهناي باند از زيرساخت‌ واگذاري به مشتركان خود هزينه زيادي مي‌پردازند؛ سطح سرويس اين شركت‌ها در پروانه آن‌ها مشخص است.

روح‌اللهي درباره‌ شبكه‌ي هوشمند يا IN سراسري هم گفت: از آنجا كه شبكه‌ي IN در حوزه وظايف شركت زيرساخت نيست اين وظيفه به شركت مخابرات ايران واگذار شد البته سه ماه زمان لازم است تا اين شبكه به مخابرات استان تهران به نيابت از مخابرات ايران سپرده شود و در حال حاضر سرويس جديدي روي اين شبكه ارائه نخواهيم كرد؛ هنوز ارائه‌ي شبكه IN از تلفن ثابت به همراه را نداريم و اين به دليل تغيير تعرفه بين ثابت و همراه است.

مديرعامل شركت مخابرات استان تهران همچنين خاطر نشان كرد: شركت مخابرات در تهيه تجهيزات گوشي تلفن ثابت كه قابليت ارسال و دريافت پيامك را داشته باشند، وظيفه‌ ورود ندارد. آخرين آمار رجيستر در ديتاسنتر پيامك ثابت 1668 مشترك بوده كه عمده مربوط به منطقه 2 تهران است؛ براي ارسال پيامك از تلفن همراه به ثابت هم در حال مذاكره با همراه اول براي تعيين تعرفه هستيم.

وي تصريح كرد: از تاريخ اول مهرماه اگر از مشتركي بيش از آنچه بايد ماليات كسر كرديم برمي‌گردانيم البته هيچ گزارش شكايتي نيز در اين مورد نداشته‌ايم.

او با بيان اين كه عمده فعاليت‌هاي مركز 118 توسط بخش خصوصي با نظارت اجرايي مخابرات استان تهران صورت مي‌گيرد، افزود: اگر سازمان تنظيم مقررات تعرفه پخش آگهي شركت‌هاي تجاري را تهيه كند امكان برگشت بخش از شش ميليارد تومان كه هزينه مركز در سال است جبران خواهد شد در غير اين صورت ورود بخش خصوصي به اين بخش بعيد به نظر مي‌رسد.

وي تاكيد كرد: اين توهم كه سيستم GPS مشكل حادي در سرويس‌هاي پرسرعت دارد از اساس نادرست است. در حال حاضر هفت درصد از مشتركان تلفن ثابت روي اين شبكه قرار دارند. بازرسي كل كشور پيشنهاد داد مشتركان روي GPS مشخص شوند تا براي ارائه سرويس و برداشتن آن‌ها از روي اين شبكه به راحتي تصميم گيري شود. در سرويس‌هاي قابل ارائه در بسته پيامك تلفن ثابت تمركز بر متن است هر چند سرويس‌هايي مثل صوت نيز روي آن بستر قابل تعريف است.

او همچنين اظهار كرد: در پايلوت NGN تهران به عنوان خريدار تجهيزات تعيين شده است كه در اين باره فراخوان اعلام شده اما به دليل شرايط سخت آن از جمله حضور سه برند در هر استان و اعلام اينكه چه بخشي از بازار به اجرا كنندگان پايلوت تعلق خواهد گرفت هنوز پاكت‌هاي پيشنهادي دريافت نكرده‌ايم.

روح‌الهي تصريح كرد: تا پايان برنامه چهارم توسعه 55 هزار تلفن همگاني در استان تهران ايجاد خواهد شد و درآمدهاي اين بخش بيش از تلفن ثابت است كه تاكنون 45 هزار و 500 تلفن نصب شده كه 10 هزار عدد را بخش خصوصي و مابقي را بخش دولتي انجام داده است.

به گفته او در دو سال آينده 11 هزار تلفن همگاني ديگر نصب خواهد شد كه در حال حاضر كل بخش تلفن‌ همگاني را به بخش خصوصي سپرده‌ايم هر چند 25 هزار عدد هنوز در تملك شركت است كه در سال آينده برون‌سپاري مي‌كنيم.

وي ادامه داد: در ماه 5/1 ميليون كارت تلفن همگاني دو هزار توماني در استان توزيع مي‌شود اما از آنجا كه استفاده از كارت‌ها در تمام كشور امكان‌پذير است امكان رديابي تخلفات در اين حوزه وجود ندارد.

مدير عامل مخابرات استان تهران درباره مركز 1818 هم گفت: در دور قبل 90 هزار تماس كه بيش از 5/1 ميليارد تومان از مطالبات را پرداخت كرد با مركز 1818 مركز برقرار شد كه با استقبال خوب از اين سرويس به همه استان‌ها تاكيد شد كه اين مركز را راه‌اندازي كنند.

وي درباره اختلالات تلفن ثابت تصريح كرد: در برخي مواقع كه ترافيك استفاده از تلفن ثابت افزايش مي‌يابد برقراري ارتباط غيرممكن مي‌شود و در موارد ديگر نياز به بررسي دارد. كه از طريق شماره 190 اين كار امكان‌پذير است.

روح‌الهي خاطرنشان كرد: مخابرات استان تهران از روي شبكه همراه اول با هزينه خود شارژ تلفن ثابت به مشترك ارائه مي‌كند، مشروط بر اينكه مشتر ك در محدوده BTS خاص استفاده كند. هزينه‌ اين كار را مخابرات استان تهران به همراه اول مي‌پردازد و اين اقتصادي‌تر است از ايجاد شبكه مستقل GSM است.

او با بيان اينكه بعيد است تعرفه تلفن ثابت در سال آينده كاهش يابد، به مصوبه سال 85 مجلس درباره هم كدي در استان‌ها اشاره و اظهار كرد: مصوبه هم كدي مجمع عمومي مخابرات استاني تنها در حد بخش تعريف مي‌شود كه در استان تهران حتي در برخي موارد در شهرستان ها اعمال شده است به طوريكه دو فرمانداري ري و شميرانات توابع با فرمانداري هم كد شده‌ و اشتهارد نيز با كرج هم كد شده است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha