• سه‌شنبه / ۲۵ فروردین ۱۳۸۸ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 8801-08898
  • خبرنگار : 71295

/كامل/معاون سازمان بازرسي: *73دوشغله ورزشي استعفادادند *سياسي خواندن اقدام سازمان كم‌لطفي است *برخي نمايندگان مجلس وسرداران دربين استعفادهندگان حضوردارند

/كامل/معاون سازمان بازرسي:
*73دوشغله ورزشي استعفادادند
*سياسي خواندن اقدام سازمان كم‌لطفي است
*برخي نمايندگان مجلس وسرداران دربين استعفادهندگان حضوردارند

معاون نظارت و بازرسي امور فرهنگي و اجتماعي سازمان بازرسي كل كشور از ارسال پرونده‌ي دو شغله‌هاي ورزشي به دادسراي كاركنان دولت خبر داد و گفت: 73 نفر از دو شغله‌هاي ورزشي تا كنون استعفا داده‌اند.

مساله دو شغله‌ها با ورزش آغاز شد اما به ورزش ختم نمي‌شود

به گزارش خبرنگار حقوقي ايسنا، دكتر حجت‌الله ايوبي در نشست مطبوعاتي صبح امروز درباره موضوع دو شغله‌هاي ورزشي اظهار كرد: مساله دو شغله‌ بودن با ورزش آغاز شد اما قطعا به ورزش ختم نخواهد شد. مساله دو شغله‌ها مساله‌ي زمين مانده‌ي قانون در كشور بود كه قصد داريم به تدريج اين موضوع را رفع كنيم.

وي با بيان اين‌كه اين مساله هزينه‌هايي را براي سازمان‌هاي نظارتي و مديران اجرايي به همراه داشته است، گفت: براي رسيدن به جامعه‌ي قانونمند گاهي نياز به اين گونه هزينه‌ها داريم. نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران جامعه‌اي را تحويل گرفت كه به رغم سابقه‌ي درخشان فرهنگي و علمي، قانون‌گريزي در جامعه نهادينه شده بود.

معاون نظارت و بازرسي امور فرهنگي و اجتماعي سازمان بازرسي كل كشور مساله‌ي دو شغله‌ها را مساله‌ي مهم و حائز اهميت و مطالبه‌ي عمومي دانست و گفت: جامعه انتظار دارد درباره‌ي دو شغله‌ها تصميمات جدي‌تري اتخاذ شود. ورزشكاران سفيران فرهنگي ما هستند و انتظار مردم اين است كه مديران وقت كافي براي اهتمام به اين مساله بگذارند.

گاهي مجبور مي‌شويم كارت زرد يا قرمز بدهيم اما نگاه غيرمحترمانه نداريم

ايوبي افزود: رابطه سازمان بازرسي كل كشور با سازمان تربيت بدني مثل رابطه‌ي داور و ناظر در زمين ورزشي با بازيكنان است. گاهي مجبور مي‌شوند كارت زرد يا قرمز بدهد اما هيچ‌گاه نگاه غير محترمانه ندارد.

وي تاكيد كرد: سازمان بازرسي كل كشور هرگز خوشايند نمي‌شود كه تخلفي را در كارنامه‌ي يك مدير درج كند و نگاهش بيشتر پيشگيرانه است و بخش عمده‌ا‌ي از اقداماتش جلوگيري از تخلف است.

وي در ادامه به بررسي چگونگي برگزاري انتخابات كميته‌ي ملي المپيك پرداخت و گفت: برخي از نامزدها، مديران دولتي بودند و سازمان تربيت بدني قبل از انتخابات نامه‌اي نوشت كه مديران دولتي مسووليت ديگري را نپذيرند تا انتخابات قانونمند شود كه حدود 20 انتخابات برگزار نشد و اخيرا زمان برگزاري انتخابات تعيين شده است.

وي به تشريح مراحل طي شده لايحه‌ي دوشغله‌ها در مجلس و اقدامات سازمان بازرسي در اين زمينه پرداخت و با تاكيد بر اين‌كه در آن زمان راه تصويب اين لايحه بسته شد گفت: طبق اصل 141قانون اساسي و قوانين مصوب در مجلس شوراي اسلامي دو شغله‌ها در هيچ عرصه‌اي پذيرفته نشده‌اند و كميته‌ي ملي المپيك و فدراسيون‌هاي ورزشي مصداق بارز از دو شغله‌ها هستند.

طبق قانون اساسي ايجاد فرصت براي همه بايد برابر باشد

ايوبي قانون اساسي ايران را بسيار مترقي خواند و افزود: مديران دولتي به دليل اين‌كه داراي موقعيت شغلي خوبي هستند نمي‌توانند ديگران را از فرصت‌هاي خدمت و نشان دادن استعداد محروم كنند و طبق قانون اساسي ايجاد فرصت براي همه بايد برابر باشد.

وي با اشاره به وجود بيكاري به عنوان معضل جهاني به ويژه در ايران گفت: خانواده‌ها مشاهده مي‌كنند يك فرد داراي چندين شغل است و در خانواده‌ي آنها چندين تحصيل‌كرده‌ي بيكار وجود دارد كه اين اقدام احساس تبعيض، ناروايي و بي‌عدالتي را به وجود مي‌آورد.

تاهفته‌ي آينده تمام پرونده‌هايي كه آماده شده به دادسرا ارسال مي‌شود

وي در ادامه به ارسال پرونده‌هاي دو شغله‌هاي دولتي به دادسراي كاركنان دولت اشاره كرد و گفت: تا يكشنبه‌ي هفته‌ي آينده تمام پرونده‌هايي كه آماده شده به اين دادسرا جهت رسيدگي ارسال مي‌شود.

73 نفر استعفا داده‌اند

برخي از نمايندگان مجلس و سرداران برجسته در بين استعفا دهندگان حضور دارند

ايوبي آمار تعداد استعفا دهندگان را 73 نفر عنوان كرد و گفت: از افرادي كه استعفايشان را مكتوب و امضا شده تحويل داده‌اند تقدير مي‌كنيم و برخي از آنها شخصيت‌هاي برجسته‌ي كشوري بودند و برخي عنون كرده بودند كه ابلاغ عضويت در هيات رييسه را دريافت نكرده بودند و برخي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و سرداران برجسته در ميان استعفا دهندگان حضور دارند.

شناسايي 231 نفر از مشمولان دو شغله در فدراسيون‌هاي ورزشي و كميته‌ي ملي المپيك

به گزارش ايسنا، ايوبي در اين نشست با تاكيد بر اين‌كه 231 نفر از مشمولان دو شغله در فدراسيون‌هاي ورزشي و كميته‌ي ملي المپيك شناسايي شده بودند، گفت: به اين افراد فرصت سه روزه براي استعفا داده شد و اين فرصت نيز تمديد شد كه برخي استعفا دادند و كساني كه پرونده‌شان هنوز به دادسرا ارسال نشده مي‌توانند استعفا بدهند اگر استعفا بدهند پرونده به دادسرا ارسال نمي‌شود.

بررسي پرونده‌ي 221 نفر

به گفته‌ي وي پرونده‌ي 221 نفر در حال بررسي است و كار 60 پرونده تمام شده و پرونده‌ي 128 نفر واجد ارسال به دادسرا است وتا هفته‌ي آينده سازمان بازرسي كل كشور كارش تمام مي‌شود و با اتمام تمام مراحل پرونده‌ها را ارسال مي‌كنند.

ايوبي افزود: در دانشگاه علوم پزشكي يكي از شهرستان‌ها با آغاز اخطار قانوني به دو شغله‌ها 67 نفردو شغله استعفا داده‌اند و با اين اقدام پست و فرصت جديد براي 67 نفر به وجود مي‌آيد.

برخي افراد مديران را تشويق به مقاومت مي‌كردند

وي با انتقاد از اين‌كه اگر سازمان تربيت بدني همكاري بيشتري داشت اين مساله خيلي زودتر رفع مي‌شد، گفت: برخي افراد مديران را با ارسال اس ام اس تشويق به مقاومت مي‌كردند و فضاي سنگيني را درست كرده بودند و سبب شدند ما در اعلام اسامي ترديد كنيم و اعلام آن را در اين مقطع صحيح نمي‌دانيم.

فدراسيون‌هاي ورزشي و كميته ملي المپيك مصداق بارز دو شغله‌ها است

معاون نظارت و بازرسي امور فرهنگي و اجتماعي سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به مطالب منتشره مبني بر اين‌كه تعداد دو شغله‌ها در سازمان تربيت بدني 25 هزار نفر است و 221 نفر نيست در توضيح گفت: فدراسيون‌هاي ورزشي و كميته‌ي ملي المپيك مصداق بارز و تمام عيار دو شغله‌ها است و ما درباره‌ي هيات‌هاي ورزشي هيچ نظري اعلام نكرده‌ايم اگر نظري اعلام مي‌شود نظر ما نيست و بيشتر اعلام سازمان تربيت بدني است.

ايوبي با اشاره به سخنراني‌هاي ابتدايي رييس سازمان تربيت بدني مبني بر ممنوعيت فعاليت‌هاي دو شغله‌هاي ورزشي و گله‌مندي ايشان از اين موضوع گفت: اميدواريم اين خواسته‌ي رييس تربيت بدني در آغاز شروع به كارش در اواخر اين دوره محقق شود و مديران دو شغله ورزش كشور را ترك كنند.

وي با بيان اينكه برخي‌ها معتقدند با ترك مديران دو شغله از ورزش، ورزش با چالش مواجه مي‌شود، گفت: ما با همكاري سازمان تربيت بدني اين دوران گذار را مي‌گذارنيم و با تعيين تاريخ انتخابات و كانديداتوري افرادي كه داراي سمت دولتي نيستند انتخابات را برگزار مي‌كنيم و اگر مديران تمام بند بيايند و ورزش را در دست بگيرند ورزش ارتقا پيدا خواهد كرد.

وي با تاكيد بر اين‌كه برخي‌ها مي‌گويند حضور مديران داراي امكانات مي‌تواند وضعيت ورزش را بهبود ببخشد در پاسخ به آنها گفت: اين امكانات بايد براساس قانون استفاده شود .

ايوبي با تاكيد بر اين‌كه ما در سازمان بازرسي كل كشور به وظيفه‌ِي قانوني خود عمل كرده‌ايم و تا چند روز ديگر وظيفه‌ي قانوني ما به پايان خواهد رسيد، گفت: ما در انجام وظيفه‌ي قانوني هيچ كوتاهي نكرده‌ايم و تمامي تلاش‌مان در تعامل و نگاه به مساله‌ي ملي است.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اين‌كه رييس سازمان تربيت بدني در ديدار با رييس قوه قضاييه اعلام كرده است كه موضوع دو شغله‌ها مرتفع شده در پاسخ گفت: رييس قوه قضاييه گردش كاري را از ما درخواست كرد كه آن را به ايشان ارائه كرديم سپس زير آن را امضا كرده است.

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبي بر ممنوعيت فعاليت چند شغله‌ها گفت: ورزش كار تمام وقت است و نياز به اهتمام زيادي دارد. افرادي كه بيش از دو شغل دارند بايد از يك شغل‌شان استعفا دهند و شغل دوم آنها نيز بررسي خواهد شد و در صورت داشتن مشكل به آنها نيز نامه ارسال خواهد شد.

بيشترين دو شغله‌ها در سازمان تربيت بدني هستند

معاون نظارت و بازرسي امور فرهنگي و اجتماعي سازمان بازرسي كل كشور با تاكيد بر اين‌كه بيشترين دو شغله‌ها در سازمان تربيت بدني هستند و كمترين استعفا در اين سازمان بوده، گفت: اين حركت نشان دهنده‌ي آن است كه مديران تربيت بدني بناي مقاومت دارند و نامه‌هاي ارسالي به ما نشان‌دهنده‌ي آن است كه تحت فشار هستند. ما از مديران تربيت بدني مي‌خواهيم تا به مديران‌شان اجازه دهند قانون‌مندي را در عمل به اجرا درآورند.

قضات حاضر در كميته‌هاي انظباطي بايد استعفا دهند

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اين‌كه برخي قضات در كميته‌هاي انضباطي حضور دارند آيا سازمان براي برخورد با اين افراد برنامه‌اي دارد؟ گفت: برخي از نمايندگان مجلس و قضات را كه داراي دو شغل بودند را شناسايي كرديم كه بايد استعفا دهند البته برخي استعفا داده‌اند و قضاتي هم هستند كه ورزش را انتخاب كرده‌اند و تعدادي از مديران سرشناس نيز در ميان استعفا دهندگان وجود دارد.

وي در ادامه با بيان اين‌كه پرونده‌ي افرادي كه تا كنون استعفا نداده‌اند به دادسراي كاركنان دولت ارسال و اقدامات قانوني انجام مي‌شود، درباره‌ي نحوه‌ي دو شغله بودن بازنشستگان گفت: بازنشستگان از نظر قانوني به شرط تصويب در هيات دولت مي‌توانند شغل ديگري داشته باشند.

تفكيكي از نظر مسووليت قائل نشده‌ايم

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اين‌كه تا كنون علي‌آبادي، مهدي هاشمي و برخي ديگر با وجود داشتن دو شغل استعفا نداده‌اند و آيا قوه قضاييه اين شجاعت را دارد كه معاون رييس‌جمهور را محاكمه كند؟ گفت: پرونده تمام كساني كه دو شغله هستند و استعفا نداده‌اند آماده ارسال به مراجع قضايي است و ما تفكيكي از نظر مسووليت قائل نشده‌ايم.

سياسي خواندن اين اقدام سازمان كم لطفي است

ايوبي در پاسخ به سوال خبرنگاري كه برخي اين اقدام سازمان بازرسي را موضوعي سياسي تلقي مي‌كنند، گفت: مساله سياسي خواندن اين اقدام سازمان بازرسي كل كشور كم لطفي است و ما به خاطر انتخابات پيش‌رو نمي‌توانيم اين موضوع را به تاخير بياندازيم.

مساله‌ي دو شغله‌ها قبل از تحولات اخير در سازمان مطرح شده بود

ايوبي در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري مبني بر اين‌كه بعد از اين نيز سازمان بازرسي كل كشور به وظيفه‌اش عمل خواهد كرد، گفت: سازمان بعد از اين نيز به وظيفه‌ي خود عمل خواهد كرد و با اقدامي كه در اوايل هفته‌ي آينده انجام مي‌دهد آخرين وظيفه‌اش را نيز انجام داده و با ارسال تمام مدارك به دادسرا وظيفه‌اي ديگر نداريم.

وي با تاكيد بر اين‌كه مساله‌ي دو شغله‌ها به ويژه‌ي دو شغله‌هاي ورزشي قبل از تحولات اخير در سازمان بازرسي كل كشور مطرح شده بود، افزود: مطابق تبصره‌ي 5 قانون ممنوعيت تصدي بيش از يك شغل مصوب 11 دي‌ماه سال 1373 متخلفان از اين قانون به انفصال خدمت موقت از شش ماه تا يك سال محكوم مي‌شوند و وجوه دريافتي از مشاغل كه در يك زمان تصدي آن را داشته است به جز حقوق و مزاياي شغل اصلي وي مسترد مي‌شود. در صورت تكرار در مرتبه‌ي دوم علاوه بر استرداد وجوه موضوع اين تبصره به انفصال دائم از مشاغل محكوم مي‌شود.

وي در پاسخ به سوال ايسنا، مبني بر اين‌كه فدراسيون‌ها ngo محسوب مي‌شوند و فعاليت مديران دولتي در اين فدراسيون‌ها ممنوعيتي ندارد، گفت: ما علاقه‌مند هستيم فدراسيون‌ها را به مردم واگذار كنيم و اگر ادارات تربيت بدني شهرستان‌ها و استان‌ها نيز افرادي باشند كه داراي دو پست باشند بايد يكي از آنها را كنار بگذارند.

اسامي استعفادهندگان به زودي به سازمان تربيت بدني اعلام مي‌شود

معاون نظارت و بازرسي امور فرهنگي و اجتماعي سازمان بازرسي كل كشور در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر دلايل اعلام نكردن اسامي استعفا دهندگان با توجه به اينكه آنها قانون را اجرا كرده‌اند، گفت: روسا و مديران فدارسيون‌ها تمايل ندارند اسامي اعلام شود و اين موضوع يك حقيقتي است و شايد به دليل فضاي به وجود آمده در كشور است اما به زودي اين اسامي را به سازمان تربيت بدني اعلام مي‌كنيم.

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اين‌كه دو شغله شامل سرمربي‌ها هم مي‌شود، گفت: اگر منع قانوني نداشته باشد طبيعتا ما مخالفتي نداريم.

وي در پاسخ به سوال ايسنا مبني بر اين‌كه آيا نظارتي بر قراردادهاي بازيكنان از سوي سازمان بازرسي كل كشور انجام مي‌شود، گفت: بخش ورزشي سازمان بازرسي كل كشور به صورت مستمر و موردي از قراردادهاي بازيكنان بازرسي مي‌كند و هياتي از سازمان بازرسي در تربيت بدني مستقر است و بازرسي‌هاي موردي و فوق‌العاده انجام مي‌دهد.

وي در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر ا‌ين‌كه آيا مديران دو شغله كه حقوق نگرفته‌اند از پاداش و امكاناتي استفاده نكردند، گفت: مساله ورزش كشور معطل پرداخت حقوق به چند نفر نيست.

معاون نظارت و بازرسي امور فرهنگي و اجتماعي سازمان بازرسي كل كشور درباره‌ي وضعيت سرمربي تيم فوتبال كه دو شغله است در پاسخ به سوال خبرنگاري گفت: اگر ايشان دو شغله باشند قابل بررسي است اما مي‌تواند از اداره‌اش ماموريت گرفته باشد و عضويت در دو فدراسيون به صورت همزمان دو شغله محسوب مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha