• سه‌شنبه / ۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8802-05469
  • خبرنگار : 71282

مديرعامل اتحاديه مسكن مهر شهر تهران خبر داد: * آمادگي شركت‌هاي چيني براي ساخت و ساز مسكن مهر * بيشترين ريزش متقاضيان در شهرهاي جديد پرند و هشتگرد

به منظور سرعت بخشيدن به روند ساخت و ساز و كاهش زمان و هزينه‌ها در طرح مسكن مهر قرار است از شركت‌هاي خارجي براي حضور در پروژه‌ دعوت شود كه تا به امروز كشور چين به دليل پايين بودن هزينه تمام شده هرمترمربع در اولويت قرار دارد.

به گزارش خبرنگار تعاون ايسنا، علي حافظي بشردوست ـ مديرعامل اتحاديه مسكن مهر شهر تهران ـ در نشست خبري كه در اداره كل تعاون استان تهران برگزار شد، گفت: در اواخر بهمن ماه سال گذشته حدود 800 هكتار زمين در شهر جديد پرند به چهار اتحاديه تعاوني‌هاي مسكن فرهنگيان، وزارت دفاع، مسكن مهر تهران و اسلامشهر براي عمليات آماده سازي واگذار شد كه 73 هزار نفر متقاضي داشت و هم اكنون مراحل انتهايي طراحي را طي مي‌كند كه پس از اتمام آماده سازي، در تابستان سال جاري زمين به اتحاديه‌هاي مذكور واگذار مي‌شود.

وي به امضاي تفاهم نامه ميان شركت خدمات پشتيباني و مديريت شهر جديد هشتگرد اشاره و اظهار كرد: به موجب اين تفاهم نامه 50 هكتار زمين به مجموعه خدمات پشيباني واگذار شده است.

حافظي بشر دوست ظرفيت شهر جديد پرند را 2600 نفر متقاضي و شهر جديد هشتگرد را 4500 نفر ذكر كرد.

وي از اعلام آمادگي شركت‌هاي چيني براي ساخت و ساز مسكن مهر خبرداد و گفت: سال گذشته انبوه سازان داخلي متري 600 هزار تومان را براي ساخت و ساز مسكن مهر اعلام كردند ولي با توجه به برنامه‌ريزي هاي صورت گرفته و پيشنهادات مطرح شده، به نظر مي‌رسد كه با حضور شركت‌هاي خارجي در روند ساخت و ساز بتوان كمتر از اين رقم نيز واحدهاي مسكوني را ساخت.

مديرعامل اتحاديه مسكن مهر شهر تهران ادامه داد: در حال حاضر وزارت تعاون مقدمات كار را آماده كرده است و طي رايزني‌هاي صورت گرفته با مسئولان كشور، به منظور سرعت بخشيدن به روند ساخت و ساز و كاهش هزينه‌ها قرار است از شركت‌هاي خارجي براي حضور در پروژه‌ دعوت شود كه تا به امروز كشورچين به دليل پايين بودن هزينه تمام شده هر مترمربع در اولويت قرار دارد.

وي با اشاره به تمايل‌ اعضاي تعاوني‌هاي مسكن مهر به روش‌هاي صنعتي و نوين ساخت و ساز گفت: آنچه در ساخت و ساز كشور تا به امروز رعايت شده است، روش سنتي بوده است ولي استفاده از روش‌هاي جديد و فناوري‌هاي نوين در كاهش هزينه و زمان‌ ساخت و ساز موثر است.

حافظي بشر دوست شرايط حاكم بر اقتصاد جهاني را در روند اجراي طرح مسكن مهر موثرخواند و گفت: در صورت استفاده از اين فرصت پروژه در مدت زمان كمتري به نتيجه مطلوب خواهد رسيد.

مديرعامل اتحاديه مسكن مهر شهر تهران در ادامه سخنان خود به دلايل تاخير در اجراي طرح مسكن مهر در تهران اشاره و اظهار كرد: با وجود آنكه ديدگاه‌هاي اجرايي مقامات و مسئولان بخش مسكن مهر مثبت و كارساز است ولي متاسفانه در بخش‌هاي پاييني، دچار ضعف‌هايي هستيم و شايد به دليل وجود ديدگاه‌هاي سليقه‌اي است كه كار دچار وقفه مي‌شود.

وي ادامه داد: طبق تبصره 6 قانون بودجه سال 86، وظيفه ساماندهي و نظارت بر تعاوني‌هاي مسكن مهر با وزارت تعاون است ولي با وجود آن كه بخش اعظمي از كار سازماندهي و پالايش با ادارات كل تعاون بوده است، عمليات آغاز طرح در شهرستان ها سريع‌تر از تهران به انجام رسيد.

حافظي بشردوست متذكر شد: در شهرستان‌ها كار آماده سازي و حتي واگذاري زمين‌ها به سرعت انجام شد به نحوي كه در شهرهاي كرمان، سيستان و بلوچستان و كرمانشاه كار نهايي و زمين‌ها تحويل شده است.

مديرعامل اتحاديه مسكن مهر شهر تهران در بخش ديگري از سخنان خود برخوردهاي مديريتي در تعاوني‌ها، طولاني شدن زمان و مشكلات مالي مردم را از عمده دلايل انصراف متقاضيان عنوان كرد و گفت: بيشترين ريزش مربوط به شهرهاي جديد پرند و هشتگرد بوده و سال گذشته 25 درصد ريزش را شاهد بوديم.

حافظي بشر دوست گفت: مردم انتظار داشتند كه كار با سرعت دنبال شود ولي متاسفانه به دليل زمان بري، بسياري از متقاضيان اطمينان خود را به طرح از دست دادند. از سويي وجود برخي رفتارهاي مديريتي در تعاوني ها و اختلافات سليقه‌اي سبب شد تا تعدادي از متقاضيان نسبت به روش مديريت و آينده طرح دچار ترديد شوند و مهمتر از آن ناتواني متقاضيان در پرداخت سهم آورده‌ خود بود كه سبب شد تا از جريان طرح حذف شوند.

مديرعامل اتحاديه مسكن مهر شهر تهران ادامه داد: آنچه اكنون احساس مي‌شود اين است كه با توجه به اعلام واريز مرحله دوم وجوه از سوي متقاضيان، با درصدي ريزش مواجه شويم كه طبعا ثبت نام‌ها و سازماندهي‌هاي جديد به منظور پركردن ريزش‌هاي قبلي خواهد بود.

وي در عين حال شهرهاي پاكدشت، ورامين و اسلامشهر را در مرحله آماده سازي دانست و افزود: تعاوني‌هاي مسكن كارگري و كارمندي در شهرهاي جديد پرند و هشتگرد كار ساخت و ساز خود را امسال پس از آماده سازي زمين‌ها آغاز مي‌كنند ولي تعاوني هاي مسكن مهر آزاد از تابستان پروژه‌هاي خود را شروع خواهند كرد.

او همچنين از آغاز پرداخت تسهيلات آماده سازي مسكن مهر در شهرهاي جديد پرند و هشتگرد خبرداد و گفت: در حال حاضر براي متقاضيان تعاوني‌هاي مسكن كارگري و كارمندي در شهرهاي جديد هشتگرد و پرند، كار پرداخت وام يك ميليون تومان آماده سازي شروع شده است و به تدريج در مناطق ديگر نيز آغاز خواهد شد.

حافظي بشردوست با اشاره به ثبت 195 تعاوني مسكن مهر آزاد در تهران خاطرنشان كرد: از اين تعداد نزديك 97 تعاوني براي دريافت زمين و عقد قرارداد به سازمان مسكن و شهرسازي معرفي شده‌اند.

وي تعداد تعاوني‌هاي مسكن كارگري و كارمندي در شهر جديد پرند را 270 تعاوني و تعاوني‌هاي مسكن مهر در شهرجديد هشتگرد را 9 تعاوني ذكر كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha