• جمعه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8802-11623
  • خبرنگار : 71012

«باور كنيم «پيمان ابدي» سرصحنه، مردانه رفت» پيكر پيمان ابدي جمعه‌ي ارديبهشت به قطعه هنرمندان بدرقه شد

«باور كنيم «پيمان ابدي» سرصحنه، مردانه رفت»
پيكر پيمان ابدي جمعه‌ي ارديبهشت به قطعه هنرمندان بدرقه شد

صبح امروز جمعه ـ 18 ارديبهشت ماه ـ خانه سينماي ايران، مملو از جمعيتي بود كه آمده بودند، پيكر پيمان ابدي- بدلكار سينما و تلويزيون ايران- تا قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) بدرقه كنند.

به گزارش خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين مراسم جمعي از هنرمندان سينما و تلويزيون و علاقمندان به پيمان ابدي حضور داشتند؛ ضمن اينكه اعضاي گروه «بدلكاري ابدي» در حالي كه لباسهايي متحدالشكل به تن داشتند، از مقابل در خانه سينما تا داخل حياط در صفي منظم ايستاده بودند.

حسينعلي فلاح ليالستاني، ميرمحمد تجدد، داود خليلي، ذبيح ذبيح‌پور، محمدرضا گلزار، عليرضا فتحي، باران كوثري، شقايق دهقان، سيامك انصاري، پژمان بازغي، برادران بنفشه‌خواه، همايون باقرزاده، رضا طوفان، مهدي ميامي، حسن فردين، فريدون بخشايش، ايرج سرباز، رحمان مقدم، حشمت آرميده، علي الله‌ياري، هما مكرمي و سيما پرنور از جمله هنرمنداني بودند كه صبح امروز(18 ارديبهشت ماه) در مراسم تشييع پيكر پيمان ابدي حاضر شدند.

در بخشي از اين مراسم بابك باقري يكي از شاگردان ابدي به نيابت از گروه بدلكاري «پيمان ابدي» در سخناني كه به سختي قادر به بيان جملاتش بود، از حاضران تشكر كرد و گفت: صفت‌هاي پيمان را در يك جمله نمي‌توانم بگويم؛ او در خوش‌برخوردي، زبان‌زد همگان بود و اعتمادبه‌نفس‌اش نيز براي همه سمبل بود. من ياد ندارم سر صحنه‌ي فيلمي باشم و پيمان محبوب نباشد. او به حدي درست‌منش بود كه همه را شيفته خود مي‌كرد.

بابك باقري سپس به بيان اين جمله پرداخت كه پيمان ابدي با يك هدف وارد ايران شد و آن اين‌كه بتواند سينماي اكشن ايران را متحول كند. او نهايت تلاشش را انجام داد تا قدمي براي تحول اكشن سينماي ايران بردارد و حتي جانش را هم در اين راه از دست داد.

شاگرد ابدي در ادامه مطرح كرد: پيمان ابدي همانند نام خانوادگي‌اش ابدي و جاوداني شد؛ من و بچه‌هاي تيم هرگز نخواهيم گذاشت دنيايي كه او به سوي سينماي اكشن ايران باز كرده‌است، بسته شود؛ ما تا ابد پيمان را در ميان خودمان نگه خواهيم داشت.

او سپس به قرائت شعري پرداخت و گفت: تا كه بوديم نبود با ما كسي .... كشت ما را غم بي‌هم‌نفسي

تا كه مُرديم همه يار شدند.... خفته‌ايم همه بيدار شدند

به گزارش ايسنا، در بخش ديگري از اين مراسم، مسعود حقي از اعضاي گروه كارگرداني فيلم «چشم‌هاي نامحسوس» كه آخرين حضور پيمان ابدي در عرصه‌ي بدلكاري را به ثبت رساند، سخنراني كرد.

او با اشاره به مطالبي كه طي روزهاي اخير در برخي از رسانه‌ها منتشر شده‌است، تأكيد كرد: اعضاي گروه سازنده اين تله فيلم در حين حادثه تمام تلاش خود را انجام دادند تا بتوانند پيمان ابدي را نجات بدهند.

حقي با بيان صحنه‌اي كه باعث شد پيمان ابدي جان خود را از دست بدهد، خاطرنشان كرد: صحنه بايد به گونه‌اي فيلم‌برداري مي‌شد كه گويي راننده كنترل ماشين را از دست داده‌است و فرمان بايد به چپ و راست منحرف مي‌شد. پيمان ابدي به آقاي عزيز محمدي پيشنهاد كرده بود كه نمي‌خواهد صحنه را همانند بسياري از فيلم‌ها كه اتوبوس توي دره مي‌رود و بعد چاشني انفجار را مي‌زنند، تصويربرداري شود. او خواسته بود كه پشت اتوبوس را چند ليتر بنزين بريزند و يك كوكتل مولوتوف هم به او بدهند تا بتواند اتوبوس را منفجر كند. دكتر موسويان (كارگردان فيلم) گفت: «پيمان اگر خطر دارد از اين صحنه بگذر» اما او گفت كه قبل از آتش‌سوزي بيرون مي‌پرد؛ همه‌چيز دقيق بود؛ هيچ‌كس فكر نمي‌كرد چنين اتفاقي بيافتد. حتي ما روز قبل صحنه‌اي خطرناك‌تر از اين را هم فيلم‌برداري كرده بوديم و دكتر به خاطر موفق از آب درآمدن فيلم‌برداري اين صحنه سجده شكر گذاشت و گفت: من فيلم نمي‌خواهم، پيمان را سلامت مي‌خواهم.

مسعود حقي يادآور شد: در صحنه‌ي آخر نيز پيمان ابدي ما را مطمئن كرد و گفت مسعود اگر يك‌ درصد هم احتمال خطر وجود داشته باشد، اين كار را نمي‌كنم؛ او همه‌چيز را رياضي‌گونه حساب مي‌كرد؛ من در چهارقدمي او بودم اما به ناگاه اتوبوس لب دره ايستاد و سنگي زير چرخ اتوبوس رفت كه باعث شد ماشين منحرف شود؛ من در آن لحظه تنها يك كلمه از پيمان شنيدم و آنهم كلمه‌ي «كمك» بود.

او سپس ادامه داد: ما خيلي سعي كرديم كه اتوبوس را تكان بدهيم و حتي در آن آتش و انفجار به سمت ماشين رفتيم تا شايد بتوانيم او را بيرون بياوريم؛ جرثقيل هم آورديم تا اتوبوس را تكان دهيم، اما مي‌ترسيديم پيكر پيمان ابدي همراه اتوبوس به دره پرتاب شود.

مسعود حقي گفت: بياييم باور كنيم كه پيمان ابدي سر صحنه و چيزي كه عشقش بود، مردانه رفت. او همواره مي‌خواست در سينماي اكشن ايران بدعت‌گذاري كند و صحنه‌هايي كه تنها در تخيل مي‌گنجد را به تصوير بكشد. در آخرين صحنه‌ همسرش هم حضور داشت و همه مي‌دانند كه او كاملا با فكر پريد و همه‌چيز را خودش طراحي كرده بود.

به گزارش ايسنا، در اين مراسم همچنين يكي از هنروراني كه در صحنه‌هاي پاياني با پيمان ابدي بازي داشت، همراه با دسته گلي سفيد شعري را در وصف پيمان ابدي خواند.

دكتر موسويان كارگردان تله‌فيلم «چشم‌هاي نامحسوس» كه پيمان ابدي سر صحنه‌ي آن جان باخت، نيز در جملاتي كوتاه از پيمان ابدي به عنوان مردي بالامقام ياد كرد.

سپس پيكر پيمان ابدي به سمت قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا (س) تشييع شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha