• شنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۳۸۸ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 8802-12111

برپايي نمايشگاه هنر محيطي در «ماه‌مهر» نادعليان خبر داد: «هرمز» پايتخت زمستاني هنرمندان محيطي جهان مي‌شود

برپايي نمايشگاه هنر محيطي در «ماه‌مهر» 
نادعليان خبر داد: «هرمز» پايتخت زمستاني هنرمندان محيطي جهان مي‌شود

احمد نادعليان در آستانه‌ي برپايي نمايشگاه آثارش در موسسه «ماه‌مهر»، از راه‌اندازي «سراي هنرمندان خليج‌فارس» در جزيره هرمز خبر داد.

به گزارش خبرنگار هنرهاي تجسمي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) ، خاک نقاشي‌ها‌يي که «احمد نادعليان» در سه سال اخير با استفاده از خاک‌هاي رنگي انجام داده است، از روز 23 ارديبهشت 1388 در كنار ديگر كارهاي اين هنرمند در نگارخانه «ماه‌مهر» به نمايش در مي‌آيد.

بيش‌تر اين خاک‌هاي رنگي از جزيره «هرمز» جمع‌آوري شده‌اند. علاوه بر اين نادعليان در طي سفرهايش به گوشه و کنار دنيا خاک‌هاي رنگي را جمع‌آوري و در فرايندي آنها را به رنگ تبديل کرده است.

تعدادي از نقاشي‌هاي او بر روي بوم انجام شده‌اند و او ضمن جمع‌آوري استخوان ماهي‌ها و حيوانات، تکه‌هاي چوب و فايبر گلاس‌هاي باقيمانده از کشتي‌ها و قايق‌ها را كه از جزيره هرمز به دست آمده‌اند، نقاشي کرده است.

در حاشيه اين نمايشگاه همچنين تصاوير مربوط به اثر «پرواز 655» که با خاک هرمز شکل گرفته بوده به نمايش در خواهد آمد.

به گزارش ايسنا، اين هنرمند محيطي همچنين انواع مهرهايش را که اغلب به صورت استوانه‌اي هستند، در اين نمايشگاه به نمايش مي‌گذارد. يکي از مهرهايش که در سال 1385 در جزيره هرمز بر روي ماسه چاپ شده بود در تقويم ديواري هنر محيطي سال جاري (2009) در آمريکا منتشر شده است.

چرخ‌هاي دوچرخه صلح و مستندات چاپ مهرها در گوشه و کنار کوير ايران و ديگر نقاط جهان نيز در اين نمايشگاه ارائه خواهند شد.

نادعليان همچنين با اشاره به‌راه‌اندازي سراي هنرمندان در خليج‌فارس عنوان كرد: جزيره «هرمز» براي هنرمندان محيطي قابليت‌هاي بسيار ويژه‌اي دارد و مي‌تواند پايتخت زمستاني هنرمندان محيطي جهان باشد.

او معتقد است: براي دسترسي به اين هدف همانند مرکز پرديس که در کنار کوه دماوند در تابستان‌ها فعال است، در جزيره «هرمز» نيز ساختماني را شخصا خريداري کردم و از پائيز آينده هنرمندان محيطي ايران و جهان را در اين مركز اسکان خواهم داد.

نادعليان تاكنون 24 نمايشگاه انفرادي برپا كرده و در بيش از 120 نمايشگاه جمعي در ايران، فرانسه، آلمان، ايتاليا، اسپانيا، امريکا، انگلستان، ژاپن، لبنان، امارات ، ازبکستان، ارمنستان، آذربايجان و ... شركت كرده است و آثار او در بيش از 40 کشور دنيا پراکنده هستند.

به گزارش ايسنا، نمايشگاه نادعليان تا روز چهارم خرداد در نگارخانه «ماه‌مهر» ادامه خواهد داشت و همه روزه عصرها اين هنرمند در مکان نگارخانه واقع در خيابان افريقا ، کوچه نيلوفر، پلاک 7 با خاک‌هاي رنگي نقاشي خواهد کرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha