• یکشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۸ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 8802-17965
  • منبع : نمایندگی قزوین

درمراسم توديع‌ومعارفه رييس دانشگاه امام خميني(ره)؛‌ زاهدي:موافقت با استعفاي غفوري‌فرد امضاي تلخ بنده بود غفوري فرد:عدم تحقق وعده‌ها مرا مجبور به استعفا کرد

درمراسم توديع‌ومعارفه رييس دانشگاه امام خميني(ره)؛‌ 
زاهدي:موافقت با استعفاي غفوري‌فرد امضاي تلخ بنده بود 
غفوري فرد:عدم تحقق وعده‌ها مرا مجبور به استعفا کرد

مراسم توديع و معارفه رييس دانشگاه بين‌المللي امام خميني(ره) روز گذشته با حضور وزير علوم، استاندار قزوين، نايب دبير اول مجلس شوراي اسلامي و دانشجويان و اعضاي هيات علمي دانشگاه بين‌المللي امام خميني‌(ره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) نمايندگي قزوين، دكتر محمد مهدي زاهدي وزير علوم، تحقيقات و فناوري در اين مراسم از موافقت با استعفاي دکتر غفوري‌فرد به عنوان امضاي تلخ خود ياد کرد و گفت: دوشغله بودن دكتر غفوري‌فرد و اشکال قانوني داشتن اين مورد، باعث شد بنده علي‌رغم ميل باطني تن به پذيرش استعفاي ايشان دهم.

وي افزود: ايجاد هيات مميزه در دانشگاه بين‌المللي امام خميني(ره) را فقط به خاطر تلاشهاي دکتر غفوري فرد پذيرفتم.

وي با بيان اينكه اين دانشگاه ظرف سه سال گذشته هيچ کسري بودجه‌اي نداشته است، بيان داشت: اين دانشگاه در بودجه عمراني و جاري هيچ کمبود بودجه‌اي نداشته و در اين چند سال از متمم بودجه توجه ويژه‌اي به اين دانشگاه شده است.

وزير علوم تاکيد کرد: دانشگاه بين المللي امام خميني (ره) بايد فارغ از مسائل و مشکلات در جهت اجراي برنامه‌هاي دقيق و علمي تدارک ديده شده قدم بردارد.

دكتر زاهدي در خاتمه نبود دانشجوي خارجي در اين دانشگاه را متوجه وزارتخانه ندانست و افزود: اعضاي شوراي دانشگاه بايد با ارائه درخواست و انجام برنامه‌ريزي‌هاي لازم اقدامات موثري در اين زمينه انجام دهند.

دكتر غفوري فرد:

عدم تحقق وعده‌ها مرا مجبور به استعفا کرد

اگر سطح دانشگاه در حد نامش بود، از مجلس استعفا مي‌دادم

همچنين دکتر حسن غفوري فرد سرپرست سابق دانشگاه بين‌المللي امام خميني (ره) در اين مراسم با طرح اين سوال که چرا بعد از 5 ماه با استعفايش موافقت شده است، گفت: البته اين مساله جزء صلاحديد وزير علوم بوده است و در حال حاضر نيز اگر سطح دانشگاه در حد نامش باشد، از مجلس استعفا داده و رياست دانشگاه را ادامه مي‌دهم.

وي با بيان اينكه طي سه سال گذشته با تلاش مديران و اساتيد اقدامات موثري در دانشگاه بين‌المللي امام خميني (ره) قزوين انجام شده است، گفت: وضعيت دانشگاه نسبت به سه سال قبل قابل توجه است، به طوريکه در حال حاضر ايجاد دو رشته دکتري معماري هسته‌اي و آينده پژوهشي به عنوان اولين دانشگاه در خاورميانه در اين دانشگاه مطرح شده است.

وي افزود: تا کنون اقدامات خوبي در اين دانشگاه صورت گرفته اما متاسفانه اين اقدامات هنوز در حد نام بين‌المللي و نام حضرت امام(ره) نيست.

وي افزود: در دوره مجلس هشتم مشروط بر اينکه نيازهاي اين دانشگاه برآورده شود و اعتبار50 ميليارد توماني مورد نياز براي تجهيز کارگاهها و آزمايشگاههاي آن تخصيص داده شود، مي‌خواستم نمايندگي را رها کرده و دانشگاه را انتخاب کنم.

وي خاطر نشان کرد: متاسفانه اين مسئله انجام نشد و من مجبور به استعفا از رياست دانشگاه شدم.

غفوري فرد به برخي وعده‌هاي عملي نشده در طول رياست خود از سوي وزارت علوم اشاره کرد و گفت: قرار بود هيات علمي اين دانشگاه با ضريب حقوقي بالا جذب شوند و از سوي ديگر مديران ارشد از اين دانشگاه براي کشورهاي ديگر تربيت شوند که هيچ کدام از آنها اجرايي نشد.

سرپرست سابق دانشگاه بين‌المللي امام خميني (ره) در خاتمه با اشاره به کمبود اعتبارات دانشگاه، اظهار کرد: طبق آمار، دانشگاه بين‌المللي امام خميني (ره) قزوين يکي از دانشگاههايي است که نسبت به افزايش تعداد دانشجو، کمترين بودجه را داشته و اين موارد بنده را ناچار به استعفا کرد.

گفتني است در اين مراسم دكتر عبدالعلي آل‌بويه قائم مقام و معاون آموزشي سابق دانشگاه بين‌المللي امام(ره) به عنوان سرپرست جديد دانشگاه بين‌المللي امام(ره) معرفي شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha