• دوشنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 8802-18787

چهار سال بعد از آلبوم «ري‌را»، «ترانه‌هاي جنوب» سهيل نفيسي منتشر شد

چهار سال بعد از آلبوم «ري‌را»،
«ترانه‌هاي جنوب» سهيل نفيسي منتشر شد

آلبوم «ترانه‌هاي جنوب» به آهنگسازي، نوازندگي و خوانندگي «سهيل نفيسي» با ترانه‌هايي از «ابراهيم منصفي» از سوي نشر «ماه‌ريز» منتشر شد.

به گزارش خبرنگار موسيقي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)،اين دومين آلبوم «سهيل نفيسي» است که چهار سال بعد از آلبوم «ري‌را» منتشر شده است.

نفيسي در آلبوم نخست خود از شعر معاصر ايران و آثار شاعراني همچون نيما،شاملو،آتشي و... استفاده کرده بود. اما در آلبوم دوم خود به سراغ ترانه‌هاي «ابراهيم منصفي» - شاعر و ترانه‌سراي بندرعباسي رفته و همه قطعات اين آلبوم با گويش جنوبي (بندرعباس ) اجرا شده است.

نفيسي مي‌گويد:«موسيقي جنوب هميشه براي من جذاب و حيرت‌انگيز بود. شايد اين از تعلق خاطر من به زادگاهم(جنوب)سرچشمه گرفته باشد. اما موسيقي هرمزگان به دليل چندگانگي، چندلايه بودن وتعامل و تاثير آن از فرهنگ‌هاي مختلف، با ساير موسيقي‌هاي بومي، حتا در جنوب ايران متفاوت است. تاثيرپذيري و دست‌يابي به شکل تازه‌اي از آيين‌ها ومراسم موسيقيايي اعراب،هند و آفريقاي سياه که حتي به موسيقي مديترانه يا آمريکاي لاتين نيز بي‌شباهت نيست.»

اين آهنگساز و خواننده درباره ترانه‌هاي ابراهيم منصفي(1376-1324) نيز مي‌گويد:«در مورد ابراهيم که نسل در نسل جوانان ومخاطبين تازه‌اي را گرد آثارش جمع مي‌سازد، گفتن اين نکته ضروري به نظر مي‌رسد که ضرب پرتوان ولحن خوش کلمات در ترانه‌هاي منصفي نه تنها بر ماهيت بي‌رمق ترانه‌هاي محلي پيش از خود، که حول موضوعاتي بي‌مايه مي‌گذرند تاثير مي‌گذارد و آن را متحول مي‌سازد بلکه به عنوان يکي از نادرترين نمونه‌هاي موسيقي مردمي، سرشار از مفاهيم انساني و لمس احساساتي همچون عشق و رنج و سرمستي است.»

به گزارش ايسنا، آلبوم «ترانه‌هاي جنوب» از 9 قطعه تشکيل شده وعلاقمندان مي‌توانند اين آلبوم را از فروشگاه «ماه‌ريز» واقع در مجتمع تجاري اسکان و فروشگاه‌هاي محصولات صوتي و فرهنگي تهيه کنند.

همچنين قرار است اين آلبوم روز چهارشنبه -30 ارديبهشت ماه ـ ساعت18 با حضور «سهيل نفيسي» در فروشگاه «ماه‌ريز» به شكل رسمي رونمايي شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha