• سه‌شنبه / ۵ خرداد ۱۳۸۸ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 8803-03546

ادامه مجموعه‌ي «وارونه‌ها»، طرح‌هاي «توكا نيستاني» در گالري «هما» عرضه مي‌شود

ادامه مجموعه‌ي «وارونه‌ها»،
طرح‌هاي «توكا نيستاني» در گالري «هما» عرضه مي‌شود

طراحي‌هاي «توكا نيستاني» در ادامه مجموعه «وارونه‌ها» از روز جمعه -هشتم خرداد ماه ـ در گالري هما به نمايش درمي‌آيد.

به گزارش خبرنگار هنرهاي تجسمي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دو نمايشگاه اخير «توكا نيستاني» در گالري «هما» به اين جنبه نه‌چندان آشنايش پرداخته‌اند. بخشي از خيالات و اوهام دروني او كه هر چند مغموم و ساكت‌اند، اما زهرخند هميشگي او را به همراه دارند.

اين نمايشگاه در ادامه مجموعه «وارونه‌هاست» كه سال گذشته رو در روي مخاطبان قرار گرفت، به نمايش درمي‌آيد.

توكا نيستاني متولد 1339 است و فعاليت حرفه‌اي خود را از سال 1358 با هفته‌نامه «كتاب جمعه» به سر دبيري احمد شاملو آغاز كرده است. سابقه همكاري با بيش از 50 نشريه طي 30 سال گذشته و انتخاب در دو دوره از جشنواره مطبوعات كشور به‌عنوان بهترين كارتونيست از ديگر فعاليت‌هاي او محسوب مي‌شود.

نيستاني تا كنون برنده هشت جايزه بين‌المللي كاريكاتور از كشورهاي تركيه ، ژاپن ، بلژيك ، ايتاليا و ايران بوده و داوري سه دوره از دو سالانه‌هاي بين‌المللي كاريكاتور تهران و دو دوره جشنواره مطبوعات و بيستمين نمايشگاه بين‌المللي كاريكاتور «آيدين دوغان» تركيه و نمايشگاه‌هاي متعدد ديگر را برعهده داشته است.

او كارتونيستي است كه از اقتدار طراحانه‌اش به سوژه مي‌رسد و در سال‌هاي اخير، نام او با كارتون مطبوعاتي هم معنا شده است. اما خصوصيات طراحانه‌اش هميشه شكلي كميك ندارند، بلكه از ناخودآگاه تلخ و ناآرامش مي‌آيند.

به گزارش ايسنا، اين نمايشگاه روز جمعه - 8 خرداد 1388 ساعت 17 تا 21 افتتاح مي‌شود و تا روز 19 خرداد از ساعت 10 تا 13 و 16 تا 20 براي بازديد برپاست.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha