• دوشنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۸۸ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8803-06493
  • خبرنگار : 71133

ايرج قادري همزمان با اكران «پاتو زمين‌ نذار»: من پيش از هر چيز هنرپيشه هستم ساخت اينگونه فيلم‌ها سهم ما از سينماست

ايرج قادري همزمان با اكران «پاتو زمين‌ نذار»:
من پيش از هر چيز هنرپيشه هستم
ساخت اينگونه فيلم‌ها سهم ما از سينماست

ايرج قادري گفت: ساخت داستان‌هاي اجتماعي مانند نان شب است كه همه دغدغه آن را دارند و مردم در اين فيلم‌ها خودشان را مي‌بينند.

اين كارگردان كه «پاتو زمين نذار» جديدترين ساخته‌ي سينمايي‌اش را درحال اكران دارد در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين‌كه ساخت اين‌گونه فيلم‌ها سهم ما از سينماست اظهار داشت: من چيز ديگري بلد نيستم و نمي‌توانم كمدي يا اكشن بسازم و علاقه‌مندم معضلات اجتماع و دغدغه‌ خانواده‌ها را در فيلم‌هايم نشان بدهم.

وي با اشاره به بعضي ديالوگ‌هاي اين فيلم كه براي تماشاگر جلب توجه مي‌كند گفت: من سناريو را بازنويسي مي‌كنم و روال طبيعي‌اش اين است كه در سر صحنه هم جاهايي كه نياز داشته باشد، تغييراتي بدهم به هرحال سعي مي‌كنم ديالوگ‌هايي استفاده كنم تا ماندگار باشد.

قادي درباره حضور خودش در اين فيلم به عنوان بازيگر نيز اذعان داشت: اين نقش مخصوص خود من بود. اگر شخص ديگري اين نقش را بازي مي‌كرد در جاهايي مشكل پيش مي‌آمد. من قبل از هرچيز هنرپيشه هستم، بازيگري بودم كه براي صحبت‌كردن با من در نوبت مي‌ايستادند و مطمئن باشيد اگر نقش به من نخورد بازي نمي‌كنم.

وي درباره حضورش در فيلم‌هاي ديگران به عنوان بازيگر گفت: اگر نقش خوبي باشد و در جاي خودم باشم بازي مي‌كنم، اما ديگران فكر مي‌كنند قبول نمي‌كنم، بنابراين پيشنهاد نمي‌دهند.

قادري با اشاره به هم‌زماني بازي و كارگرداني در كارهايش اظهار داشت: كلينت ايست‌وود هم بازي و كارگرداني مي‌كند و اسكار هم مي‌گيرد و اگر كسي هردو كار را هم‌زمان بلد باشد، اشكالي ندارد.

وي درباره ساير بازيگران «پاتو زمين نذار» گفت: من به اين‌كه نقش به بازيگر بخورد خيلي حساس هستم، ضمن آن‌كه سعي مي‌كنم بازيگر با من راحت باشد و برايش چه جوان و چه قديمي زحمت مي‌كشم.

قادري درباره كار آينده‌اش به ايسنا توضيح داد: قرار بود سريالي را كار كنم كه به دليل طولاني بودنش و اين‌كه يك‌سال حدود 17 ساعت در روز كار كنم انصراف دادم و ديدم توانايي آن را ندادم و درحال حاضر براي فيلم آينده‌ام فكر مي‌كنم.

«پاتو زمين نذار» براساس فيلمنامه‌اي از سيروس تسليمي داستان مردي است كه از قدرت و وضعيت مالي خوبي برخوردار است، اما اتفاقي باعث دگرگوني و تحول در زندگي او مي‌شود.

ايرج قادري، شيلا خداداد، مهرانه مهين‌ترابي، مهدي سلوكي، ميرطاهر مظلومي،سحر ريحاني، حشمت آرميده، شهرام تيموريان در اين فيلم به ايفاي نقش مي‌پردازند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha