• جمعه / ۱۵ خرداد ۱۳۸۸ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8803-08395
  • خبرنگار : 71342

جلالي تهراني فيلم «در جهنم باران مي‌بارد» را مي‌سازد

جلالي تهراني فيلم «در جهنم باران مي‌بارد» را مي‌سازد

جلال تهراني نخستين فيلم خود را با نام «در جهنم باران مي‌بارد» مي‌سازد.

اين نمايشنامه‌نويس و كارگردان تئاتر كه بعد از اجراي نمايش‌هايي هم‌چون «مخزن»، «نه فرتي تي»، «تك‌سلولي‌ها» و «هي مرد گنده گريه نكن» درباره‌ي نخستين پروژه‌ي سينمايي خود به خبرنگار تئاتر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: فيلمنامه اين اثر بر مبناي ساختار «وسترن» نوشته شده است و برهمين مبنا هم ساخته خواهد شد، البته فضاهاي كمدي هم دارد اما دراين ژانر نمي‌گنجد.

به گفته‌ي او داستان اين فيلم درباره‌ي مردي است كه برادر دوقلويش كشته مي‌شود و او به سمت كوير مي‌رود تا انتقام بگيرد و ... .

تهراني كه در نظر دارد پيش توليد اين فيلم را از مرداد‌ماه آغاز كند، ياد‌آور شد: فيلمبرداري اين فيلم پاييز سال جاري در كوير‌هاي اطراف يزد و سمنان انجام خواهد شد.

جلال تهراني در نظر دارد اين فيلم را باحضور بازيگراني بسازد كه پيش از اين در اجراي نمايش‌هاي او را همراهي كرده‌اند.

به گفته‌ي او «در جهنم باران مي‌بارد» اثري پر بازيگر است كه تاكنون حضور مجيد آقاكريمي، آرش فلاحت‌پيشه و بابك ميرزاخاني دراين پروژه‌ي سينمايي قطعي شده است.

او آخرين‌بار نمايش «هي مرد گنده گريه نكن» را سال 83 در تالار اصلي مجموعه تئاتر‌شهر اجرا كرد كه علي‌رغم تعداد اندك اجراهايش (11 شب) مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت.

او كه اين روزها سرگرم طراحي صحنه و نور نمايش «عروسي در سايه» به كارگرداني علي عابدي است، درباره‌ي همكاري خود با اين گروه نمايش به ايسنا گفت: بارها تاكيد كرده‌ام طراحي نور و صحنه تخصص من نيست. كاري كه انجام مي‌دهم اين است كه با دوستان، همفكري و مشورت مي‌كنم. در مورد همين نمايش هم صحبت‌هايي انجام داديم و كم‌كم متوجه شدم دارم كار طراحي نور و صحنه را انجام مي‌دهم !

تهراني با اشاره به نگاه تجربي‌اش در زمينه‌ي طراحي نور و صحنه هم خاطر نشان كرد: متاسفانه اجراي اين نمايش را در جشنواره نديده بودم، بنابراين بر مبناي نمايشنامه، ايده طراحي را به كارگردان پيشنهاد كردم. اگر به ژانر ابزورد قائل باشيم، عناصر اين ژانر در نمايشنامه زياد به چشم مي‌خورند، بنابراين تلاش شده دكور مناسبي با اين عناصر طراحي شود.

اين نمايش به‌زودي در تالار «سايه» مجموعه تئاتر‌شهر به صحنه مي‌رود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha