• سه‌شنبه / ۹ تیر ۱۳۸۸ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8804-03943

تابلـويـي از صـداقـت بـاشيـم

تابلـويـي از صـداقـت بـاشيـم

ما قدرت آن را داريم که نوميدي را به اميد، شکست را به پيروزي و اشک را به خنده مبدل سازيم؛ به شرطي که به زندگي و شگفتي‌هاي آن، به لذت‌ها، نااميدي‌ها، تلاش‌ها، رنج‌ها و دردها «بله» بگوييم. اگر بکوشيم کلماتي از قبيل: «بله»، «امکان دارد»، «هميشه»، «اميدوارم» و «مي‌توانم» را در فرهنگ لغات خود و اعضاي خانواده وارد کنيم، آنگاه شاهد تجلي شادي‌ها خواهيم بود.

به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در وبلاگي به نشاني http://bartarlife.blogspot.com آمده است: ما قدرت آن را داريم که همه پديده‌هاي شادي بخش زندگي را در اختيار داشته باشيم و آن‌ها را براي خود خلق نماييم. فقط کافيست تصميم به تغيير بگيريم.

اگر تصميم بگيريم از امروز هر لحظه با عشق و غوطه ور در عشق زندگي کنيم، معني و مفهوم حيات و شادزيستن را بهتر درک خواهيم کرد و از آن لذت خواهيم برد.

آيا دقت کرده‌ايد وقتي که احساس خوبي درباره خود داريد، ديگران هم بهتر از هميشه به نظر مي‌رسند؟ جهان بازتاب و عکس العمل رفتار خود ماست، وقتي از خودمان بيزاريم از همه بيزاريم و وقتي به همين که هستيم عشق مي‌ورزيم، تمام جهان در نظرمان دوست داشتني است.

واقعيت اين است که هر کس ضعف‌هايي دارد. به جاي فروماندن در ضعف‌هاي خود و گرفتار شدن در دام يأس و نااميدي، بکوشيم انتقادپذير بوده و بر ضعف‌هايمان غلبه کنيم و به دنبال راهکار باشيم.

از مطلق گرايي دوري کنيم: ما در گستره‌اي از نسبيت‌ها زندگي مي‌کنيم. تلاش کنيم از هر چيزي به نسبتي که مي‌توانيم بهره گيريم. هيچ کس براي هميشه نمي‌تواند قهرمان شود. پس ما بيشترين تلاش را انجام دهيم و از نتيجه به دست آمده خرسند باشيم، خواه پيروز شويم يا نشويم.

با خودمان صادق و روراست باشيم: صادق نبودن با خود، آسيب رسان تر از احترام نگذاشتن به خود است. مواردي را که با خودمان روراست نبوده‌ايم بنويسيم و راه صادق بودن را با بررسي خطاهاي خود بيابيم. تابلويي از صداقت باشيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha