• دوشنبه / ۲۲ تیر ۱۳۸۸ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8804-09830
  • منبع : مطبوعات

/ بازخواني يك ديدار/ فرخ‌لقا هوشمند با «مسافران» همراه شد

/ بازخواني يك ديدار/
فرخ‌لقا هوشمند با «مسافران» همراه شد

«آدم وقتي جوونه كپكش خروس مي‌خونه، دنيا باهاش مهربونه، اما به وقت پيري تنها و بي‌كس مي‌مونه.»

فرخ‌لقا هوشمند بازيگر 81 ساله‌ي تئاتر، سينما و تلويزيون دو سال گذشته همزمان با روز مادر در ديدار گروه هنري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) جملاتش را با شعري آغاز كرد و ادامه داد: تا جوان بوديم براي كار هنري زحمت مي‌كشيديم، اما حالا كه پير شديم كسي نمي‌پرسد حالت چطور است.

اين بازيگر پيشكسوت با بيان اينكه بعد از سكته مغزي كه چهار سال قبل‌تر برايش اتفاق افتاده، ديگر نتوانسته به بازيگري ادامه دهد، مي‌گفت: ظاهرا سر حال هستم، اما اين سكته باعث شد مقداري هوش و حواسم را از دست بدهم و روي بينايي و دست و پايم هم اثر گذاشته و زياد نمي‌توانم سرپا بمانم.

او گله‌مند بود از اينكه هيچكس سراغي از او نمي‌گيرد و مطرح كرد: تنها اگر مراسم خاصي همانند شب يلدا يا ماه رمضان باشد، خانم لرستاني در خانم پيشكسوتان هنر يادي از من مي‌كنند، سال گذشته هم در جشن بزرگ بازيگران مرا صدا كردند و لوح تقديري دادند.

هوشمند كه به گفته‌ي خودش ماهي 85 هزار تومان از طرح تكريم مي‌گرفت: اين پول خرج داروهايش هم نمي‌شود. زماني دست خانه پيشكسوتان هنر باز بود و گاهي مواقع بن‌هايي مي‌داند كه آن هم قطع شده است.

اين بازيگر از دخترش كه مراقب او است ياد مي‌كرد و مي‌گفت: ‌دختر بزرگم مراقبت از من را بر عهده دارد و با وجود اينكه جدا زندگي مي‌كند، اما مرتب پيش من است و كارهايم را انجام مي‌دهد.

و شامگاه شب گذشته 21 تير ماه فرخ‌لقا هوشمند از دنيا رفت.

به گفته‌ي الهي داماد او؛ فرخ لقا هوشمند طي 5 روز گذشته در خانه بستري بود.

او توضيح داد: بعد از 33 روز كه خانم هوشمند در بيمارستان پارسيان در بخش آي‌سي‌يو بستري بود به ما اعلام كردند به منزل منتقل كنيد و با تجهيزات كامل ايشان را در منزل دخترشان بستري كرديم كه از حالت كما هم خارج شده بودند، اما هوشياري كامل نداشتند و در نهايت ساعت 24 شب گذشته به ديار باقي شتافتند.

به گزارش ايسنا، مراسم تشييع اين هنرمند 24 تير ماه ساعت 9 صبح از مقابل خانه سينما برگزار مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha