• چهارشنبه / ۲۱ مرداد ۱۳۸۸ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 8805-10643

مسوول خصوصي‌سازي بانك صادرات خبر داد: *بهبود قيمت سهام بانك در هفته آينده *سـود 7 درصـدي در هـر سهـم بـانـك صـادرات

مسوول خصوصي‌سازي بانك صادرات خبر داد:
*بهبود قيمت سهام بانك در هفته آينده
*سـود 7 درصـدي در هـر سهـم بـانـك صـادرات

قيمت هر سهم بانك صادرات هفته آينده بيش از100 تومان در تابلو بورس معامله مي‌شود.

دكتر غلامرضا خليل ارجمندي ـ مدير امور مالي و مسوول خصوصي سازي بانك صادرات ـ در گفت‌وگو با خبرنگار بورس خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، از افزايش قيمت بانك صادرات در هفته آينده خبر داد و گفت: بعد از برگزاري مجمع و تقسيم سود 10 توماني براي هر سهم، نماد بانك صادرات در قيمت96 تومان بازگشايي شد كه پيش بيني مي‌شود هفته آينده قيمت هر سهم اين بانك به بالاي 100 تومان برسد.

وي افزود: در حال حاضر براي سهام بانك صادرات در قيمت 98 تا 100 تومان صف فروش وجود دارد و خود بازار در حال خريداري اين سهم است و سهم را بازارگرداني مي‌كند كه اين امر نشان مي‌دهد كه علاقمندي به عرضه سهم وجود دارد و شركت‌هاي وابسته به بانك بازار گرداني را انجام نمي دهند.

مديرمالي بانك صادرات كاهش قيمت سهم را طبيعي دانست و عنوان كرد: در روز اول هر سهم بانك صادرات به قيمت 100 تومان و يك ريال فروخته شد و در روز مجمع 10 تومان سود به ازاي هر سهم تقسيم شد، بنابراين طبيعي است كه آستانه قيمت سهم 90 تومان باشد ولي در حال حاضر اين سهم در قيمت 97 تومان در حال معامله است يعني 7 درصد سود در هر سهم وجود دارد علاوه بر اينكه حدود سه ماه از عرضه عمده سهام بانك مي‌گذرد و در اين مدت قيمت سهم روند رو به رشد و مساعدي داشته است.

وي به مقايسه بانك صادرات با ساير بانك‌ها پرداخت و گفت: قيمت اوليه ساير بانك‌ها بالاي ارزش اسمي عرضه شد در حالي كه هر سهم بانك صادرات به قيمت اسمي100 تومان عرضه و در مجمع10 تومان سود پرداخت شد.از سوي ديگر يك درصد سهام بانك صادرات در اختيار سهامدران جزء است بنابراين جمع كردن سهام و بازار گرداني آن دشوار نيست.

وي تصريح كرد: افرادي كه سهم بانك را در عرضه بلوكي و عرضه اوليه خريداري كردند اشخاص حقيقي بودند و اشخاصي هستند كه به منظور نوسان گيري وارد بازار نشدند زيرا يك سهام دار با وفا و هماهنگ در كنار شركت باقي مي‌ماند و ترجيح مي‌دهد سهام را نفروشد.

ارجمندي ادامه داد: افرادي كه به دنبال نوسان گيري هستند سهم را خريداري كرده و بعد از گرفتن سود 10 توماني از بازار خارج مي‌شوند و اين خاصيت بازار است لذا اميدواريم كه سهم بانك صادارت هفته آينده به بيش 100 تومان در تابلو برسد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha