• چهارشنبه / ۲۵ شهریور ۱۳۸۸ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8806-00005.102271
  • خبرنگار : 71078

*نقدي بر سريال «نردبام آسمان»* يك منتقد: لطيفي در كارگرداني به مرز پختگي رسيده‌است پيام‌هاي مستتر سريال«نردبام آسمان» اثر‌گذارتر از پيام‌هاي مستقيم ديني است

*نقدي بر سريال «نردبام آسمان»*
يك منتقد: لطيفي در كارگرداني به مرز پختگي رسيده‌است
پيام‌هاي مستتر سريال«نردبام آسمان» اثر‌گذارتر از پيام‌هاي مستقيم ديني است

يك منتقد معتقداست: سريال «نردبام آسمان» به دلايلي چون پرداخت غيرمستقيم به مفاهيم ديني، شگفتي سريال‌هاي ماه رمضان سال جاري است.

جليل اكبري صحت در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) افزود: هر سال سريال‌هايي در ماه مبارك رمضان پخش مي‌شد كه بسيار مستقيم و صريح به مسايلي مانند قيامت، معاد و پشيماني از گناه مي‌پرداخت، اين در حاليست كه پيام‌هاي مستتر در سريال «نردبام آسمان» بر مخاطب اثر‌گذارتر است؛ چرا كه قرار نيست چون در ماه مبارك رمضان مردم حالت معنوي بيشتري دارند، تمام پيام‌هاي ديني به شيوه‌ي مستقيم به آنان منتقل شود.

او درباره‌ي فيلمنامه‌ي «نردبام آسمان» ابراز كرد: با دخل و تصرفي جزيي در يك ماجراي تاريخي، يك اثر قابل تامل براي نسل‌هاي مختلف به نگارش در آمده است كه كشش لازم را نيز دارد. كمااين كه به گفته‌ي محمدحسين لطيفي -كارگردان «نردبام آسمان»- او قصد ساخت سريالي را داشته است كه كودكان و نوجوانان هم آن را ببينند.

اين منتقد ضمن بيان اين‌كه لطيفي در ايجاد تعليق در روايت زندگي يك شخصيت علمي موفق بوده است، گفت: كارگرداني او به مرز پختگي رسيده است. او در اين سريال بازي خوبي از بازيگران گرفته و از تركيب قديمي و كمتر شناخته شده استفاده كرده است.

اكبري صحت با اشاره به بازي وحيد جليلوند در نقش غياث‌الدين جمشيد كاشاني اظهار كرد: بازي او بسياري از افراد را شگفت‌زده كرده است. جليلوند بازيگري است كه قبلا او را به عنوان يك مجري مي‌شناختيم و اكنون مي‌توانيم او را به عنوان يك بازيگر بشناسيم. البته نمي‌دانم آيا جليلوند توانايي بازي در نقش‌ها و به جاي شخصيت‌هايي را دارد كه به علايقش نزديك نيست؟ به هرحال او در «نردبام آسمان» عملكرد قابل قبولي داشته است.

اين منتقد درباره‌ي به تصوير كشيده شدن فضاهاي تاريخي در «نردبام آسمان» گفت: اين سريال در نشان دادن فضاهاي تاريخي قرون گذشته ايران با استفاده از نورپردازي مطلوب، دكوري نسبتا مناسب و بهره‌گيري از طبيعت زيباي ايران - كه نشاندهنده‌ي شناخت كافي او از طبيعت سمرقند در زمان غياث‌الدين است- موفق بوده و اثر درخور توجهي را ساخته است. در كل «نردبام آسمان» در مقايسه با كل سريال‌هاي در حال پخش بسيار سريال خوبي است.

اكبري صحت در پايان تصميم براي پخش مجموعه «نردبام آسمان» در ماه مبارك رمضان را فوق‌العاده توصيف كرد چراكه اين سريال به موضوعات ديني غير مستقيم پرداخته است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha