• چهارشنبه / ۲۵ شهریور ۱۳۸۸ / ۱۶:۰۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8806-00185.106625

رييس كل بانك مركزي خبر داد: توقف موقت طرح حذف سه صفر از پول ملي

رييس كل بانك مركزي خبر داد:
توقف موقت طرح حذف سه صفر از پول ملي

رييس‌كل بانك مركزي از توقف موقت طرح حذف سه صفر از پول ملي به دليل كاهش نرخ تورم در كشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) محمود بهمني در حاشيه‌ جلسه هيات دولت در مورد حذف سه صفر از پول ملي اظهار كرد: در اين مورد به نتيجه رسيده‌ايم اما فعلا قضيه متوقف است، چون احساس مي‌كنيم كاهش تورم را در پيش داريم و پس از آن بتوانيم طرح را اجرا كنيم تا نتيجه‌ مطلوب‌تري بگيريم.

وي در پاسخ به خبرنگار ايسنا ادامه داد:‌ با كاهش تورم اين مساله لغو نمي‌شود و ما برنامه‌ريزي خود را انجام داده‌ايم و آن را پيگيري مي‌كنيم.

بهمني در پاسخ به پرسشي در مورد شناسايي مشكلات مالي و پولي كشور نيز خاطرنشان كرد: در طول يك سال حضورم در بانك مركزي 18 مورد را به صورت كوتاه مدت طراحي كرده بودم و با توجه به شرايط فعلي نيز روند كاهش تورم و كنترل نقدينگي و نيز مديريت منابع ارزي و نظام و توليد را مدنظر قرار داده‌ايم.

رييس‌كل بانك مركزي با رد برخي اظهارات در مورد عدم ارائه‌ تسهيلات مناسب در بخش‌هاي مختلف اظهار كرد: خوشبختانه رشد منابع در طول سال جاري نسبت به سال‌هاي گذشته بهتر و بيشتر شده و 4/10 درصد در چهار ماه گذشته رشد داشته‌ايم و لذا فضاي خوبي براي دادن تسهيلات ايجاد شده است.

وي ادامه داد: اولويت با توجه به توجيهات و در بحث‌هاي سرمايه در گردش و طرح‌هاي نيمه‌كاره تعيين مي‌شود.

بهمني همچنين تصريح كرد: ‌تا اين لحظه درباره بحث صادرات، ‌واردات و تعاملات بانكي با بانك‌هاي خاص مدنظر در حال انجام است و پيش‌بيني لازم را براي اين تعاملات داشته‌ايم.

وي در زمينه كاهش نرخ تورم نيز گفت: اگر ساير عوامل ثابت باشد نرخ تورم كاهشي خواهد بود ولي اگر طرح آزادسازي قيمت‌ها (نقدينگي يارانه‌ها) اجرا شود موجب افزايش دفعي تورم خواهد شد كه برنامه‌ريزي مناسب خود را مي‌طلبد كه پيش‌بيني لازم صورت گرفته است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha