• یکشنبه / ۲۹ شهریور ۱۳۸۸ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8806-00776.110652
  • خبرنگار : 71012

مخاطبان چشم‌انتظار و تلويزيون خوش‌خيال! گـزارشي از پـايان سـريال‌ها در رمــضان 88

مخاطبان چشم‌انتظار و تلويزيون خوش‌خيال!
گـزارشي از پـايان سـريال‌ها در رمــضان 88

آخرين قسمت از سريال «پنجمين خورشيد» در حالي شامگاه 28 شهريور ماه ، پس از دو روز تعطيلي مجددا به روي آنتن رفت كه زمان پخش اين مجموعه مناسبتي دو بار به تعويق افتاد. اين در حالي است كه سريال «نردبام آسمان» به عنوان ديگر مجموعه ماه رمضان سيما زودتر از زمان معمول به پايان رسيد و قرار است در باكسي هفتگي مجددا پخش شود.

به گزارش خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا، قسمت آخر از سريال «پنجمين خورشيد» كه طي روزهاي پنجشنبه و جمعه پخش نشده بود، بنا به اعلام قبلي شنبه(28 شهريور ماه) به روي آنتن رفت؛ بر اين اساس در شرايطي كه شبكه سه روز جمعه، زمان پخش آخرين قسمت از سريال «پنجمين خورشيد» را شنبه ساعت 20 اعلام كرده بود، اين سريال در زمان مقرر به روي آنتن نرفت تا بار ديگر زمان پخش 20 و 40 دقيقه اعلام شود؛ اما در اين زمان اعلام شده هم سريال «پنجمين خورشيد» پخش نشد تا براي سومين بار زمان پخش 21 و 15 دقيقه اعلام شود.

و اما تلويزيون در فاصله زماني به تعويق افتادن اين سريال، با انواع تبليغات بازرگاني كه هر كدام چندين بار هم پخش شدند از مخاطبان چشم انتظار پذايرايي كرد و در اين راه حتي از پخش سيرك هم فروگذار نبود!

پخش «پنجمين خورشيد» هم چنين با 10 دقيقه تبليغ در بين سريال همراه شد و البته شبكه سه به دليل وقفه نيفتادن در سريال، پخش اخبار شبانگاهي ساع 22 را به بعد از پخش سريال موكول كرد.

تلويزيون آخرين قسمت از سريال «پنجمين خورشيد» را در حالي اين گونه به روي آنتن برد كه تهيه‌كننده اين سريال از قبل پيش‌بيني كرده بود كه نمي‌توانند سريال را به پخش در روز شنبه برسانند. عليرضا افخمي، كارگردان سريال «پنجمين خورشيد» كه به دليل خستگي ناشي از فشار كارهاي مناسبتي، از ماه‌ها قبل اعلام كرده بود كه براي ماه رمضان سريال نمي سازد، در فاصله سه ماه مانده به اين مناسبت، ساخت سريال «پنجمين خورشيد» را قبول كرد تا اين مجموعه مناسبتي هم به عاقبتي مشابه ديگر سريالش با نام «او يك فرشته بود» دچار شود. افخمي سه سال قبل نيز قسمت پاياني سريال «او يك فرشته بود» را با چند روز تاخير آماده پخش كرده بود تا بتواند صحنه‌هاي باقي مانده از سريالش را گرفته و قسمت پاياني را آماده پخش كند.

البته تصويربرداري سريال «پنجمين خورشيد» در دقايق نود اين حسن را هم داشت كه سازندگان آن براي نشان دادن آن‌لاين بودن خود، اشاره‌اي به باران‌هاي اخير شهر تهران داشته و در صحنه‌اي اين ديالوگ را بگنجانند كه «اين باران هم مي‌بارد و قطع مي‌شود»!

***

آخرين قسمت از سريال «عبور از پاييز» هم جمعه شب به روي آنتن شبكه دو سيما رفت؛ سريالي كه توسط مسعود شامحمدي ساخته شد و رضا جودي تهيه‌كنندگي آن را بر عهده داشت؛ تهيه‌كننده‌اي كه در روند ساخت كمتر تمايلي به پاسخگويي داشت و حتي به خبرنگاران پيشنهاد مي‌داد كه اعلام كنند جودي پاسخگو نيست! سريال «عبور از پاپپز» روند معمولي به لحاظ توليد در بين سريال‌هاي ماه رمضان داشت و به موقع آماده پخش شد، ولي مي‌توان گفت كمتر ديده شد و منتقدان نيز يافت نشدند كه درباره‌ي اين مجموعه‌ اظهار نظر كنند.

***

«نردبام آسمان» ديگر سريال ماه رمضان سيما، بر خلاف معمول، زودتر از موعد به پايان رسيد و آن طور كه تهيه‌كننده به خبرنگار اعلام كرده، بر اساس توافق با مسوولان صداوسيما قرار است در فاصله‌اي حداقل شش ماهه، بار ديگر اين مجموعه به كارگرداني محمدحسين لطيفي به صورت هفتگي پخش شود.

به گزارش ايسنا، در حالي كه خبرهايي درباره پخش خلاصه‌ي تمامي قسمت‌هاي سريال «نردبام آسمان» در فاصله چند روز باقي مانده به عيد فطر مطرح بود، اين اتفاق رخ نداد تا فرداي روز پخش آخرين قسمت از اين سريال، تنها دو قسمت پاياني، آن هم در ساعات نزديك نيمه شب پخش شود.

در اين روز (چهارشنبه) هم چنين نخستين قسمت از سريال «هزار و يك شب» بدون اعلام قبلي به روي آنتن رفت. پخش اين سريال در دو روز بعد ادامه نيافت تا يك تله فيلم ايراني با نام «سرزمين مادري» كه داستاني مشابه فيلم «كيميا» داشت، پنجشنبه شب پخش شود و روز جمعه نيز همانند گذشته سريال «در چشم باد» پخش ‌شد. و البته قسمت دوم از سريال «شب هزار و يكم» هم بدون پخش تيزر و اعلام قبلي شنبه پخش شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha