• سه‌شنبه / ۱۴ مهر ۱۳۸۸ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8807-00322.121658

آتش، باز هم دامن بازار را گرفت آتشنشاني: 100مغازه خسارت مالي ديد اورژانس:11 تن مصدوم شدند

آتش، باز هم دامن بازار را گرفت 
آتشنشاني: 100مغازه خسارت مالي ديد
اورژانس:11 تن مصدوم شدند

آتش‌سوزي در سراي حاج حسن بازار بزرگ تهران كه سومين حريق بازار از ابتداي سال جاري محسوب مي‌شود، بالاخره اطفا شد. اما به گفته مسوولان سازمان آتشنشاني، اين آتش‌سوزي كه بزرگ‌ترين حريق بازار تهران بود، حداقل 500 مترمربع از فضاي باز و يک‌صد باب مغازه بازار را با خسارت مالي روبرو كرد و برآورد ميزان دقيق خسارت در دست بررسي كارشناسان قرار دارد.

به گزارش سرويس «حوادث» ايسنا، اين حريق كه در ساعت 19 و يک دقيقه شامگاه روز دوشنبه از يک پتوفروشي شروع شد و به دليل باز بودن فضا و وجود کالاهاي سريع‌الاشتعال از جمله کاغذ، چرم، پارچه، چوب و موادي از جمله تينر و چسب به سرعت گسترش يافت، به طوري كه داود درويش‌زاده ـ مدير منطقه يك عمليات سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران ـ هم وجود اين مواد و چينش غيراصولي آن را از دلايل گسترش اين آتش‌سوزي عنوان کرد.

وي گفت: اين آتش‌سوزي با تلاش آتش‌نشانان 10 ايستگاه آتش‌نشاني تهران پس از حدود 150 دقيقه مهار و خاموش شد و آتش‌نشانان عمليات ايمن‌سازي و لکه‌گيري را آغاز کردند.

وي با بيان اين كه 150 آتش‌نشان از 10 ايستگاه آتش‌نشاني با تجهيزات کامل و بکارگيري 10 دستگاه تانکر آبرسان و دو دستگاه خودرو دستگاه تنفسي در محل آتش‌سوزي حاضر شدند، بيان كرد: اين امر باعث شد تا آتش‌سوزي در کمترين زمان ممکن خاموش شود.

مدير منطقه يك عمليات سازمان آتش‌نشاني تهران گفت: به دليل سستي ساختمان در اين محل و ميزان آبي که براي خاموش کردن آتش‌سوزي استفاده شده است، آتش‌نشانان به منظور پيشگيري از ريزش و هر گونه حادثه احتمالي ديگر، همچنان در محل آتش‌سوزي مشغول انجام امور محوله هستند.

وي با اعلام اين که خوشبختانه در اين آتش‌سوزي هيچ يک از شهروندان آسيبي نديدند، افزود: 9 نفر از آتش‌نشانان در جريان تلاش براي خاموش کردن شعله‌هاي آتش در اين حادثه آسيب ديدند که پنج نفر آن‌ها را امدادگران اورژانس در محل سرپايي مداوا کردند و به عمليات بازگشتند. چهار نفر نيز به مرکز درماني منتقل شدند که سه نفر آن‌ها پس از مداواي اوليه مرخص شدند و تنها يک نفر از آتش‌نشانان در بيمارستان بستري است که شرايط جسمي وي رضايت بخش اعلام شده است.

درويش‌زاده، تجمع کسبه بازار و ديگر شهروندان در محل حادثه، کم عرض بودن گذرگاه‌ها و همزماني بروز حادثه با ورود خودروهاي حامل کالا به بازار را از جمله عللي عنوان کرد که تلاش و فعاليت آتش‌نشانان را با دشواري و مشکل روبرو کرد.

بهروز تشکر ـ مدير روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان آتش‌نشاني تهران ـ نيز با بيان اين که کارشناسان آتش‌نشاني علت بروز اين حادثه و ميزان خسارت مالي وارد شده را بررسي مي‌کنند، يادآور شد: سازمان آتش‌نشاني بارها تاکيد و اعلام کرده است که بازار تهران از نظر ايمني، آتش زير خاکستر است و توجه به ايمني بيشتر آن بايد مورد توجه و در اولويت قرار گيرد.

وي گفت: براي گذر از گذرگاه‌هاي باريک و کم عرض بازار با استفاده از موتورسيکلت‌هاي آتش‌نشاني، عمليات منتقل کردن لوله‌هاي آبدهي با بهره‌گيري مناسب از سيستم آبرساني از تانکرها و شيرهاي ايستاده آتش‌نشاني همچنين شناخت شرايط و محيط بازار تهران باعث شد امکان دسترسي آتش‌نشانان عليرغم انباشت نامناسب کالاها در محل آتش‌سوزي امکان‌پذير شود.

اظهارات مسوولان سازمان آتشنشاني درباره مصدوميت 9 تن از آتشنشانان در اين حادثه در حالي عنوان مي‌شود كه مركز فوريت‌هاي پزشكي تهران (اورژانس)، امروز به ايسنا اعلام كرد كه حريق شب گذشته در بازار تهران 11 مصدوم بر جاي گذاشت.

اورژانس اعلام كرد: پس از اعلام وقوع حريق در چهار سوق بازار تهران امدادگران اورژانس در محل حادثه حاضر شدند كه 11 تن از آتشنشانان كه در حين عمليات اطفاي حريق دچار مصدوميت شده بودند، را مداوا كردند.

بنابراين گزارش از اين تعداد چهار تن پس از انجام اقدامات اوليه درماني به بيمارستان منتقل و هفت تن ديگر نيز به صورت سرپايي مداوا شدند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha