• یکشنبه / ۵ مهر ۱۳۸۸ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8807-00947.126373
  • خبرنگار : 71132

نماينده دشتستان: وجود ذخاير عظيم نفت و گاز در استان بوشهر هيچ تحولي در زندگي مردم ايجاد نكرده است

نماينده‌ي مردم دشتستان در مجلس شوراي اسلامي با گراميداشت هفته‌ي دفاع مقدس گفت: استان بوشهر از جنوبي‌ترين استان‌هاي كشور، ‌صاحب مردان و زناني وطن‌پرست، ‌انقلابي، شجاع و مسلمان است كه بيش از هشت ماه از سال گرماي طاقت‌فرسا در تمام سال، خشكسالي و خشكي زمين امان از مردمان بريده است،‌ اما جبر تاريخ و طبيعت چهره‌ي اين استان را چنان آراسته كه مردماني پاك، با صفا و كم‌توقع به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، ايوب پاپري مقدم در نطق ميان دستور خود در جلسه‌ي علني امروز مجلس شوراي اسلامي اظهار كرد: در حالي كه ايران اسلامي در طول تاريخ مديون از جان گذشتگي دليران دشتستان، دشتي و تنگستان بوده، ولي كم‌مهري دولتمردان در طول تاريخ چهره‌اي محروم از استان را به نمايش گذاشته است. وجود ذخاير عظيم نفت و گاز و بزرگترين پايانه‌ي بارگيري نفت ايران در استان علي‌رغم تلاش‌ دولت‌هاي مختلف هيچ تحول اساسي در زندگي مردم ايجاد نكرده است.

وي ادامه داد: وجود بزرگترين عامل وحدت ملي و هم‌زباني ملت ايران يعني نيروگاه هسته‌يي بوشهر هم نتوانسته در طول نيم‌قرن متضمن توسعه‌ي استان باشد.

وي افزود: دشتستان بزرگترين شهرستان استان بوشهر هم از لحاظ جمعيتي و وسعت اراضي با دارا بودن پنج بخش و هشت شهر از محروم‌ترين شهرستان‌هاي كشور است، جناب آقاي رييس‌جمهور! شبكه‌ي انتقال گاز ايران به هندوستان موسوم به خط صلح از جلوي چشم دشتستاني‌ها عبور داده شد و سعي نشد اندكي از رنج و آلام مردم دشتستان را تسكين دهد، شهرها و روستاها در انتظار گاز هستند، بيكاري و بالا بودن هزينه‌هاي زندگي مردم را به سطوح آورده است، عدم توجه به مصوبه‌ي دولت مبني بر بكارگيري نيروهاي بومي در منطقه‌ي ويژه‌ي پارس جنوبي باعث تجمع نيروها و مديريت غيربومي شده است.

پاپري مقدم يادآور شد: جناب آقاي رييس‌جمهور! اصرار دولت مبني بر وجود نيروي غيربومي به عنوان مديريت ارشد استان دليلي شده است كه برنامه‌ي بومي‌زدايي مديران در دستور كار ادارات كل، كارخانجات و به خصوص سيمان دشتستان قرار گيرد كه باعث نگراني شديد مردم شريف استان شده است. وزير نفت! پتروشيمي دشتستان در هاله‌اي از ابهام است رفع ابهام فرماييد.

وي خطاب به وزير بهداشت گفت: در دهه‌ي چهارم انقلاب هنوز بعضي از بخش‌هاي شهرستان دشتستان فاقد پزشك عمومي هستند پس از گذشت چهل سال از عمر بيمارستان شهرستان اقدام به احداث بيمارستان 160 تختخوابي به جاي بيمارستان 196 تختخوابي قديمي شده است و تزريق اندكي اعتبار در سال جاري باعث تسريع و تشديد عمليات احداث و مسرت شهروندان دشتستان خواهد شد.

نماينده‌ي مردم دشتستان در خانه‌ي ملت در ادامه خطاب به وزراي كشاورزي و نيرو گفت: شهرستان دشتستان با دارا بودن بيش از 7 ميليون اصله نخل و اراضي كشاورزي بسيار مستعد با كمبود آب روبرو است. گرماي بيش از 40 درجه در بسياري از ايام سال هزينه‌هاي برودتي مردم را به شدت افزايش داده و سهم بالاي هزينه‌ي انرژي در سبد خانوار باعث ايجاد مشكلات عديده‌اي براي مردم شده است شما را به خدا سوگند در اين خصوص با يك بررسي كارشناسانه موضوع را حل‌وفصل نماييد.

وي با مخاطب قرار دادن وزيران راه‌و‌ترابري و كشور تصريح كرد: چرا در طراحي خط راه‌آهن شمال به جنوب شهرستان دشتستان و مركز آن مورد توجه قرار نگرفته است. جمعيت 230 هزار نفري دشتستان منتظر دستور تجديدنظر در مطالعه و در مسير قرار گرفتن شهر برازجان مي‌باشد. شهرستان دشتستان به دليل موقعيت خاص و با توجه به دارا بودن شرايط فرمانداري ويژه منتظر دستور وزير كشور است .

نماينده دشستان ادامه داد: وزير اقتصاد و دارايي! راي اعتماد بالاي نمايندگان را به منزله‌ي رضايت‌مندي از سيستم اقتصادي موجود تلقي نفرماييد بلكه اصلاح سيستم بانكي، يكسان‌سازي نرخ و بهره‌ي بانك‌ و موسسات، شفاف‌سازي سيستم بانكي و توجه به اقتصاد ملي در ارتباط با اقتصاد جهاني از مسائلي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha