• چهارشنبه / ۲۲ مهر ۱۳۸۸ / ۰۸:۴۱
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8807-04073
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

رييس‌جمهور در همايش روحانيون ارتش: اتصال به امامت، برگ برنده ماست سوخت حركت جبهه استكبار رو به اتمام است نقطه هدف هجمه فرهنگي، نخبگان و مديران جامعه هستند

رييس‌جمهور در همايش روحانيون ارتش: 
اتصال به امامت، برگ برنده ماست
سوخت حركت جبهه استكبار رو به اتمام است 
نقطه هدف هجمه فرهنگي، نخبگان و مديران جامعه هستند

رييس‌جمهور گفت: انقلاب اسلامي يك حركت، جوشش و روح بالنده است. انقلاب آمد تا مسير كمال و پيوستن به رودخانه زلال ولايت و امامت را در برابر بشر امروز باز كند.

به گزارش خبرنگار ايسنا، دكتر محمود احمدي‌نژاد كه روز سه‌شنبه در نهمين همايش روحانيون ارتش جمهوري اسلامي ايران سخن مي‌گفت، افزود: انقلاب اسلامي يك حركت كمال‌جويانه مستمر و دائمي است. انقلاب هيچ گاه براي اهداف موضعي و مقطعي و موردي برپا نشد؛ بلكه آمد تا همه مناسبات يك‌سويه و ظالمانه حاكم بر جهان را مورد هجوم قرار دهد و آن را به نفع مناسبات عادلانه تغيير دهد.

رييس‌جمهور در ادامه با بيان اين كه « در سي سال گذشته انقلاب مسير رشد خود را طي كرده و در هر مرحله يك گام بلند به جلو برداشته است» اظهار كرد: پيروزي در انقلاب و نيل به قله‌هاي بالاتر مستلزم عبور از موانع و سختي‌هاي بيشتر است. اگر كسي تصور كند آرمان‌هاي بلند انقلاب بدون گذر از موانع و فتنه‌ها امكان دارد، قطعا در اشتباه است. اين راه اصلا از دل سختي‌ها و آزمايش هاي سنگين‌تر و بزرگ‌تر مي‌گذرد و هر قدر مرتبه و نقطه كمال بالاتر باشد، آزمايش‌ها سخت‌تر و پيچيده‌تر مي‌شود.

احمدي‌نژاد افزود: فتنه، سختي و بلا بهترين فرصت براي تعالي و كمال است. از دل سختي‌هاست كه جوهر ايمان و معنويت و عشق به ولايت صيقل مي‌خورد و شكوفا مي‌شود و بر خلاف تصور دشمنان، امروز انقلاب اسلامي بسيار عميق‌تر و گسترده‌تر و بالنده‌تر از سي سال گذشته به راهش ادامه مي‌دهد.

احمدي‌نژاد در ادامه سخنانش با اشاره به حوادث چند ماه گذشته گفت: برخي دوستان از اين مسائل ابراز نگراني مي‌كنند، من به آن‌ها يك پاسخ دادم كه مي‌خواهم اين‌جا براي شما نقل كنم. من به آنها گفتم شما اشتباه مي‌كنيد و حوادث پيش‌آمده سه پيروزي بزرگ براي انقلاب ما داشت؛ اول اين كه الگوي حكومت صالح و مشاركت مردم و الگوي سازماندهي شده اراده جمعي يك ملت براي پيشرفت آرمان‌ها و اداره يك كشور به نمايش گذاشته و توسط ملت ايران به جهان عرضه شد. در هيچ جاي دنيا سراغ نداريم انتخاباتي با اين عظمت، شكوه و اين درجه از آزادي كه نزديك به مطلق بود، انجام شود. هشتاد و پنج درصد مردم آزادانه و با اختيار و آگاهانه در انتخابات حاضر شدند؛ در حالي كه اخيرا ديديم در يك كشور اروپايي انتخاباتي برگزار شد كه اول گفتند 36 درصد مردم در انتخابات شركت كردند و بعدا آن را 40 تا 42 درصد اعلام كردند.

رييس‌جمهور در ادامه گفت: در دوره‌اي كه روش دموكراسي ليبرال با سوالات جدي مواجه شده است، جمهوري اسلامي يك نمونه بسيار مترقي و كارآمد را به جهان ارائه كرده كه اصول و نظامات جاري جهان را زير سوال مي‌برد و آن‌ها از اين مساله ناراحت هستند و مي‌خواهند دموكراسي و معيارهاي آن همچنان در دست خودشان باشد. امروز تئوري ليبرال دموكراسي زير سوال رفته و يك نظام الهي مبتني بر آموزه‌هاي ديني، بالاترين سطح مشاركت مردم و آزادي سياسي را تجربه مي‌كند؛ اين تجربه جديدي است و به فضل الهي آينده از آن اين تجربه است.

احمدي‌نژاد در ادامه گفت: دومين پيروزي اين بود كه خود انقلاب در حوادث اخير پيروز شد. سال‌هاي طولاني بود كه دشمنان تبليغ و طراحي و با راه‌اندازي جنگ نرم يك جنگ فرهنگي درتصور خود خيال مي‌كردند بين ملت ايران و آرمان‌هاي انقلاب فاصله ايجاد كرده‌اند، اما در اين انتخابات معلوم شد بعد از سي سال از پيروزي انقلاب در يك تراز بسيار بالاتر و در زير سنگين‌ترين جنگ رواني ملت ايران به صحنه آمد و خط امام و خط ولايت را آگاهانه انتخاب كرد. دشمنان اين مساله را فهميده‌اند و از اين جهت بسيار عصباني هستند؛ آنها مي‌خواستند با سرمايه‌گذاري‌هاي گسترده گرايش و تمايل مردم را به آرمان‌هاي انقلاب تضعيف كنند؛ اما چهل ميليون راي دهنده دوباره آرمان‌هاي انقلاب را انتخاب كردند و انگيزه حمايت از آرمان‌هاي انقلاب وارد صحنه شدند.

رييس‌جمهور افزود: انقلاب ما يك بار ديگر و در افقي بالاتر متولد شد. انقلاب ما جوان شد و با سي سال تجربه دوباره بازسازي شد.

احمدي‌نژاد گفت: پيروزي سوم ملت ما در حوادث اخير قدرت مديريت جمهوري اسلامي بود. وزير خارجه يكي از كشورهاي دوست مي‌گفت براي يكي از كشورهاي استكباري كه با راه‌اندازي كانال تلويويزيوني مي‌خواست به اهدافش برسد گفته بود شما ملت ايران را نمي‌شناسيد، اما آن نماينده كشور استكباري به اين فرد گفت كه اين بار داستان فرق مي‌كند و ما با فلان آقا و فلان آقا بسته‌ايم. اين وزير خارجه كشور دوست در جواب گفته بود انقلاب اسلامي در اعماق جان جا دارد؛ اما آن فرد قبول نكرده بود.

احمدي‌نژاد گفت: من خودم از رهبري سوال كردم به نظر شما تحركاتي كه اتفاق مي‌افتد چقدر سابقه دارد كه ايشان گفتند حداقل بيست سال.

وي ادامه داد: يعني دشمنان بيست سال هم‌چنان طراحي كردند اقتدار و مديريت جمهوري اسلامي را در هم بشكنند؛ اما به فضل الهي جمهوري اسلامي از همه آن‌ها سربلند بيرون آمد. آن‌ها مي‌خواستند اقتدار ملت ايران را تضعيف كنند، اما ملت ايران نسبت به چند ماه قبل بيشتر احساس اقتدار مي‌كند و جمهوري اسلامي به مراتب نسبت به چند سال قبل كارآمدتر شده است.

رييس‌جمهور افزود: البته حوادث اخير اتفاقات تلخي هم در بر داشت كه اي كاش رخ نمي‌داد؛ اما جمهوري اسلامي نشان داد در برابر سنگين‌ترين طراحي‌هاي جبهه استكبار هوشمندانه با اعتماد به نفس و تدبير عمل مي‌كند و به راهش ادامه مي‌دهد و ما بايد شكرگزار نعمت نظام جمهوري اسلامي و آرمان‌هاي بلند انقلاب باشيم.

وي در ادامه با بيان اين كه « جنگ نرم دو وجهه دارد كه يكي هجمه فرهنگي و ديگري جنگ رواني است» اظهار كرد: بر خلاف تصور خيلي‌ها معتقدم نقطه هدف هجمه فرهنگي نخبگان و مديران جامعه هستند و اين اشتباه است كه فكر كنيم آنها مردم عادي را هدف گرفته‌اند؛ البته گاهي دامنه اين فعاليت‌ها به مردم هم كشيده مي‌شود و اقدامات ضدفرهنگي آنها به عامه مردم هم تسري پيدا مي‌كند، اما هدف اصلي آن‌ها تغيير مباني نظري است. من در جايي هم گفته بودم زرادخانه‌هاي آنها يك طرح فريب است؛ اصل قدرت دشمن در هجمه فرهنگي و عمليات رواني است و البته در عمليات رواني عموم مردم را هدف قرار مي‌دهند؛ پس ما بايد براي مقابله با دشمن برنامه داشته باشيم.

احمدي‌نژاد در ادامه گفت: دشمن در جبهه فرهنگي انساني را معرفي مي‌كند كه به دنبال لذت حداكثري و رهاشدگي از قيود اخلاقي است. ما بايد در مقابل، انساني آرماني و آرمان‌گرا را معرفي كنيم. دشمن بشريت را به سمت يك جامعه سكولار دعوت و اين امر را تئوريزه مي‌كند، ما هم بايد انسان را به سمت حيات طيبه الهي و ايماني دعوت كنيم؛ البته صرف دعوت مشكلي را حل نمي‌كند، بلكه بايد يك انسان متعالي را معرفي كنيم و ذهن‌ها را به سمت مفهوم امام و امامت ببريم؛ همه پيامبران الهي آمده بودند تا ذهن و دل انسان‌ها را به اين سمت هدايت كنند. خداوند راهي جز راه امامت براي كمال و تعالي و سعادت قرار نداده است و تنها راه سعادت بشر پيوستن به امامت است و همه‌ طراحي‌هاي دشمن نيز غافل كردن انسان‌ها از اين حقيقت است.

وي افزود: اگر بخواهيم پاسخ دشمن را بدهيم، به كمك حبل‌الله نياز داريم. دو راه بيشتر نيست يا راه امام، امامت و ولايت و يا راه شيطان. براي كسي كه در مسير امامت نباشد راه ديگري جز راه شيطان وجود ندارد، بلكه برنده جبهه مومنان در برابر شياطين اصل امامت و ولايت است و همه زيبايي‌ها، بركات و رحمت الهي تنها زير سايه امامت جاري مي‌شود. امام واسطه فيض الهي است و وجود او خود حيات است؛ البته در نقطه مقابل، ما را به طاغوت دعوت مي‌كنند و اگر ما در زمان حضرت علي به دنيا آمده بوديم وظيفه‌اي جز اين نداشتيم كه همگان را به امام دعوت كنيم.

احمدي‌نژاد گفت: خارج از اتصال به امامت زندگي در اوهام و نيستي است. نقطه كمال جامعه مد نظر ما حيات طيبه در حضور حكومت جهاني امام حق است و اين برگ برنده ماست و دشمن از اين وحشت دارد؛ لذا نظام ولايت فقيه فرياد بلند دعوت بشريت به امام هستي است و پيروزي‌هاي پي در پي ملت ما و رمز شكست‌ناپذيري انقلاب به خاطر پيوستگي اين نظام با امامت است. اگر حلقه اتصال نظام جمهوري اسلامي به امام هستي كه همان ولايت فقيه است نبود، ديگر چه فرقي با بقيه داشتيم؛ در اين صورت در همان روزهاي اول شكست خورده بوديم.

احمدي‌نژاد هم‌چنين گفت: گرچه در جبهه مستكبران و طاغوت‌ها گرد و خاك و هياهو زياد است، اما به فضل الهي چراغ عمر طاغوت‌ها و مستكبران در حال خاموشي است. آنها به پايان راه رسيده‌اند و مهلت تاريخي‌شان به پايان رسيده است. دوره آنها به پايان آمده و سوخت حركت جبهه استكبار رو به تمام شدن است. دنيا چشم‌انتظار تغييرات است. در چهارسال گذشته كه من به سازمان ملل رفتم پيامي كه ملت ايران به جهان اعلام مي‌كرد لزوم تغيير بود و اينكه بايد دنياي جديدي بر پايه عدالت بسازيم. امسال كه به سازمان ملل رفتم، تقريبا بيت‌الغزل حرفهاي همه سخنرانان ضرورت تغيير و تحول بود؛ حتي آقاي اوباما نيز اعلام كرد نياز به تغيير وجود دارد و در بخش دوم سخنانش اعلام كرد كه آمريكا متعهد به اصلاح خود است. آن‌ها سخن سي ساله انقلاب ما را امروز برزبان مي‌آورند و تاييد مي‌كنند.

احمدي‌نژاد گفت: همه انديشه‌هاي مادي اعم از ماركسيسم و ليبراليسم امروز در جهان تجربه شده و جهان به دنبال يك راه جديد است. باور من اين است كه اكثريت مردم آمريكا و حتي اروپا از وضعيت موجود راضي نيستند و هيچ‌كس الگوي جديدي ندارد. تنها يك كانون است كه در دنيا حرف جديد دارد و حرفش هم ريشه دارد و با فطرت انسان‌ها سازگار است و آن هم ملت ايران و نظام جمهوري اسلامي است. ما بايد امروز انديشه‌ها را از ايران بارور و آن را به دنيا معرفي كنيم.

احمدي‌نژاد در پايان سخنانش با اشاره به نقش ارتش در حوادث گوناگون انقلاب گفت: نفس حفظ آمادگي معنوي در ارتش يك عامل بازدارنده در مقابل دشمنان است.

بر اساس اين گزارش پيش از سخنان رييس‌جمهور با حضور وي به تعدادي از روساي سابق و روحانيون برتر دايره عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران هدايايي اهدا شد، هم‌چنين از سوي اداره سياسي عقيدتي ارتش هديه‌اي معنوي به رييس جمهور تقديم شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha