• پنجشنبه / ۷ آبان ۱۳۸۸ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8808-00631.135088
  • منبع : فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی

پرداخت شش ميليارد تومان ديه توسط نيروي انتظامي در سال جاري

مدير كل معاضدت قضايي معاونت حقوقي و امور مجلس نيروي انتظامي از پرداخت شش ميليارد تومان ديه طي سال جاري به كساني كه حين انجام مأموريت پليس صدمه و يا جان خود را از دست داده‌اند خبر داد.

به گزارش سرويس اجتماعي ايسنا، سرهنگ سيروس آناهيد با اشاره به گستردگي و تنوع وظايف و مأموريت‌هاي نيروي انتظامي بويژه در ارتباط با برقراري نظم و امنيت و برخورد با معترضين به حقوق عمومي و اشرار و مبارزه با جرائم و سوداگران مرگ، افزود: بعضا مأموران ناجا ناگزير از استفاده از سلاح و اقدامات قهرآميز پليسي مي شوند.

وي تصريح كرد: متأسفانه تعدادي از شهروندان در برخي ماموريت‌هاي پليس، دچار صدمه و زيان شده‌اند كه بر اين اساس احكام قطعي متعددي توسط دادگاه‌هاي نظامي و عمومي سراسر كشور مبني بر محكوميت نيروي انتظامي در خصوص پرداخت ديه افراد بي گناه كه در اثر اقدامات مذكور كشته و يا مجروح مي شوند صادر شده است.

مدير كل معاضدت قضايي معاونت حقوقي و امور مجلس ناجا با اشاره به كمبود منابع اعتباري و افزايش نرخ و يوم الاداء ديه تعداد زيادي از اين افراد اعم از مصدومان و اولياء دم متوفيان موفق به دريافت كامل حق خويش كه همانا اخذ ديه كامل و فوري است،نشده اند،از پرداخت شش ميليارد تومان ديه طي سال جاري به كساني كه حين انجام مأموريت پليس صدمه و يا جان خود را از دست داده اند خبر داد.

براساس گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ آناهيد خاطرنشان كرد:نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران در برنامه هاي اجرايي امسال خود پيش بيني لازم را معمول داشته تا بتواند به هر طريق ممكن و مقتضي نسبت به تأمين و كارسازي و پرداخت ديون خود به آسيب ديدگان تا پايان سال اقدام كند.

وي اضافه كرد:نيروي انتظامي از كليه ذينفعاني كه تا كنون عليرغم تمامي مشكلات معيشتي نتوانسته اند حق خود را بطور كامل و در كوتاهترين زمان دريافت نمايند پوزش خواسته و اميدوار است بتواند در اسرع وقت نسبت به رفع مشكل آنها اقدام كند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha