هوشنگ كامكار معتقد است: فرامرز پايور يكي از بنيانگذاران سنتورنوازي مدرن در ايران بود.
اين آهنگساز در پي درگذشت فرامرز پايور در گفتوگويي با خبرنگار موسيقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دربارهي جايگاه اين هنرمند گفت: او يكي از برجستهترين موسيقيدانان بود كه سالها براي موسيقي سنتي ايران و ساز سنتور زحمت كشيد و نزد موسيقيدانان بزرگي همچون صبا كار كرد.
او مرگ پايور را ضايعهي بزرگي براي جامعه موسيقي ايران دانست و افزود: بسياري از سنتورنوازان بزرگ كشور نزد او رديف و سنتور را آموختند و در تمام سالهاي فعاليتش، كنسرتهاي بزرگي را هدايت كرد.
كامكار يادآور شد:ايشان در تمام سالهاي فعاليتش اجراهاي قابل قبول در داخل و خارج از كشور داشت و در آن سالها تصانيف قديمي و برجسته ايراني را با حضور خوانندگان و نوازندگان بزرگ احيا و بازسازي كرد.
اين آهنگساز با اظهار تاسف از عدم توجه به جايگاه و وضعيت اين هنرمند در ماههاي گذشته گفت: جاي تاسف دارد كه در روزهايي كه ايشان در بستر بيماري بودند، آنچنان كه بايد و شايد از ايشان دلجويي نشد و خبري دربارهي وضعيت او نشنيديم، در حاليكه همواره در روزهاي مرگ هنرمندان به يادشان ميافتيم.
كامكار با تسليت به جامعه موسيقي و به خصوص سنتورنوازان به ايسنا گفت:قطعا جايگاه فرامرز پايور نيازي به تعريف ما ندارد، چون در زماني كه كودكي بيش نبوديم، شهرت فرامرز پايور در داخل ايران عالمگير بود و تكنيك قدرتمند و شيوههاي جديد او در سنتورنوازي نيازي به تعريف ندارد.
سرپرست گروه كامكارها در پايان اظهار اميدواري كرد: تا حداقل بعد از مرگ اين هنرمند آنطور كه بايد يادي از او شود و آثارش به بهترين شكل حفظ گردد.
انتهاي پيام


نظرات