• سه‌شنبه / ۱۳ بهمن ۱۳۸۸ / ۱۵:۴۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8811-08012

دستگيري سارقان زورگير موتورسوار در پايتخت

سارقان به عنف كه با تهديد چاقو و قمه در تاريكي شب اقدام به سرقت مي‌كردند، توسط ماموران پليس آگاهي تهران دستگير شدند.

به گزارش سرويس«حوادث»ايسنا، اداره پنجم مبارزه با سرقت به عنف پليس آگاهي تهران بزرگ، در جمع بندي شکايات و پرونده‌هاي متشکله در خصوص ارتکاب به زورگيري، به اطلاعاتي در خصوص زورگيري سرنشينان يک دستگاه موتور سيکلت پولسار دست پيدا کردند که عمده سرقت‌هاي خود را در مناطق غربي تهران انجام مي دادند.

با جمع بندي اين اطلاعات مشخص شد که سرنشينان يک دستگاه موتور سيکلت پولسار آبي رنگ، پس از انتخاب طعمه‌هاي خود در نيمه هاي شب و با استفاده از تاريکي هوا، در نقاط خلوت اقدام به زورگيري کرده و پس از آن بلافاصله از محل متواري مي شدند.

با جمع اطلاعات بدست آمده در خصوص وسيله نقليه موتوري و شيوه و شگرد سارقان، اين اطلاعات در اختيار کليه کلانتري‌هاي سطح تهران و همچنين واحدهاي گشت پليس آگاهي قرار گرفت.

بنابراين گزارش، ماموران گشت كلانتري 148 انقلاب، در ساعت 3 بامداد 10 بهمن ماه امسال، در حين گشت زني در خيابان وليعصر، به 3 سرنشين يک دستگاه موتور سيکلت پولسار آبي رنگ که با سرعت بالايي در خيابان در حال حرکت بود ، مشکوک شده و به آن‌ها دستور ايست دادند اما با وجود دستور ايست پليس ، سرنشينان موتورسيكلت تلاش داشتند تا از محل متواري شوند که ناگهان به دليل ناتواني راننده در کنترل موتور ، هر سه سرنشين به زمين خورده و بلافاصله توسط ماموران کلانتري دستگير شدند كه در بازرسي از آن‌ها 3 قبضه چاقو کشف شد.

با تشکيل پرونده مقدماتي، متهمان دستگير شده به اسامي «پيمان - ک»26ساله، «سروش - ک» 31 ساله و «پوريا - ع» 24ساله، جهت رسيدگي تخصصي در اختيار اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفتند.

با آغاز تحقيقت کارآگاهان و بررسي سوابق مجرمان سابقه دار پليس ، سه متهم دستگير شده به عنوان مجرمان سابقه دار که پيش از اين به اتهام ارتکاب جرايمي از قبيل کيف قاپي، سرقت لوازم خودرو و سرقت منزل بارها دستگير و روانه زندان شده بودند، مورد شناسايي قرار گرفتند.

همچنين بنابرتحقيقات انجام شده از محل سکونت متهمان در خيابان دامپزشکي و رودکي مشخص شد که اين افراد داراي سوء شهرت در محل بوده و به عنوان افراد داراي سابقه شرارت و مصرف کننده مواد مخدر بويژه شيشه، شناخته شده هستند.

براساس تحقيقات انجام شده و اعتراف متهمان، همدست ديگر آن‌ها به نام «جواد - ب» نيز مورد شناسايي قرار گرفت که فردموردنظر هم 12بهمن‌ماه امسال در حالي که تلاش داشت تا يک دستگاه موتور سيکلت هوندا 125 مشکي رنگ را از داخل يک منزل مسکوني که از سوي اهالي محل به عنوان محل تردد افراد سابقه دار معرفي شده بود، خارج كند، كه از سوي ماموران پليس دستگير و به اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شد.

به گزارش ايسنا، سرهنگ کارآگاه مهدي قزلباش، معاون مبارزه با سرقت هاي خاص پليس آگاهي تهران بزرگ، ضمن اعلام اين خبر، با اشاره به شيوه و شگرد متهمان در زورگيري از مالباختگان عنوان كرد: متهمان با استفاده از يک دستگاه موتورسيکلت پولسار آبي با پرسه زني در سطح شهر تهران بويژه درنقاط غربي تهران همچون خيابان هاشمي، خوش، ستارخان، جنت آباد، دامپزشکي و غيره با استفاده از تاريکي شب و تهديد مالباختگان با چاقو و قمه، اقدام به زورگيري کرده و بلافاصله از محل متواري مي‌شدند.

وي با دعوت از مالباختگان جهت حضور در اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ، افزود: از کليه مالباختگاني که بدين شيوه مورد سرقت و زورگيري قرار گرفته‌اند دعوت مي شود جهت شناسايي و طرح شکايت خود به اداره پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha