• سه‌شنبه / ۴ اسفند ۱۳۸۸ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: سیاسی2
  • کد خبر: 8812-02568
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

/آخرين اخبار از دستگيري عبدالمالك ريگي/ *ريگي بدون همكاري اطلاعاتي كشورهاي ديگر دستگير شد *تروريست شرق كشور، علني محاكمه مي‌شود

/آخرين اخبار از دستگيري عبدالمالك ريگي/
*ريگي بدون همكاري اطلاعاتي كشورهاي ديگر دستگير شد
*تروريست شرق كشور، علني محاكمه مي‌شود

دستگيري «عبدالمالك ريگي» سرکرده گروهک تروريستي شرق ايران، موسوم به «جندالله» صبح روز سه‌شنبه محافل خبري كشور را تحت تاثير خود قرار داد.

به گزارش ايسنا، روابط عمومي وزارت اطلاعات اعلام کرد كه سربازان گمنام امام زمان(عج) در يک عمليات مهم عبدالمالک ريگي سرکرده گروهک تروريستي شرق ايران را بازداشت کردند؛ در سوابق سياه جنايات ريگي، ترور، آدم‌ربايي، ايجاد ناامني و در آخرين اقدام بمب‌گذاري منجر به شهادت شهيد شوشتري جانشين فرمانده نيروي زميني سپاه ، سردار شهيد محمدزاده فرمانده سپاه سيستان و بلوچستان و جمعي از سران طوايف بلوچ در مهرماه گذشته به ثبت رسيده است.

ريگي در طول اين جنايات تروريستي همواره از خاك برخي كشورهاي همسايه، چون پاكستان براي اختفاي خود و عواملش استفاده مي‌كرد كه اين امر به ويژه پس از شهادت سردار شوشتري موجب اعلام رسمي نارضايتي مقامات كشورمان و تاكيد بر اقدام عاجل دستگاه امنيتي پاكستان براي فراهم‌كردن زمينه دستگيري اين تروريست شده بود؛ گرچه بر اساس اعلام وزير اطلاعات، اقدام اخير بدون همكاري اطلاعاتي كشورهاي ديگر انجام شده است.

آخرين اخبار از عمليات دستگيري

در همين ارتباط، وزير اطلاعات در يك نشست خبري كه در حال برگزاري است با تاييد خبر دستگيري عبدالمالك ريگي از وجود اسنادي متقن و قوي مبني بر همكاري اين شرور تروريست با سرويس‌هاي اطلاعاتي آمريكا، اسراييل، انگليس و برخي ديگر از كشورهاي اروپايي خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي ساعاتي پس از دستگيري عبدالمالك ريگي كه به گفته‌ي وي در فضاي جمهوري اسلامي ايران رخ داد، با ارائه‌ي اسنادي كه از همكاري اين شرور تروريست با سرويس‌هاي اطلاعاتي مذكور خبر مي‌داد، اعلام كرد كه در دستگيري اين شرور تروريست، سربازان گمنام امام زمان (عج) به تنهايي و بدون كوچك‌ترين همكاري با سرويس‌هاي اطلاعاتي كشورهاي ديگر از جمله كشورهاي منطقه وارد عمل شده و با موفقيت عمليات خود را به نتيجه رساندند.

وزير كشور نيز در ساعات اوليه صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت: عبدالمالك ريگي در خارج از كشور دستگير و به داخل كشور منتقل شده است.

مصطفي محمدنجار صبح روز سه‌شنبه در فرودگاه بيرجند در جمع خبرنگاران دولت اظهار كرد: ريگي كه با حمايت سرويس‌هاي جاسوسي بيگانه و كمك‌هاي بيگانگان دست به شرارت در داخل كشور مي‌زد از مدت‌ها قبل توسط نيروهاي امنيتي، اطلاعاتي و انتظامي و سربازان گمنام امام زمان(عج) تحت كنترل بود و نهايتا با هوشياري نيروهاي امنيتي و سربازان گمنام امام زمان (عج) در فرصت زماني مناسب به اتفاق نفراتي كه همراهش بودند، دستگير شد.

وي اين امر را نشان‌دهنده اشراف امنيتي و اطلاعاتي نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي جمهوري اسلامي دانست.

نجار هم‌چنين با تبريك به مقام معظم رهبري و مردم ايران و تشكر از نيروهاي امنيتي و انتظامي اظهار كرد: ريگي از نقطه‌اي به نقطه‌اي ديگر براي طراحي توطئه و شرارت جديد عازم بود كه به كمك نيروهاي امنيتي و اطلاعاتي كه از قبل توري را در اين ارتباط پهن كرده بودند، دستگير و به داخل كشور منتقل شد و اكنون در چنگال عدالت ملت ايران قرار دارد.

وزير كشور با بيان اين‌كه " جزئيات دستگيري ريگي به زودي اعلام مي‌شود" گفت: وي را اكنون به داخل كشور منتقل كرده‌ايم.

دادستان زاهدان نيز با اعلام تشكيل پرونده‌ براي عبدالمالك ريگي، گفت: عبدالمالك ريگي در دادگستري استان سيستان و بلوچستان به صورت علني محاكمه خواهد شد.

محمد مرزيه در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا با اشاره به دستگيري عبدالمالك ريگي، اظهار كرد: با توجه به اينكه اعضاي گروهك تروريستي ريگي اقتدار جمهوري اسلامي را ديدند و مشاهده كردند سردسته‌شان با وجود برخورداري از تمام امكانات به راحتي دستگير شد، فرصت دارند سريعا از جمهوري اسلامي تقاضاي تامين كنند تا تقاضاي آنها بررسي شود و اعضاي اين گروهك مورد رافت اسلامي قرار گيرند.

دادستان زاهدان در ادامه خطاب به آنهايي كه از اجرا نشدن حكم عبدالحميد ريگي برادر ريگي انتقاد داشتند، گفت: دستگيري عبدالمالك ريگي نتيجه‌ اجرا نشدن اين حكم بود.

وي درباره‌ احتمال واكنش اعضاي گروهك تروريستي نسبت به بازداشت سركرده‌شان، گفت: نظام اشراف اطلاعاتي كامل دارد و مشكلي پيش نمي‌آيد و طرفداران عبدالمالك ريگي راهي جز تسليم ندارند.

رييس كل دادگستري سيستان و بلوچستان نيز با بيان اين‌كه عبدالمالك ريگي با انجام كار اطلاعاتي دقيق از سوي سربازان گمنام امام زمان(عج) دستگير شده، تصريح كرد كه پاكستان در اين زمينه كمكي نكرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمين ابراهيم حميدي در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، در تشريح نحوه‌ دستگيري عبدالمالك ريگي، اظهار كرد: ريگي در حال مسافرت به يكي از كشورهاي حوزه خليج فارس بود و از آنجا كه از كريدور هوايي ايران استفاده مي‌كرد اين موضوع با انجام كار اطلاعاتي توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) برملا شد و هواپيما در يكي از مراكز استان‌هاي كشور به زمين نشست و وي دستگير شد.

وي اعلام كرد كه عبدالمالك ريگي در حال حاضر در داخل كشور و تحويل مقامات امنيتي است.

برقراري امنيت كامل در سيستان و بلوچستان 

هم‌چنين فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان از آمادگي پليس براي حفظ امنيت اين استان با توجه به دستگيري «عبدالمالك ريگي» خبر داد.

سردار نيك‌جو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به اين كه خبر دستگيري «عبدالمالك ريگي» توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) خبر خوشي بود، افزود: با توجه به اهميت اين موضوع كليه تحركات در سطح استان با به كارگيري تمام توان و امكانات پليس تحت كنترل قرار دارد.

وي اضافه كرد: پليس با همكاري مردم اجازه هيچ گونه اقدام و يا تحركي را به فردي نخواهد داد.

فرمانده انتظامي سيستان و بلوچستان وضعيت امنيتي اين استان را مطلوب ارزيابي كرد و گفت: تا كنون هيچ مورد خاص امنيتي رخ نداده است و پليس هم با تمام توان همچون گذشته آمادگي كامل براي تامين امنيت استان را دارد و اوضاع تحت كنترل است.

نيك‌جو يادآور شد: با توجه به دستگيري «عبدالمالك ريگي» خوشحالي و شادماني در بين مردم سيستان و بلوچستان ملموس و مشهود است.

اظهار خرسندي مسوولان و مقامات كشور  

معاون اول رييس‌جمهور در اين ارتباط در پيامي گفت: موفقيت سربازان گمنام امام زمان(عج) در دستگيري عبدالمالک ريگي سرکرده گروهک تروريستي شرق کشور را به رهبر فرزانه انقلاب و ملت عزيز ايران تبريک مي‌گوييم.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) محمدرضا رحيمي افزود: نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي کشور در يک عمليات جسورانه و در پي ماه‌ها تلاش خستگي‌ناپذير، موفق به بازداشت يکي از شرورترين تروريست‌هاي جهان شدند و به اين ترتيب اقتدار و کارآمدي خود را در برآورده ساختن خواسته به حق و انتظار بديهي مردم نشان دادند.

وي افزود: اين موفقيت در واقع عمل به همان وعده‌اي است که رييس‌جمهور در پيام خود به مناسبت شهادت سردار شوشتري داده بود.

در پيام دكتر محمود احمدي‌نژاد آمده بود: «به ملت عزيز و خصوصا مردم شريف استان سيستان وبلوچستان اطمينان مي‌دهم که جنايتکاران پاسخ اين اعمال ضد مردمي خود را به زودي دريافت خواهند کرد.»

هم‌چنين محمدحسين ابوترابي فرد، نايب‌رييس مجلس در جلسه علني امروز، در سخناني گفت: لازم مي‌دانم از اقدام ارزشمند، عزت‌آفرين و افتخاربخش سربازان گمنام و جان بركف منجي عالم بشريت، ‌امام عصر – ارواحنا فداه- نيروهاي نظامي و انتظامي و امنيتي در ارتباط با فراهم آوردن زمينه دستگيري و بازداشت سركرده گروهك جنايتكار ريگي كه در اين سال‌هاي اخير جنايات تاسوكي، بارزين بم كرمان، نوبنديان چابهار و فارا.. ، مسجد حضرت علي بن‌ابيطالب زاهدان، پيشين شهرستان سرباز، به دست جنايت‌بار او شكل گرفت، قدرداني كنم و آن را به ملت ايران تبريك بگويم.

به گفته وي آنچه اتفاق افتاد و سربازان غيور اين نظام، ‌ياران جان بر كف امام عصر- ارواحنا فداه- رقم زدند، تجسم زيبايي است از اوج اقتدار امنيتي نظام جمهوري اسلامي ايران.

نايب‌رييس مجلس ادامه داد: نظام از اين ظرفيت بالا بهره‌مند است كه مي‌تواند در برابر دسيسه‌ نظام استكبار و توطئه آمريكاي جنايتكار و مزدورانش با انديشه برآمده از اعتقاد، ايمان، ‌ايثاري ستودني و با پشتوانه علمي، كارشناسي و اطلاعاتي و امنيتي اين گونه دست تبهكاران را قطع كند و زمينه آرامش خاطر و امنيت ملت عزيز ايران خصوصا مردم شريف، بزرگوار و وفادار استان سيستان و بلوچستان را فراهم آورد.

به گفته وي امروز بيش از همه مردم شريف زاهدان، از اين اقدام نظام جمهوري اسلامي مسرورند.

ابوترابي‌فرد، اظهار اميدواري كرد كه در پرتو اقتدار نظام جمهوري اسلامي ملت عزيز ايران بر اوج اقتدار و عزت حركت كنند و برگ‌هاي زريني از حركت بالنده و افتخار‌آفرين خود و امت اسلام را رقم بزنند.

سخنان ابوترابي‌فرد در حاليكه بار ديگر از دست اندركاراني كه در اين كار بزرگ زمينه عزت و اقتدار ملت ايران و امت اسلام را فراهم آوردند، قدرداني مي‌كرد، با فرياد الله‌اكبر نمايندگان مورد استقبال قرار گرفت.

مخبر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز دستگيري عبدالمالك ريگي را نشانگر اقتدار ايران عنوان كرد و گفت: عده‌اي مي‌خواستند با برجسته كردن برخي چهره‌ها امنيت ايران را متزلزل نشان دهند.

به گزارش خبرنگار ايسنا، كاظم جلالي نماينده مردم شاهرود در خانه ملت با تشكر از عملكرد مجموعه نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي كشور در دستگيري عبدالمالك ريگي اظهار داشت: اين اقدام نشانگر اقتدار ايران بود، چرا كه برخي به دنبال آن بودند كه با برجسته كردن اين قبيل چهره‌ها، امنيت ايران را متزلزل نشان دهند. اين امر هم‌چنين نشانگر اين بود كه ايران بر روي امنيت شهروندان خود حساس است.

وي اضافه كرد: آشكار بود كه برخي سرويس‌هاي امنيتي خارجي و همسايه، اين جريان را هدايت مي‌كرد، اما جمهوري اسلامي ايران اين موفقيت را به دست آورد كه وي را دستگير كند.

جلالي با يادآوري اين مساله كه اگر مبارزه با ترور و تروريست براي قدرت‌هاي غربي جدي است وقتي اين دستگيري انجام شد بايد اظهار خوشحالي كنند، خاطرنشان كرد: متاسفانه امروز شاهديم كه تروريست‌ها در دنيا به دو دسته خوب و بد تقسيم مي‌شوند و بايد ديد واكنش آنها نسبت به بحث تروريسم چيست و چه عكس‌العملي نشان مي‌دهند. افكار عمومي دنيا اين قبيل عكس‌العمل‌ها را مي‌فهمند كه آيا آنها در مبارزه با تروريسم جدي هستند يا خير.

اخبار تكميلي متعاقبا ارسال مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha