• سه‌شنبه / ۱۱ اسفند ۱۳۸۸ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 8812-07173

مشاور وزير در امنيت فضاي تبادل اطلاعات خبر داد: پيش‌نويس سند تقسيم کار حوزه‌ي افتاي وزارت آماده شد

پيش‌نويس سند تقسيم کار حوزه افتاي وزارت ارتباطات، توسط کارشناسان و متخصصان اين وزارتخانه و بر اساس سند امنيت فضاي تبادل اطلاعات تهيه و تدوين شده است.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، کامبيز قدس - مشاور وزير در امنيت فضاي تبادل اطلاعات - با بيان اين مطلب اظهار كرد: در سند افتا که در اسفندماه سال 87 توسط دولت ابلاغ شده، 27 عنوان فعاليت به عنوان فعاليت‌هاي اساسي در زمينه راهبردهاي امنيت فضاي تبادل اطلاعات مطرح شده است.

وي افزود: بر اساس اين عنوان‌ها، وظايف هر يک از دستگاه‌ها مشخص شده و نهادهاي اجرايي بايد با همکاري ساير دستگاه‌ها، مسووليت راهبردهاي مورد نظر را اجرايي کنند.

او خاطر نشان کرد: بر اساس اين سند، مسووليت اجراي 10 عنوان از مجموع 27 عنوان راهبرد سند مذکور بر عهده وزارت ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات قرار داده شده است و اين وزارت در 13 عنوان ديگر به عنوان همکار شناخته مي‌شود.

کامبيز قدس تصريح کرد: بر همين اساس، پيش‌نويس سند تقسيم وظايف راهبردها مشخص، تهيه و تدوين شده و در آن، مسووليت هر يک از زيرمجموعه‌هاي وزارت در راستاي اجراي بندهاي موجود، تعيين شده است.

مشاور وزير در حوزه امنيت فضاي تبادل اطلاعات ادامه داد: اين پيش‌نويس به زودي در شوراي معاونان وزارت ارتباطات مطرح و پس از تصويب براي اجرا ابلاغ خواهد شد.

او گفت: با توسعه شبکه‌هاي ارتباطات و فن‌آوري اطلاعات، يکي از موضوعات اصلي مطرح از سوي کارشناسان و متخصصان، تأمين امنيت ICT است تا سرويس و محتوايي که ارائه مي‌شود، سالم و بدون نقص به کاربران عرضه شود.

وي تأکيد کرد: تاکنون تلاش‌هاي گسترده‌اي از سوي زيرمجموعه‌هاي وزارت ارتباطات صورت گرفته که از آن جمله مي‌توان به راه‌اندازي مرکز آپا از سوي مرکز تحقيقات مخابرات ايران، مرکز ماهر از سوي شرکت فن‌آوري اطلاعات و تلاش‌هاي شرکت ارتباطات زيرساخت براي تأمين امنيت شبکه‌هايي که متولي آن است اشاره کرد.

وي افزود: اميدواريم با برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته بتوانيم از اين تلاش‌ها به صورت يکپارچه و هماهنگ و در راستاي تامين امنيت بهتر سرويس و خدمات شبکه ارتباطي کشور استفاده کنيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha