• سه‌شنبه / ۳۱ فروردین ۱۳۸۹ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 8901-12701
  • خبرنگار : 71091

دلم گرفته اِي دوست... صداي همايون شجريان در تهران پيچيد

دلم گرفته اِي دوست...
صداي همايون شجريان در تهران پيچيد

اولين شب اجراي كنسرت همايون شجريان و گروه «همنوازان حصار» شامگاه گذشته ـ 30 فروردين ـ در برج ميلاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار موسيقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، همايون شجريان با وجود اصرار تماشاگران قطعه‌ي «مرغ سحر» را نخواند و گفت: ما اين قطعه را خيلي تكرار كرديم و علاقه‌مندم كنسرت امشب را با هيجان به پايان برسانم.

او سپس قطعه «در عاشقي» را خواند.

در بخش نخست اين كنسرت، قطعات «مقدمه‌ دشتي به همراه آواز‌هاي بي‌دل و بي‌زبان و صنما/ كلام مولانا، «چهار مضراب»، «تصنيف خاكدان عشق»/ كلام مولانا، «مقدمه نوا»، «ساز و آواز نقش خيال/ كلام سعدي»، «تصنيف توبه‌شكن/ كلام مولانا»، «ضربي نهفت با آواز نهفت/ ادامه كلام سعدي»، «ادامه ساز و آواز»، «تصنيف شهر به شهر/ كلام هاتف اصفهاني» اجرا شد.

بخش دوم اين كنسرت نيز شامل «مقدمه چهارگاه به همراه آواز برون از ديده‌ها/ كلام مولانا»،« تصنيف درعاشقي/ كلام مولانا»، «تك‌نوازي تار» علي قمصري، «تصنيف آب‌، نان، آواز/ كلام شفيع‌كدكني»، «ساز و آوار شوشتري/ كلام سعدي»، «تصنيف به جان تو/ كلام مولانا»، «ساز و آواز گناه عشق/ كلام سعدي» و

«تصنيف هواي گريه ساخته محمدجواد ضرابيان/ كلام سيمين بهبهاني» اجرا شد.

اجراي تصنيف «هواي گريه» در بخش پاياني كنسرت تماشاگران را تحت‌تاثير قرار داد و گروه را تشويق مداوم كردند و با تشويق پياپي از گروه شجريان و همنوازن حصار اجراي قطعه «مرغ سحر» و «وطن» را خواستند.

اين كنسرت كه با استقبال مخاطبان روبه‌رو شده بود، با اندكي تأخير، ساعت 20:20 دقيقه در حالي كه هنوز برخي از تماشاگران برصندلي‌هاي خود ننشسته‌ بودند و به دنبال جاي خود بودند، آغاز شد.

اعضاي گروه با لباس يك‌شكل قهوه‌اي و مشكي به صحنه آمدند.

در طول اجراي بخش اول كنسرت، برق‌هاي سالن خاموش نشد، اما در بخش دوم كمي از نور سالن كاسته شد و تنها در اجراي برخي قطعات، نور سالن خاموش شد.

در اين كنسرت، علي قمصري ـ آهنگساز و سرپرست گروه ـ سهراب پورناظري با كمانچه و تنبور، علي اصغر عربشاهي با تار وسه‌تار، سامان صميمي با كمانچه، نگارخاركن با كمانچه، مصباح قمصري با كمانچه باس و سازهاي كوبه‌اي، نوشين پاسدار با عود، حسين رضايي نيا با دف و دايره، همايون نصيري با دمام و سازهاي ضربي و آيين مشكاتيان با تمبك، همايون شجريان را همراهي كردند.

همايون شجريان علاوه بر اجراي امشب در برج ميلاد، در روزهاي جمعه و شنبه ـ سوم و چهارم ارديبهشت‌ماه ـ در ساعت 20 در تالار انديشه‌ي هنري، دو اجراي ديگر خواهد داشت.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha