• شنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 8902-10728
  • خبرنگار : 71070

رييس ديوان عدالت اداري: رسيدگي به تخلفات آزمون دستياري آغاز شد

رييس ديوان عدالت اداري از آغاز رسيدگي به تخلفات آزمون دستياري خبر داد و گفت: اين مساله با دقت بررسي مي‌شود تا حقي از كسي ضايع نشود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان ايسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين منتظري در حاشيه همايش اعضاي هيات‌هاي رسيدگي به تخلفات اداري كارمندان وزارت بهداشت، در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر چگونگي روند رسيدگي به تخلفات آزمون دستياري، گفت: رسيدگي به تخلفات آزمون دستياري نيز آغاز شده و به منظور مديريت بهتر، كل شكايات در اين زمينه به يك شعبه ارجاع مي‌شود و همه جهات حقوقي و قانوني را رعايت خواهيم كرد. سعي مي‌كنيم حق افرادي كه حقوقشان در اين زمينه ضايع شده است، استيفا شود.

رييس ديوان عدالت اداري ادامه داد: رسيدگي به تخلفات آزمون دستياري فرايندي دارد كه بايد طي شود. در اين زمينه با وزارت بهداشت نيز هماهنگ شده كه كليه مدارك و مستندات ديده شود. در مجموع اين مساله با دقت بررسي مي‌شود تا حقي از كسي ضايع نشود.

وي به ايسنا گفت: پس از ارسال شكايات به وزارت بهداشت از سوي ديوان عدالت اداري، وزارت بهداشت موظف است ظرف يك ماه پاسخ شكايات را براي ما بفرستد. به اين ترتيب اين امر خواه ناخواه زماني را به خود اختصاص مي‌دهد. اما به لحاظ اهميت موضوع به شعبه مربوطه تاكيد كردم كه اين امر را در اولويت قرار دهند و با وزارتخانه نيز هماهنگ شده كه پاسخ‌هاي لازم را بفرستند تا خيلي معطل نشويم.

وي در رابطه با تخلفات گزارش شده از ديگر دستگاه‌ها گفت: دستگاه‌ها مي‌دانند كه ميزان تخلفاتشان چقدر است. نوع تخلفات نيز در جزوه‌اي تهيه شده و به مسوولان مربوطه ارائه شده است تا در برنامه‌ريزي‌هايشان استفاده كنند.

وي مجموعه شكايات از دستگاه‌ها را چندان خوشحال كننده ندانست و گفت: شكايت از دستگاه‌ها رو به روز افزايش است. در مجموع شكايات در سال 88 نسبت به سال 87 از افزايش بيش از 20 درصدي برخوردار بوده است و بايد كاري كرد كه تخلفات و شكايات كمتر شود.

حجت‌الاسلام والمسلمين منتظري افزود: ما نيز سعي مي‌كنيم ميزان رسيدگي‌ها چندان به تاخير نيافتد. اما افزايش شكايات در زمان رسيدگي‌ها نيز مؤثر است؛ چرا كه به تناسب شكايات نمي‌توانيم شعبه‌ها را افزايش داده يا قاضي اضافه كنيم و به اين ترتيب بار كار قضات و شعبه‌ها اضافه مي‌شود و ممكن است رسيدگي‌ها با تاخير بيشتري انجام ‌شود .

وي در ادامه حضرت علي (ع) را مجسمه عدالت عنوان كرد و گفت: ما براي رسيدن به آن نقطه خيلي فاصله داريم. اين چنين نيست كه حكومت اسلامي ما به اميرالمومنين (ع) خيلي نزديك باشد؛ اما هدف آن است كه به آن برسيم و اميدواريم به اين هدف دست يابيم. در مجموع شرط اول قضاوت چه براي قاضي چه براي هيات‌هاي رسيدگي به تخلفات اداري دستگاه‌ها، «عدالت» است.

دكتر آقاجاني، سرپرست دفتر هماهنگي هيات‌هاي رسيدگي به تخلفات اداري كارمندان وزارت بهداشت نيز در پاسخ به سوالي مبني بر فروش نوبت در بيمارستان‌ها، گفت: در اين زمينه گزارش مستندي موجود نيست. اما در صورت گزارشي در اين زمينه به شدت برخورد مي‌شود.

آقاجاني در ادامه استعمال دخانيات در اماكن عمومي را ممنوع دانست و گفت: استعمال دخانيات توسط كاركنان وزارت بهداشت نيز با شدت بيشتري برخورد مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha