• شنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8902-10739
  • خبرنگار : 71379

عضو كميسيون اجتماعي مجلس در گفت‌وگو با ايسنا: تشكيل وزارت ورزش و جوانان سبب پاسخگويي بيشتر سازمان‌هاي تربيت بدني و جوانان مي‌شود

به گفته عضو كميسيون اجتماعي، تشكيل وزارت ورزش و جوانان مثبت و در جهت پاسخگويي سازمان‌ ملي جوانان و سازمان تربيت بدني است، ضمن اين‌كه در صورت تحقق و تشكيل اين وزارتخانه مجلس هم بهتر مي‌تواند اعمال نظارت و كنترل كند.

داريوش قنبري در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، درباره تصويب تشكيل وزارت ورزش و جوانان در كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: تشكيل وزارت ورزش و جوانان از ادغام سازمان ملي جوانان و سازمان تربيت بدني با هدف مسووليت‌پذيري بيشتر اين سازمان‌ها صورت گرفته است تا اين‌ سازمان‌ها بيشتر در مقابل نمايندگان و مجلس پاسخگو باشند.

نماينده مردم ايلام در خانه ملت ادامه داد: هم‌اكنون اگر نمايندگان مجلس بخواهند تذكري در ارتباط با عملكرد سازمان تربيت بدني و سازمان ملي جوانان بدهند يا سوالي در اين راستا بپرسند طرف مقابل آنها براي پاسخگويي رييس جمهور است كه معمولا فرآيند خاص خود را دارد و واقعا به خاطر مشغله كاري رييس جمهور خيلي ميسر نيست.

عضو كميسيون اجتماعي هم‌چنين خاطرنشان كرد: اگرچه مسايل مربوط به اين سازمان‌ها بسيار با اهميت است اما در آن حد مهم نيست كه وقت رييس جمهور گرفته شود، لذا نمايندگان به اين نتيجه رسيدند كه بهتر است اين سازمان‌ها به گونه‌اي با يكديگر و تبديل به يك وزارتخانه‌ ادغام شوند تا مسوولي براي آن‌ در نظر گرفته شود كه هميشه در قبال عملكرد اين سازمان‌ها پاسخگو باشد.

قنبري افزود: بهرحال با اين هدف طرح ادغام سازمان‌هاي تربيت بدني و ملي جوانان تهيه شد تا تبديل به وزارتخانه‌اي شوند كه وزيرش منتخب مجلس و در مقابل نمايندگان بيشتر پاسخگو باشد، در صورت تحقق اين امر راحت‌تر و بهتر مي‌توانيم مطالبات جوانان و مطالبات موجود در ورزش و تربيت بدني را پيگيري كنيم چون با توجه به اين‌كه سر رييس جمهور خيلي شلوغ است و مسووليت‌هاي متعددي بر گردن دارد خيلي به تذكراتي كه در حوزه سازمان ملي جوانان يا تربيت بدني داريم پاسخگو نيست، بنابراين لازم است كه حتما وزارتخانه‌ مستقلي شكل گيرد تا وزير آن در قبال نمايندگان و عملكردش احساس مسووليت كند.

عضو كميسيون اجتماعي مجلس با تاكيد بر اين‌كه تشكيل وزارت ورزش و جوانان هيچ هزينه‌اي براي دولت ندارد، گفت: از آنجاكه هم‌اكنون سازمان‌هاي تربيت بدني و ملي جوانان موجود هستند و هزينه‌هايي دارند، در واقع ادغام آنها و تشكيل وزارت ورزش و جوانان هزينه‌اي را به كشور تحميل نمي‌كند، شايد هم از طريق ادغام اين سازمان‌ها تا حدودي از هزينه‌ها كاسته ‌شود، ضمن اين‌كه اين اقدام در راستاي كوچك‌سازي دولت هم است.

وي اظهار كرد: اين طرح كه در كميسيون اجتماعي مجلس به تصويب رسيد، در حال طي فرآيند قانوني براي تبديل شدن به قانون است، گام بعدي طرح در صحن علني مجلس است كه پس از تصويب نهايي در صحن و تاييد شوراي نگهبان تبديل به قانوني لازم‌الاجرا مي‌شود كه بايستي هر چه سريع‌تر اجرا شود.

قنبري در خاتمه با تاكيد بر اين‌كه قطعا با شكل‌گيري اين سازمان به هر دو بخش يعني هم ورزش و هم جوانان توجه خواهد شد، خاطرنشان كرد: اگرچه مخاطبان ورزش طيف‌هاي مختلف سني هستند، البته در بررسي‌ها باز هم جوانان و نوجوانان بيشترين مخاطبان ورزش هستند، اما با فرض اين كه مخاطبان ورزش تمام رده‌هاي سني هستند نام اين وزارتخانه را ورزش و جوانان انتخاب كرديم، لذا مشكل خاصي براي پرداختن به وظايف در هر دو بخش ورزش و جوانان پيش نمي‌آيد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha