• دوشنبه / ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۹ / ۰۹:۴۹
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 8902-15324
  • منبع : نمایندگی علوم پزشکی ایران

يک متخصص طب کار: بيماري‌هاي رواني و استرس‌هاي شغلي در مشاغل افزايش يافته است نوبت ‌کاري آسيب‌زاست استرس، علت بسياري از غيبت‌هاي شغلي

يک متخصص طب کار: 
بيماري‌هاي رواني و استرس‌هاي شغلي در مشاغل افزايش يافته است
نوبت ‌کاري آسيب‌زاست
استرس، علت بسياري از غيبت‌هاي شغلي

يکي از مشکلاتي که افراد شاغل در محيط هاي کاري با آن درگير هستند، استرس هاي کاري است و در حال حاضر شاهد افزايش بيماري هاي رواني و استرس هاي ناشي از شغل هستيم.

دکتر بلوري متخصص طب کار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) واحد علوم پزشکي ايران با بيان اين مطلب گفت: براي مقابله با استرس‌هاي کاري بيش از هر چيز به آموزش نياز داريم که بايد بيشتر مورد توجه قرار گيرد.

وي افزود: در حال حاضر بيماري‌هاي رواني يا استرس‌هاي شغلي در بسياري اوقات از بيماري‌هاي جسمي پيشي گرفتند به خصوص در محيط‌هاي غيرعملياتي و يا حتي در محيط‌هاي عملياتي نيز استرس هاي شغلي شايد مشکل شماره يک باشد.

وي ادامه داد: در سلامت شغلي دو نوع غيبت از کار موجه و غير موجه تعريف شده است که با بررسي آنها مي توان به علت برخي بيماري ها پي برد، مشکلي که وجود دارد اين است که معمولا به دليل پنهان کاري يا رفع و رجوع سيستم اداري علت غيبت‌هاي غير موجه شاغلين مشخص نيست و همچنين علت بسياري از اين نوع غيبت ها استرس در محيط کاري و محيط هاي ديگر است که توجه به آنها اطلاعات خوبي درباره سلامت شغلي و عمومي شاغلين به مديران صنعت مي دهد.

بلوري درباره تاثير شيفت کاري و نوبت کاري روي شاغلين گفت: مسئله نوبت کاري و شيفت کاري يکي از مسائل بسيار مهم در سلامت شغلي کارکنان است که متاسفانه خيلي در مباحث نيروي انساني و توسعه منابع انساني مورد توجه قرار نمي گيرد.

وي تصريح کرد: افرادي هستند که در طول تمام 30 سال کاري فرد تمام وقت نوبت کار هستند و اين بسيار آسيب‌زا است و مشکلاتي براي آنها ايجاد مي کند نوبت کاري يکي از مشکلات اساسي کارکنان است که بايد قانون هايي براي آن وضع گردد و فرد بعد از مدتي نوبت کاري بتواند به شيفت عادي برگردد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha