• چهارشنبه / ۲ تیر ۱۳۸۹ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 8904-00822
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

حجت‌الاسلام والمسلمين اديب يزدي: آستان قدس رضوي مي‌تواند معناي واقعي اسلام را در سطح جهان و كشورهاي اسلامي گسترش دهد

حجت‌الاسلام والمسلمين اديب يزدي: 
آستان قدس رضوي مي‌تواند معناي واقعي اسلام را در سطح جهان و كشورهاي اسلامي گسترش دهد

حجت‌الاسلام والمسلمين اديب يزدي گفت: در روابط عمومي‌ها بايد افراد متخصص و كارآمد فعاليت كنند و به ويژه در پايتخت معنوي ايران،‌ روابط عمومي‌ها بايد ارتباط خوبي با زائران حرم امام رضا(ع) داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خراسان، حجت‌الاسلام والمسلمين مرتضي اديب يزدي در اولين همايش روابط عمومي‌هاي پايتخت معنوي ايران که روز گذشته در محل مرکز نمايشگاه‌ها و همايش‌هاي آستان قدس رضوي برگزار شد، اظهار داشت: كار روابط‌ عمومي به كار رسانه‌ها بسيار شباهت دارد و رسانه همان كار روابط عمومي را در يك نگاه وسيع انجام مي‌دهد، چراكه ايجاد هم‌گرايي ملي در ميان آحاد ملت و هم‌انديشي با يكديگر يكي از اهداف روابط عمومي‌هاست.

وي افزود: ما بايد روابط عمومي‌ها را به عنوان يك پل ارتباطي ميان سازمان و ارباب رجوع بدانيم و زمانيكه اين امر مهم را پذيرفتيم، بايد به اين نكته نيز توجه كنيم كه همواره ايجاد وحدت و جلب نظر افكار عمومي داراي اهميت بسياري است.

حجت‌الاسلام اديب يزدي با تاكيد بر اينكه ايجاد ارتباط بين آحاد مختلف جامعه مهم است، گفت: به طور مثال در زمان حاكميت سلسله‌هاي شاهنشاهي يك قدرت ويژه يعني شخص شاه وجود داشت و انتقال قبايل از يك نقطه به نقطه‌اي ديگر را بر قبايل اجبار مي‌كردند؛ قدرتمندان آن دوران سعي مي‌كردند ايجاد ارتباط ميان قبايل را از بين ببرند و جلوگيري كنند و اين در حالي است كه اين اجبارها اصلاً‌ درست نيست.

وي خاطرنشان كرد: حضرت رضا(ع) پيش از آنكه به ايران بيايند براي آخرين بار به زيارت پيامبر(ص) رفتند و در حاليكه سر مباركشان را بر روي قبر پيامبر(ص) گذاشته بودند در روياي صادقه فرورفتند و پيامبر(ص) به ايشان گفتند كه به ايران برو كه سلمان فارسي به گردن ما خيلي حق دارد و اكنون درمي‌يابيم كه آمدن حضرت رضا(ع) به ايران چه حقانيتي براي عالم شرق ايجاد كرد و چه صلابتي و چه عظمتي در وجود اين بزرگوار است.

اين کارشناس علوم ديني تصريح کرد: گويا خداوند تمام جلال را يكجا به امام رضا(ع) عنايت كردند و دري از درهاي بهشت را به رويمان گشودند و جايگاه امام رضا(ع) جايگاه ويژه و ممتازي است كه هر قدر در اين زمينه توسن كلام را به جولان درآوريم باز هم جاي تاختن دارد.

حجت‌الاسلام اديب يزدي ابراز داشت: خداوند نعمت بزرگي به ما عنايت کرده است و به بركت اين خورشيد افول‌ناپذير موقعيتي براي ايران رقم زده است كه بايد از آن بهره ببريم. البته آستان قدس رضوي در پايتخت معنوي ايران بسيار ظرافت‌ها به كار برده است و ما تمام اميدمان به سوي آستان قدس رضوي است تا معناي واقعي اسلام را در سطح جهان و كشورهاي اسلامي گسترش دهد و براي اين امر مهم همه بايد دست به دست هم دهيم.

لازم به ذکر است که در حاشيه اين همايش نمايشگاه تخصصي توانمندي‌هاي روابط عمومي آستان قدس رضوي برگزار شد كه در اين نمايشگاه منتخبي از مطبوعات اسلامي در كتابخانه مركزي آستان قدس رضوي و عكس‌هايي از حرم رضوي به نمايش گذاشته شده بود.

همچنين از نرم‌افزار زيارت مجازي توسط قائم‌مقام توليت آستان قدس رضوي و حجت‌الاسلام اديب يزدي رونمايي شد. اين نرم‌افزار قابليت زوم و گردش خودكار اجراي 32 تا 64 فرم تصوير به طور همزمان و كيفيت تصاوير آن 300DPI است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha