• شنبه / ۲ مرداد ۱۳۸۹ / ۱۸:۲۵
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8905-01048
  • خبرنگار : 71368

دستگيري سارق جوان با شگرد خاص

دستگيري سارق جوان با شگرد خاص

ماموران نيروي انتظامي، سارق منازل غرب تهران را که در پوشش لباس نظامي، اقدام به سرقت پول و اموال با ارزش مي‌کرد، را شناسايي و دستگير كردند.

به گزارش سرويس «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران«ايسنا»، فردي در 22 تيرماه سال جاري، با مراجعه به کلانتري 113 ستارخان، مأموران را در جريان سرقت از منزلش قرار داد و اظهار كرد که در ساعت‌هاي اوليه روز براي انجام امور روزمره کاري از خانه خارج شده اما زماني که به منزلش بازگشته متوجه سرقت از داخل منزل‌اش شد.

با تشکيل پرونده مقدماتي ، به دستور بازپرس شعبه 17 دادسراي ناحيه 2 تهران (سعادت آباد) پرونده جهت رسيدگي تخصصي در اختيار کارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان پايگاه دوم پليس آگاهي در تحقيقات ميداني خود از محل وقوع سرقت در خيابان حبيب اللهي و در تحقيق از همسايگان مالباخته اطلاع پيدا کردند که تعدادي از همسايگان مالباخته در روز سرقت جواني را با لباس نظامي در زمان خروج از منزل مالباخته مشاهده کردند و تصور داشته‌اند که اين جوان از آشنايان و بستگان مالباخته است.

با اطلاعات بدست آمده درباره حضور فرد غريبه با لباس سربازي در منزل مالباخته، توجه کارآگاهان پايگاه دوم به سمت تعدادي از متهمان سارق منزلي جلب شد که سال گذشته نيز به همين شيوه و شگرد ( استفاده از لباس سربازي ) توسط آنها دستگير و روانه زندان شده بود.

کارآگاهان که احتمال مي دادند متهم تحت تعقيب آنها همان مجرم سابقه‌دار سال گذشته به نام «عليرضا» باشد، تصاوير موجود از اين متهم را به همسايگان مالباخته نشان داده و آنها نيز به اتفاق و با اطمينان کامل، «عليرضا» را به عنوان جوان ملبس به لباس نظامي معرفي کردند.

کارآگاهان پايگاه دوم پس از شناسايي «عليرضا» به عنوان سارق منزل مالباخته، در ادامه تحقيقات خود اطلاع پيدا کردند که متهم در خرداد ماه سال جاري از زندان آزاد شده و مجددا به همان شيوه و شگرد خاص خود سرقت‌هاي را آغاز کرده است.

کارآگاهان پايگاه دوم پس از شناسايي مخفيگاه متهم در خيابان «نصرت غربي» واقع در منطقه «ميدان توحيد»، در 29 تيرماه سال جاري با ورود به مخفيگاه متهم، وي را دستگير و در بازرسي از اين محل نيز موفق به کشف اموال متعلق به مالباخته شدند.

با دستگيري و انتقال متهم به پايگاه دوم پليس آگاهي وي ضمن اعتراف به سرقت ، درباره استفاده از لباس سربازي نيز به کارآگاهان گفت كه مردم به جواناني که لباس نظامي به تن مي کنند احترام مي‌گذارند و به آنها مشکوک نمي‌شوند؛ به همين دليل وي نيز با تهيه اين لباس از اين اطمينان سوء استفاده کرده و در يک لحظه، از باز بودن در مجتمع‌هاي آپارتماني استفاده و وارد مجتمع مي‌شد و پس از اطمينان از خالي بودن يک واحد آپارتماني، وارد اين واحدها شده و اقدام به سرقت طلا، جواهرات و ديگر اموال باارزش کوچک و قابل حمل مي کرد.

سرهنگ کارآگاه مهرداد يگانه، رييس پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اشاره به اين موضوع که متهم هيچ‌گونه وابستگي به نيروهاي مسلح بويژه نيروي هوايي ارتش ندارد، گفت : در حال حاضر متهم به دستور مقام قضايي جهت انجام تحقيقات تخصصي و شناسايي ديگر مالباختگاني که بدين شيوه مورد سرقت قرار گرفته‌اند، در اختيار پليس آگاهي قرار گرفته است.

وي گفت: از کليه مالباختگاني که منازل آنها در غرب تهران بويژه در مناطق ستارخان، ميدان توحيد، گيشا، آرياشهر و حبيب اللهي مورد سرقت‌هاي مشابه قرار گرفته‌اند دعوت مي‌شود جهت طرح شکايت و شناسايي متهم توسط شهود احتمالي، به پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان آزادي – خيابان زنجان شمالي مراجعه كنند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha